Lenovo Smart Display (10'') Review

QQ2 1 mei 2020, 552 views Product gekocht

Lenovo Smart Display (10'')

Niet geschikt als fotolijst in de slaapkamer. Het scherm is ook in nachtmodus dusdanig fel dat het de hele kamer verlicht. Plus het ontbreken van de scherm coating van e nest hub zorg er voor dat het echt een beeldscherm blijft

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goedkoop (107 euro bij CoolBleu in de aanbieding)
  • Hardwarematige camera knop

Minpunten

• Scherm mist coating van Nest hub
  • Scherm is veel te fel gekalibreerd
  • Je kijkt naar een TV scherm niet naar een fotolijst
  • Mute schakelaar zorgt er voor dat permanent "muted" icoon getoond wordt (dus daar gaat je foto lijst)

Kwaliteit Score: 3
Ik heb al een tijd een Google Nest Home Hub 7" die dienst doet als fotolijst.
Op papier is dit een geweldige vervanger
  • - Groter scherm
  • - Camera met hardwarematige vergrendeling
  • - Hardwarematige vergrendeling voor de microfoon (geen software matige vergrendeling met waarschuwingsled zoals op de Nest hub)
Mijn idee. Microfoon en Camera permanent uit en dan als fotolijst in de slaapkamer.

[b]In de praktijk: totaal niet geschikt als fotolijst want:/b]
  • Gebruik de Microfoon schakelaar en er wordt permanent en prominent een mic muted icoon getoond
  • (hier wordt op forums over geklaagd, Lenovo verwijst naar Google, Google verwijst terug)
  • Scherm is zo fel en de coating ontbreekt waardoor de fotolijst illusie totaal verdrinkt in een bak aan licht en glare
  • in nacht modus produceert het scherm dus danig veel licht dat het mijn hele slaapkamer verlichte
  • rotatie sensor werkt alleen bij duo video calls. Dus Foto's worden altijd getoond alsof hij in landschap modus staat
Ik denk dat mijn grootste bezwaar tegen dit apparaat is dat het zoveel had kunnen zijn en zo weinig is.
Hij heeft hardwarematige schakelaar, goede resolutie scherm, een rotatie sensor en een ambient light sensor.
Op papier is hij duidelijk superieur aan de Nest hub variant (behalve misschien de coating)
In de praktijk voelt het als een niet echt doordacht/getest product.

Duo call kwaliteit was prima maar hij wordt expliciet ook als foto frame gemarket.
De Nest hub doet dat gewoon beter en meer doordacht.

Jammer want hij had zoveel meer kunnen zijn

Heb jij ook een Lenovo Smart Display (10'')?

Jouw oordeel gaat over slechts een specifiek doel waarvoor je het apparaat wilt gebruiken. Als Smart device is het natuurlijk we meer dan een fototlijstje. Hoe is de microfoon, de speaker, hoe eenvoudig is installatie, support vwb firmware updates, etc. etc.
Hoi Richielion,
Ik heb hem primair gereviewed van uit de manier waarop ik zijn dichtstbijzijnde tegenhanger gebruik. Omdat ik nooit videobel was het niet in mij opgekomen dat aspect te vergelijken en dat is eigenlijk best dom want het was minder dan 5 minuten werk geweest.

Tegelijkertijd is mijn primaire punt dat hij simpelweg niet doet wat de marketing materialen beloven. Hij wordt geadverteerd als een grotere betere Nest hub en dat is hij echt niet. Het scherm is dusdanig fel dat je hem niet in een slaapkamer kwijt kan. De main selling point van de nest hub: het foto frame, doet hij ook niet goed. Dat hij andere dingen beter doet is aardig maar als hij de primaire karakteristieken zoveel slechter doet maakt dat dan nog uit?

Anyway my 2cts, gezien de review score zijn de meeste mensen het met jou eens ;-)
Tnx voor de reactie! Ik heb zelf de 7" versie en de "Smart wekker". Ben ook over een aantal dingen niet te spreken, maar ben nog een totale nitbit op dit gebied, dus geef vooralsnog telkens mezelf de schuld.

De wekker heeft naar mijn idee overigens een beter geluid en is m.n. geschikt voor de slaapkamer. Het lijkt er ook op dat de microfoon iets beter reageert dan die in het 7" display. Ik vraag me af of de apparaten van Google zelf veel beter werken. Geen ervaring mee.
Ik heb de wekker ook nog overwogen maar precies op dat moment werd de home hub in prijs verlaagd pricewatch: Google Nest Hub - Charcoal die is nu nog maar een 10tje duurder (en goedkoper dan de Lenovo 7")

Gebaseerd op mijn ervaringen met de 10" Lenovo en de Nest Home Hub zou ik absoluut aanraden om de nest eens een kans te geven. (als je er nog 1 nodig hebt natuurlijk)

De stem besturing van de nest was naar mijn gevoel beter maar gezien mijn gemoedstoestand op dat moment denk ik dat dat wel eens user bias geweest kan zijn. Wat mij elke dag weer opvalt, zeker omdat de nest op m'n bureau staat en ik er in quarantaine vaak naar kijk, is hoe foto'esque die display is.
Ik heb ook een Samsung the frame TV met speciale art modus om foto's op weer te geven. Die komt in die stand erg dicht bij een foto maar de nest home hub is echt beter

Plus hij verduisterd goed en de stem bediening werkt echt heel goed. Maar als die van Lenovo dat voor jou ook al doen betwijfel ik of je dat gaat merken