Sandisk Extreme Portable SSD 500GB Zwart

Specificaties 500GB externe SSD met USB 3.2(G2) - Bekijk alle specificaties

Sandisk Extreme Portable SSD 500GB Zwart Review

dollemancom 23 mei 2020, 36 views Product geleend

Sandisk Extreme Portable SSD 500GB Zwart

Fijne compacte SSD portable die erg snel is en ook beschikt over software om data encrypted op te slaan.

Pluspunten

• robuste bouw
  • compact
  • snel
  • USB-C naar USB-A verloopje
  • Encrypty software

Minpunten

• korte kabel
  • Software om data te syncen moet je los aanschaffen.

Mobiliteit Score: 5

Ik heb de SanDisk Extreme Portable SSD voor een periode van 4 weken kunnen testen.
Vooral het gebruik van data op twee verschillende laptops is voor mij de toepassing van deze SSD primair.
Dit kan ook via online-diensten echter wil ik niet alles via internet ontsluiten.
Presentatie
De SSD wordt in een net doosje geleverd en is voorzien van een USB-C - USB-C kabel, en er wordt tevens een USB-C => USB-A verloopje meegeleverd.
De kabel is slechts 10 cm lang (zonder de stekkers) en erg stug. Mocht je een langere kabel nodig hebben zal je deze los moeten aanschaffen maar zelf denk ik dat deze lengte meestal wel voldoende zal zijn.
Afmetingen
Het formaat van de SSD is goed, je kan hem gewoon meenemen in je broekzak. De dikte is net geen centimeter en de disk is 5 cm breed en 10 cm lang.

Het dagelijkse gebruik van de SanDisk Extreme Portable SSD

Ik gebruik hoofdzakelijk om documenten / scripts / afbeeldingen te delen tussen mijn veel gebruikte apparaten waarbij diensten als dropbox e.d. te weinig capaciteit bieden of die ik niet via internet wilt ontsluiten.
Laptop 1
De eerste laptop waarop ik de SSD gebruik is een oude HP EliteBook 8570p met USB 2.0 aansluitingen.
Laptop 2
De tweede laptop is een Dell laptop van mijn werk met USB 3.0 aansluiting, de SSD is aanmerkelijk sneller. Ik heb geen testen hiermee gedaan om te vergelijken.
Samsung Galaxy S10
Ook heb ik de SSD aangesloten op mijn telefoon, en zonder problemen 500 Gb erbij, te benaderen als extra opslag. Aangezien het formaat van de SSD klein is kan je deze ook gemakkelijk meenemen als je storage onderweg nodig heb.

Heb jij ook een Sandisk Extreme Portable SSD 500GB Zwart?