1 review

HP ProBook 4340s (C5C86EA)

Specificaties 13,3" • 1366x768 • 320GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

HP ProBook 4340s (C5C86EA) Review

raoullo 2 mei 2020, laatste update op 2 mei 2020, 129 views Product gekocht

HP ProBook 4340s (C5C86EA)

Dacht wel leuk een review schrijven van dit laptopje, die ik thuis tegen kwam. Accu kapot, zeer langzaam. Met nieuwe accu (30 euro) en een 'oude' SSD loopt hij weer als een zonnetje.

Pluspunten

• Stevig
  • Mat scherm
  • Zeer werkbaar als thuis laptopje

Minpunten

• Zware dingen is moeizaam, maar lukt
  • Redelijk zwaar

Ik dacht wel leuk een review te schrijven over een laptop die eigenlijk al 'dood' was, al zeer lang niet gebruikt. Nu typend op deze laptop wil ik mijn bevindingen delen.

Wij zijn een Chromebook familie, drie pubers op school met Chromebooks, tevens voor ons zelf ook Chromebooks gehaald. Zwerven nu 6 Chromebooks in huis, een MSI Windows laptop (waardeloos ding). Ik ben aan de ProBook begonnen om toch een redelijk werkende Windows laptop in huis te hebben. Maar duidelijk, wij willen dat het werkt, verder geen hoge eisen.

Ik kwam deze laptop thuis tegen, klein, stevig, handzaam en 'zwaar'. Wilde deze opstarten maar de accu was dood, oplader er aan en toen wachten met opstarten. dat duurde flink wat tijd. Uiteindelijk opgestart en wilde ik Chrome opstarten, weer lang wachten, laadde niet fijn. Ook Edge niet.
Ik heb toen een clean install van Windows Home gedaan, dat hielp al een groot gedeelte. Ik vond nog een SSD en dat maakte het verschil.
Zeer werkbaar en een fijne laptop. Ik doe geen grote dingen er op, ik gebruik voor werk office, voor thuis zit iedereen op een Chromebook en gebruik ik Google Docs. Alles loopt geruisloos, mijn zoon edit nog wel een filmpje op dit aparaatje en dat gaat met geduld ook nog wel.

Dan het het aparaatje zelf. Het scherm is heerlijk mat, ondanks de lage resolutie is het scherp genoeg op een tijd op te zitten. Hij staat nu op 65% en dat is prettig werken. De ventilator draait op een zeer lage snelheid volgens mij, ik hoor hem maar met zachtjes muziek aan is dat niet te horen. Misschien nog een kijken of ik deze kan schoonmaken. Geluid is prima uit de speakers.
Het geheugen met 4GB doet zijn werk ook goed, de grootste plus is een oud SSDtje van 64GB.
Aansluitingen met een ProBook natuurlijk te over. Netwerkaansluiting, HDMI, 4x USB 2.0, full SD slot en een DVD brander, mist USB 3.0. De netwerkkaart is een wat ouder model, ik heb nog even gekeken of ik een AC netwerk kaart er in zou zetten. Maar de snelheid is voldoende om de dingen te doen die je wil doen, dus ook zo'n oud kaartje doet zijn werk voldoende.
De vingerafdrukscanner, die deze ook heeft, heb ik nog niet werkbaar gekregen, maar voor huisgebruik ook niet echt nodig.

Wel leuk om te zien dat een laptop die 8 jaar geleden op de markt kwam nu weer werkend te zien en een tweede leven te krijgen met minimale kosten. Leek mij wel leuk het delen.

Heb jij ook een HP ProBook 4340s (C5C86EA)?