1 review

Team Group Xcalibur Phantom Gaming RGB TF8D416G3600HC18EDC01

Niet beschikbaar
Specificaties 16GB DDR4 @ 3.600MT/s, kit van 2 - Bekijk alle specificaties

Team Group Xcalibur Phantom Gaming RGB TF8D416G3600HC18EDC01 Review

dutchtechnerd 27 april 2020, 656 views

Team Group Xcalibur Phantom Gaming RGB TF8D416G3600HC18EDC01

Toffe RAM met een aantal mooie effecten waardoor deze RAM modules echt een eye catcher zijn in elke build! Qua prijs liggen ze iets hoger dan andere merken met soortgelijke RAM, maar naar mijn mening is het de hogere prijs alleen al waard voor de uitstraling.

Pluspunten

• RGB verlichting
  • Veel licht effecten
  • Snel
  • Design
  • Kwaliteit

Minpunten

• Software voelt niet zo strak als bijv. iCue

Stabiliteit Score: 4
In deze review gaan we het hebben over de Team Group Xcalibur Phantom Gaming RGB RAM modules. Deze RAM modules zijn verkrijgbaar in drie frequenties, namelijk:
  • 3200 MHz
  • 3600 MHz
  • 4000 MHz
Voor deze review heb ik de 3600 MHZ versie gekregen.

Specificaties
Module type: DDR4 288-pins niet-ECC, niet-gebufferde DIMM
Capaciteit: 2 x 8GB
Frequentie: 3600 MHz
Bandbreedte: 28.800 MB / s (PC4 28800)
Latency: CL18-20-20-44
Spanning: 1,35V
Afmetingen: 48 x 146 x 9 (HxLxB) mm
Materiaal: Aluminium body
Garantie: Levenslange garantie

Verpakking
De RAM modules komen in een mooie en opvallende verpakking. Ze zijn stevig verpakt in een plastic omhulsel, niets om over te klagen hier!

Uiterlijk
Bij het vastpakken van de RAM modules voel je direct dat deze van hoogwaardige materialen gemaakt zijn. De heatspreader is gemaakt van aluminium en voelt super stevig aan. Naar mijn mening zijn dit één van de mooiste RAM modules die op dit moment te koop zijn. De balk met verlichting bovenop valt erg goed op en is mooi vormgegeven.

Een grappige/leuke design feature van deze RAM modules is als je ze tegen elkaar aanlegt, dan wordt het T-Force logo gevormd.

In gebruik
Tijdens het gebruik van deze RAM modules heb ik geen stabiliteitsproblemen gemerkt of andere rare dingen. Ze doen in principe gewoon wat ze moeten doen. Ik wil niet te diep ingaan op de echte performance van deze RAM modules met overclocken of iets dergelijks, daar is mijn kennis gewoonweg niet breed genoeg voor. Voor een uitgebreide uitleg hierover zou ik je dan ook graag naar de volgende review willen verwijzen: REVIEW

Wel zou ik graag even willen ingaan op de software. De verlichting van de modules is in te stellen via Aura Sync, RGB Fusion, Mystic Light Sync of Polychrome Sync. Of via Blitz, de eigen software van Team Group. Ik heb alleen gebruik gemaakt van Blitz. De software werkt en doet wat het doen moet, maar verwacht geen uitgebreide software zoals die van Corsair.

Er is keuze uit een aantal mooie effecten via de software, waardoor deze RAM modules echt een eye catcher zijn in elke build! Qua prijs liggen ze met €166,90 (op het moment van schrijven) iets hoger dan andere merken met soortgelijke RAM, maar naar mijn mening is het de hogere prijs alleen al waard voor de uitstraling. De software had misschien iets uitgebreider gekund, voor de rest kan ik geen minpunten verzinnen over de Team Group DDR4 XCALIBUR.

Heb jij ook een Team Group Xcalibur Phantom Gaming RGB TF8D416G3600HC18EDC01?

Mooie review. :) Super strakke modules!