HP Envy 5530

Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

HP Envy 5530 Review

DigitalD 22 april 2020, 151 views Product gekocht

HP Envy 5530

Ik heb deze printer inmiddels een aantal jaren in bezit. Dit is echt een vreselijk product, ik wordt echt niet goed van de aanpak van HP op het gebied van inkjetprinters.

Pluspunten

• Mooi design

Minpunten

• Altijd gezeur met cartridges van ander merk
  • Steeds weer opnieuw calibreren
  • Verbinding wifi is gammel

Inktverbruik Score: 1
Drivers en stabiliteit Score: 1
Afdrukkwaliteit Score: 2
Afdruksnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Scansnelheid Score: 3
Koop nooit een inkjetprinter waarbij alle kleuren in 1 cartridge zitten. Als er maar 1 kleur op is mag je de cartridge vervangen. Het vervangen van de cartridge door een een ander (goedkoper) merk neemt deze machine je zeer kwalijk. Hij zal dan ook alles op alles zetten om je op andere ideeën te brengen.

De verbinding per wifi werkt wel maar nooit meteen, heel frustrerend. Als je wil printen dan doet hij het niet, deze printer is offline zegt mijn computer dan, terwij de printer aan staat en verbonden is het met wifi (volgens de printer zelf). Afhankelijk van z'n bui tussen de 5 tot 30 minuten later wel.

Verder is deze printer dol op calibreren. Dit doet hij zo vaak mogelijk, liefst dagelijks. Dan gaat ie eerst een A4tje printen die je daarna weer moet inscannen. Dit is een procudure die je niet kunt onderbreken. Ik wordt er echt helemaal gek van! Ik denk dat ik meer papier en inkt ben kwijt geraakt aan calibreren.

Sinds een aantal maanden is de afdrukkwaliteit ook naar de koppen, ik krijg allemaal strepen en vele nieuwe (ook originele HP) cartridges verder en heeeeeeeeel veel calibratiesessies ten spijt, het blijft ruk. Dus: NIET KOPEN!!!

Heb jij ook een HP Envy 5530?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.