Tweakers zegt: 7,5

OnePlus 8 (8GB ram) 128GB Zwart

Specificaties 6,55" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 8 (8GB ram) 128GB Zwart Review

magnat505 23 april 2020, laatste update op 28 april 2020, 3.018 views Product geleend

OnePlus 8 (8GB ram) 128GB Zwart

Een top toestel, met een mooi scherm, goeie accuduur, goede bouwkwaliteit, snelladen met toch een aantal compromieen waaronder de camera...

Pluspunten

• Goed scherm (hdr, 90hz)
  • Silent/vibrate switch hardware button
  • Goeie accuduur voor 90hz paneel met deze brightness
  • Super snel en snappie
  • Stereo speakers

Minpunten

• Camera bizar slecht
  • Je kan maar met 1 lens filmen op 4k60fps
  • Achterkant is een echte vingerprint magneet
  • Middelmatige trilmotor

Spannend, mijn eerste oneplus telefoon. Na jaren gekeken te hebben bij anderen en te denken goh dat is wel een goeie prijs voor een toestel met die specificaties. Echter liet ik me altijd tegenhouden door de camera. Dit jaar voor het eerst de live presentatie gekeken en vol enthousiasme zitten kijken hoe de camera van de oneplus 8 en 8 pro meekon met de iphone 11 pro of zelfs soms beter was. Tel daar het zeer felle scherm bij op, de snelle snapdragon 865 chip, een ruime hoeveelheid ram en opslag en je krijgt een op papier geweldige telefoon voor 699 euro. Er is echter ook genoeg concurrentie in deze prijsklasse:
- Samsung Galaxy s20
- Iphone 11
- Iphone XS.
- Oneplus 7t pro
- Huawei p30 pro (zelfs maar 550, 150 goedkoper)
Behuizing/bouwkwaliteit
Wat meteen opvalt als je de oneplus uit de doos haalt is eigenlijk hoe groot de doos is vergeleken met het formaat toestel. De presentatie is in elk geval flagship waardig en ik kreeg er meteen een warm gevoel van.

De telefoon heeft mooie en goed afgewerkte aluminium randen en een glazen voor en achterkant. Die glazen achterkant is ook meteen 1 van de grootste vingerprint magneten die ik in tijden gezien heb. Waar ze bij apple kiezen voor een soort texture op de achterkant van het glas, wat het vingerprint probleem oplost en draadloos laden toelaat en ze bij oppo voor een leren achterkant kiezen, of ook een geribbelde glazen achterkant. Is het bij oneplus voorlopig nog een gladde glazen achterkant. Als je iemand bent zoals ik die zijn telefoon graag zonder hoesje gebruikt maak je hem zeker 5x per dag schoon. Voor de mensen die een hoesje gebruiken is het geen enkel probleem.

De telefoon heeft naast de volume en powerbutton een knop om de telefoon snel van geluid / silent / vibrate te schakelen. Je merkt eigenlijk pas hoe handig dit is als je het gebruikt en ik vind dit dan ook een groot pluspunt aan deze telefoon.

Stereo speaker
Dit blijft toch 1 van de beste toevoegingen op een telefoon. Het scheelt enorm als je prongelijk de bottom firing speaker blokkeert dat je toch nog geluid hebt. Ook bij de oneplus is de bottom bezel groter dan de top bezel, terwijl de top bezel wel een speaker bevat. Ik vraag me nog steeds af waarom het niet mogelijk is om 2 front firing speakers te krijgen terwijl deze bezels dan toch aanwezig zijn.
Waterproof
De oneplus 8 pro heeft een officiele ip68 rating, terwijl de oneplus 8 een niet officiele rating heeft. In principe vind ik dat een betere manier als het toestel daarmee 30 euro goedkoper wordt. Je krijgt toch geen garantie op waterschade of het nu officieel is of niet.
De trilmotor
De trilmotor van de oneplus 8 valt op omdat hij niet heel hard trilt. Het is 1 van de zachts trillende telefoons die ik in tijden gebruikt heb. Ik mis dan ook regelmatig dat iemand belt of een telegram/whatsapp stuurt. Als je je telefoon altijd op vibreren hebt staan dan is dit iets om rekening mee te houden. Er is toch wel degelijk ergens op bespaard ;).
Formaat vs iphone 11 pro
Tijdens de presentatie viel mij op dat ze de grootte van de iphone 11 pro en oneplus 8 aan het vergelijken waren, echter alleen de breedte. Waarmee de marketing mij in elk geval deed geloven dat de oneplus 8 een relatief klein toestel is. Als je de iphone 11 pro naast de oneplus legt dan valt echter meteen op dat de breedte misschien bijna hetzelfde is, maar de lengte scheelt behoorlijk, waardoor het toestel toch erg groot aanvoelt. Het is dan ook zeker geen kleine telefoon, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Iphone 11 pro grootte vergeleken met oneplus 8
Beeldscherm
Met een prachtig full HD oled scherm wat maarliefst 10 records heeft gehaald via displaymate is dit zeker een indrukwekkend scherm zelfs een hoge refresh rate ontbreekt niet. Het beeldscherm is een stuk minder afgerond over de randen dan bij bv de oppo find x2. Dit toestel komt meer bij de afronding van de s20 ultra in de buurt. Dit is zeker een compliment want doordat het toestel ook niet het breedste is, is het best makkelijk in 1 hand te gebruiken zonder accidental touches. Het scherm ondersteunt ook HDR10, dus als je toegang hebt tot deze content is dat ook zeker een zware plus.

Het beeldscherm is 6.55 inch en heeft een resolutie van 2400 x 1080, waarmee de pixeldichtheid op 402PPI uitkomt. Boven de 350ppi begint het lastig te worden om een nog hogere scherpte te zien, ik denk dat oneplus hier heeft gekozen voor een prima resolutie. Zeker in combinatie met het 90hz scherm.
helderheid
Met een maximale helderheid van maarliefst 1100 nits is er verder helemaal niets te klagen over dit scherm. Het is echt uitstekend af te lezen in direct zonlicht en bij het consumeren van youtube, netflix, disney+ is het scherm echt prachtig.
Speciale features (90hz)
Het scherm heeft naast een idioot hoge helderheid ook een 90hz paneel. Het verschil tussen 60 en 90hz is erg goed zichtbaar, veel beter dan het verschil tussen 90hz en 120hz. Het verschil tussen 90 en 120hz is wel zichtbaar, vooral in de zin dat je de tekst terwijl je scrolt nog kan lezen, dit lukt bij 90hz niet. Maar voor de algemene beleving is 90hz al een hele goede stap in de goede richting.
Accu
De accu van de oneplus 8 is van een gemiddeld niveau met 4300mAh voor dit formaat toestel. Ik haal met mijn gebruik zo'n 5-6 uur screen on-time voor de batterij het begeeft. Dit is veel beter dan de s20 ultra en iets beter dan de oppo find x2 pro (mijn oppo had een slechte batterij, want na een nieuwe te hebben gekregen haal ik meer accu dan in mijn review, dit zal ik binnenkort aanpassen). Maar het is beduidend minder dan de iphone 11 pro.
De accuduur is dan ook niet speciaal maar ik zou het gemiddeld noemen. De meeste mensen zullen de dag wel halen met dit toestel. Hier een vergelijking met andere toestellen die ik gebruikt heb:

Iphone 11 pro: 55% rond 20:00
S20+ ultra 5g: 0% rond 18:00
P40 Pro: 30% rond 20:00
Oneplus 8: 15% rond 19:30, 0% rond 20:00

snelladen
De telefoon heeft 30 watt snelladen aan boord. Dit is zeker niet de traagste, maar ook allang niet meer de snelste. Na de oppo een paar weken gebruikt te hebben en dit gewend te zijn is dit toch een flinke stap terug. Echter als je dan moet wachten op de iphone 11 pro is het ineens weer heel snel. Na 30 minuten heeft de oneplus 68% batterij terwijl de iphone 11 pro dan nog op 55% zit. De oppo find x2 zit tegen die tijd echter al op 84%. De oneplus 8 heeft geen draadloos opladen, terwijl de oneplus 8 pro dit wel heeft.

[h2]Performance[/h]
Met een snapdragon 865, 8gb ram en 128gb ufs3.0 opslag is dit toestel snel, heel snel. De animaties zijn enorm snel, vloeiend, stotteren werkelijk nooit. In een tijd waarin het gemiddelde high-end flagship toch al boven de 1000 euro begint te komen is het erg fijn te zien dat een telefoon van 700 euro deze performance ook kan bieden. Door de 8gb ram blijven apps ook langer in het geheugen, hoewel apps zo snel opstarten dat ik het verschil bijna niet merk tussen het geheugen en schoon opstarten. Dat is hoe snel deze telefoon is. Wat ik heb begrepen van vrienden die oneplus fan zijn blijft deze snelheid ook na 1 - 2 jaar gebruik, zonder opnieuw installeren. Bij samsung heb ik nogal eens gehad, recent nog bij de s10+ dat hij na een jaar toch merkbaar trager was, terwijl een clean install hem weer top maakte. Dit is bij oneplus dus niet nodig.
Fingerprint
De fingerprint van de oneplus 8 is snel en accuraat. Het gaat hier om een optische scanner. In mijn persoonlijke ervaring werken deze beter en sneller dan ultrasonic fingerprint scanners zoals bij de s10 en s20 series.
Het enige nadeel wat je als nadeel kan zien bij een optische scanner is als je hem in bed even wil unlocken. De camer licht toch wel enigszins op. Wat leuk is aan de oneplus is dat je kan kiezen welke animatie je wilt zien bij het unlocken van de fingerprint. Er is redelijk wat keuze wat toch net een beetje extra sexyness toevoegt.

Geekbench
De oneplus 8 heeft net als de oppo find x2 pro een snapdragon 865, toch lijkt de geekbench score hoevaak ik hem ook draai lager uit te komen dan bij de find x2 in de multicore score en is de oneplus 8 sneller in single core. In praktijk merk je er helemaal niks van, beide toestellen zijn bloedsnel.

4g snelheden/wifi
De oneplus vliegt door de 4G heen, maar is netiets trager dan de find x2 pro, echter weer sneller dan de s20 ultra en iphone 11 pro.

Omdat elke telefoon op 5 meter afstand 400 van de 400mbps lijkt te halen ga ik de test verlengen naar 10 meter. Bij de p40 pro was me namelijk opgevallen dat deze helemaal geen bereik had bij 10 meter, terwijl de find x2 nog gewoon 3/4 strepen wifi had en zelfs nog steeds een hoge score van 320mbps haalde. De oneplus doet het zeker niet slecht op 10 meter afstand, let wel op bij 5 meter sta ik in 1 rechte lijn met de router, bij 10 meter moet ik trapjes op en af en zitten er meteen meerdere muren tussen, daarom lijkt het misschien alsof de snelheid tegenvalt, maar je moet maar zo denken, de p40 pro had helemaal geen wifi.

Bloatware
Oneplus levert naast de google diensten welgeteld 3 apps mee die ik als bloatware zie. 1 van die apps is een link naar de community waar je informatie kan vinden over oneplus en de toestellen. De tweede app is een app om je te helpen je oude telefoon over te zetten naar je oneplus en als laatste een app die iets doet als je gamed, zelf vind ik die laatste irritant en helaas kan je die niet verwijderen.
OxygenOS
De skin die oneplus over android legt is oxygen. Ik heb nog nooit een stock android telefoon gebruikt, maar het schijnt dat dit het meest dichtbij in de buurt komt. Ik moet zeggen dat alle skins over het algemeen best op elkaar lijken, alleen staan sommige settings bij sommige telefoons op een andere plaats, wat best verwarrend kan zijn. De hele ervaring voelt in elk geval zeer snel aan. Een paar dingen die me opvielen was dat oneplus tijdens het instellen van de telefoon uit de doos meteen vraagt om gestures, tot nu toe is dat de eerste fabrikant voor mij die dat meteen aanbood. Erg fijn want dan hoef je achteraf niet te zoeken naar de gestures ipv menu bar.

De wallpapers van de oneplus zijn geanimeerd, wat samen met de aanpasbare animatie van de vingerprint scanner een futuristisch plaatje schetst. Ook vet is dat je alles van icoontjes, tot tekstkleur, tot vormgeving kan aanpassen vanuit oxygen os.

Het is opvallend hoeveel je standaard zonder launcher kan instellen, persoonlijk vind ik dit wel de beste implementatie van aanpassingsmogelijkheden en het toch clean houden van het instellingen menu, wat niet groter lijkt dan bij andere merken.
Camera foto
Nu komen we toch wel bij het enige pijnpunt van deze telefoon...de camera. Het is echt ontzettend lang geleden dat ik zo'n slechte camera heb gebruikt. Ik heb nog foto's van de galaxy S6 op mijn laptop staan en deze foto's
hebben geen problemen om mooier uit de bus te komen dan van deze oneplus. Omdat de iphone XS momenteel 670 euro kost en ik deze nog in gebruik is in dit huis zal ik de foto's met dit toestel vergelijken om een beeld te schetsen. Ook , zal ik de vergelijking maken met de oneplus 8 pro deze kost misschien 200 euro meer, maar biedt voor de meeste mensen veel meer waar voor je geld dan dit toestel
Soorten lenzen
De oneplus 8 heeft 3 lenzen:
- 48mp main shooter met een f1.75 aperture.
- 2mp macro lens met f2.4 aperture.
- 16mp 116 graden ultra wide angle met f2.2 aperture.

Ondanks dat er geen optische zoom lens op het toestel zit, geeft de camera app je toch het idee dat dit er wel opzit. Echter is dit gewoon digitale crop. Jammer want voor de mensen die er geen verstand van hebben krijg je toch vaak een iets mindere foto.

De foto mogelijkheden kan je simpel tevoorschijn toveren door even omhoog te swipen in de camera app.

Goede lichtomstandigheden
Zelfs in goede lichtomstandigheden gaat het niet altijd goed met de onplus 8. Sterker nog ik kan de titel misschien beter veranderen in makkelijke omstandigheden. Hier 2 mooie voorbeelden van de hdr die het behoorlijk laat schieten op het licht.

Als je dan handmatig op het tapijt klikte dan zag je de hond niet meer, en als je op de hond klikte lichte het tapijt op. Bij de volgende foto bleef de hond donker, doordat de telefoon het niet voor elkaar kreeg om met het binnenvallende licht om te gaan.

Zelfs als de omstandigheden echt perfect zijn, vind ik en dat is misschien persoonlijk de foto van de iphone XS van ondertussen 1,5 jaar oud mooier. De details van de schaduw bij de schelpen is beter bij de iphone XS, daarnaast is het qua wat ik zelf zag het plaatje van de XS het meest realistisch. Het scheelt echter niet veel, maar het is ondertussen toch een telefoon van 1,5 jaar oud, die dezelfde prijs heeft ondertussen.

Van alle gemaakte foto's zitten er soms toch pareltjes tussen, jammer dat dat niet geld voor het overgrootte deel van de foto's.

Minder goede lichtomstandigheden
In iets minder goede lichtomstandigheden, bij lichte schemer, wat nog steeds best licht is. Schiet de oneplus helemaal tekort. Bij de meeste foto's verdwijnt de kleur helemaal of komt er een rode gloed overheen.

Schemer/donker
Hier is waar de nightmode van alle toestellen in gebruik kan worden genomen. Dit is het gedeelte waar je ziet dat de iphone XS van vorig jaar echt niet meer mee kan. Het verschil tussen de oneplus 8 en 8 pro is hier ook erg klein. Wat raar is want de sensor van de oneplus 8 pro is veel groter.

Bij de volgende foto is de oneplus 8 pro ietsje beter, maar het verschil met de oneplus 8 is nihil. Ook hier is te zien dat de iphone zonder nightmode niet meer meekan.

Macro camera
Deze mode kan je beter ontwijken. De foto's zijn zelfs onder perfecte omstandigheden gewoon niet scherp. 2 megapixels zal hier ongetwijfels de oorzaak van zijn.

Camera video
Qua video heeft de oneplus 8 verder geen speciale mogelijkheden. De video mogelijkheden zijn heel standaard.
Filmen op 4k60 kan alleen met de hoofdlens, zodra je de fps terugschroeft naar 4k30 kan je ineens ook met de wide angle lens filmen. Ik vind dit altijd erg jammer want als je bv op vakantie bent en je filmt iemand die aan het skieen is of een andere activiteit kan je mooi terwijl je filmt wisselen van lenzen vaak van zoom tot ultra wide. Bij de oneplus zijn die mogelijkheden dus alleen aanwezig met 30fps wat dan weer jammer is als je actie filmt.

Zelfs in 1080p60fps kan je alleen met de normale lens filmen.
Lead with speed, dat is het motto van Oneplus. De Oneplus 8 maakt deze belofte meer dan waar en het toestel vliegt er door alles heen, het maakt niet uit wat je er tegenaan gooit. De accu is acceptabel zeker in combinatie met het 90hz 1100 nits paneel, wat perfect af te lezen is in alle situaties. Voor mij zijn er toch een paar steken die ze hebben laten vallen. Tijdens de presentatie maakte ze duidelijk hoeveel tijd en uren er in de perfecte vorm zou komen voor de perfecte telefoon. De keuze voor een gladde glazen vingerprint magneet snap ik dan ook niet. Toch nog maar een uurtje terug naar de tekentafel. Of ze gaan er gewoon vanuit dat mensen het bijgeleverde hoesje gebruiken. Het missen van een officiele IP68 rating en draadloos opladen kan ik begrijpen, het is tenslotte een "goedkopere" telefoon. Echter in combinatie met de bar slechte camera kan ik het prijsverschil van 200 euro met de pro niet meer goed praten. Ze hebben hier teveel laten vallen tegenover de 200 euro duurdere oneplus 8 pro. Ik denk dan ook dat dit niet het toestel is wat je zou moeten kopen als je graag een goede android telefoon voor rond de 700 euro wil, maar beter kan kijken naar een s20 of een p30 pro van vorig jaar. Of even doorsparen en voor de oneplus 8 pro gaan die al deze features niet mist en een veel betere camera heeft dan de oneplus 8.

Ik geef deze telefoon een 6.5

Heb jij ook een OnePlus 8 (8GB ram) 128GB Zwart?

Bedankt voor deze goede review!

Ik heb zelf dit model ook en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Dat de camera niet super goed is, neem ik maar voor lief. Ik maar nooit echt veel foto's. En als ik dat doe, belanden ze op Social media. Voor mij is dat dus prima.

Ik lees hier en der dat er wat problemen met het scherm zijn met de Pro. Een groene tint bij lage helderheid. Ook zouden er WiFi probleem zijn met de 5Ghz. Volgens mij zijn we met de 8 de dans ontspringen denk ik?
De pro heb ik ook, zal wel een lokaal probleem zijn. Heb geen groene gloed en zeker geen wifi problemen! Misschien een slechte batch
Op het forum lees ik wel dat het om meerdere batches gaat, qua productiedatum. Gelukkig heb ik tot op heden geen problemen gevonden.
Over het algemeen bevind zich onderaan het scherm de displaycables, de trilmotor en andere kleinere componenten. Er staat een OnePlus 8 Pro teardown online van Jerryrigeverthing, ik neem aan dat de componenten binnenin qua positie overeenkomen. Hier is te zien dat het aan de onderkant van het scherm al best druk is. Daarnaast moet de speaker bovenin wel in de richting van het scherm komen, bellen met de bovenkant van het toestel (de rand) ziet er raar uit. Voor bellen is de onderste speaker niet nodig, tenzij op speaker, dan is het toestel al niet echt gericht richting je oor (toch? :) ). Daarbij door de speaker naar beneden te laten richten is er meer ruimte om een daadwerkelijke speaker aan de binnenkant van het toestel te plaatsen.

Ik neem aan dat er ook nog wel kostoverwegingen zijn, eventuele betrouwbaarheid en realisatie (hierboven al deels benoemd) waardoor dit nog niet is toegepast op een toestel met dunne bezels.
Nice, goede review. Leest lekker weg en goede foto's. Vooral de vergelijk van de camera van verschillende telefoons is erg fijn. Dikke +3! _O_
Ben recentelijk overgestap naar een 11 pro van de pixel 4 xl ben blij om te lezen dat de batterij van de 11 pro beter is als de 8 nu weet ik zeker dat ik kwa batterij goed zit :D
Hoi. Mooie review. Altijd fijn dat er gebruikers zijn die nieuwe toestellen snel en uitgebreid reviewen. Vooral het foto stuk, erg relevant. Zelf aan het kijken en wil heel graag een oneplus, maar omdat ik de camera echt belangrijk vind zie ik bij alle reviews dat je gewoon niet om de iPhone 11 (pro?) heen kan. Jij hebt nogal wat telefoons leid ik af uit al je foto's. Als je nu een daily driver moest kiezen en daarin camera ook een belangrijke factor was, welke koos je dan?

[Reactie gewijzigd door Ford_Prefect op 26 april 2020 16:58]

De iphone 11 pro, omdat dit toch nog steeds de beste point en shoot is in de meeste scenarios. Ik loop nu met 2 telefoons. De oppo find x2 pro voor zijn geweldige x5 en x10 zoom ook in video. En de iphone voor zowat alle andere fotos. Over een paar dagen komt mijn oneplus 8 pro review online, je zal zien dat ondanks dat oneplus zelf vind dat ze beter zijn. Ik dit niet kon repliceren. De iphone 11 pro blijft wat mij betreft de beste all-rounder
Dank. Ik houd je reviews in de gaten. +3
Ja ik had direct de Pro versie besteld, maar ben daar van teruggekomen nadat ik wat reviews had gelezen.
Denk dat ik mijn 5T nog iets langer hou.
Goede review leest makkelijk en alles staat goed en duidelijk.
Momenteel twijfel ik zelf nog welk nieuw toestel ik zelf zal nemen.
Ik zie dat je er meerdere getest hebt, en voor mij persoonlijk is de camera niet zo belangrijk wel snelheid en accu duur. Welke van de toestellen zal je dan aanbevelen?
En heb je trouwens behalve de iPhone 11 pro ook de normale iPhone 11 getest?
Als je de oneplus 8 pro instelt op HD en 60hz is de accuduur net iets minder dan de iphone 11 pro. Maar niet noemenswaardig. Beiden toestellen flammen overal doorheen en zullen dat de komende jaren blijven doen.

Mijn zus heeft de iphone 11, ze haalt ong 5 a 7 uur screen on time, 7u in de winter, 5 a 6 uur nu met veel zon. Ze gebruikt ook veel navigatie dus dat brand door je accu heen.
ja de iPhone 11 pro ben ik ook zeker wel van gecharmeerd.
Alleen die is helaas wat boven budget.
Maar is de normale Oneplus 8 qua accu duur niet beter als de Pro variant?
Met mijn verbruik wel, klinkt als de perfecte telefoon voor je als je niet om camera geeft ;).
Klinkt goed
Ik zet hem op mijn lijstje erbij ik ben nog wat telefoons aan het vergelijken en dan binnenkort maar is een keuze maken.

Momenteel heb ik Samsung Galaxy s10e, formaat snelheid etc allemaal goed en prima toestel maar de batterij is altijd al heel zwak geweest dus nu maar is tijd voor een nieuw en goed toestel.
Goede review,
Ik zie dat je meerdere toestellen getest hebt dan heb je ook goed vergelijkingsmateriaal.
Gezien de prijs van de oneplus 8 zit wel aardig gelijk aan die van de iPhone 11 en Samsung S20
Heb jij met die andere 2 toevallig ook ervaring ?
En zo ja welke zou je dan aanraden ?
Ik zoek namelijk een toestel die een goede accu duur heeft snel is maar ook vooral niet al te groot is van formaat.
Ff wachten tot de iphone 12 budget variant van 5.4 inch. Dat is al in september. De s20, iphone 11 en oneplus zijn niet bepaald kleine toestellen. Denk dat de s20 het kleinst is van deze 3 met de slechtste accu. Als je perse nu iets wil is de iphone 11 de beste van de 3
Ja een toestel tussen de 5,8 en 6,3 inch vind ik perfect niet te groot en niet te klein.
Ik heb de oneplus 8 in me handen gehad mooi toestel maar toch veel te groot.
De iPhone 11 pro is eigenlijk het meest ideale toestel maar daar hangt ook een flink prijs kaartje aan vandaar dat ik keek naar alternatief.
700 euro wat hem evenduur maakt als de s20 en oneplus ? Je kan ook voor de XR gaan, ook prima accu en nog zeker 4 jaar updates
Ik bedoelde de iPhone 11 pro, dat die een stukje duurder is, uiteraard krijg je daar wel veel meer voor terug maar die is eigenlijk net iets te duur.
De normale iPhone 11 zit voor mij wel in de juiste prijs klasse beetje zelfde als de oneplus 8 en de s20.
Alleen was ik dan benieuwd welke van de 3 er als beste uit kwam, qua accu duur en verder op allround gebied?
Iphone 11, accuduur, update beleid, faceid (grote plus voor draadloos betalen) en camera uiteraard

Oneplus 8 voor een goed scherm

S20 ? Sorry kan even geen redenen bedenken waarom je deze zou kopen 😂 exynos maakt alles kut behalve het scherm, maar daar is oneplus ook beter in.

Snel zijn ze allemaal dus need for speed zie ik niet als een plus meer.
Haha duidelijk dan valt Samsung sowieso af.
Het was gewoon benieuwd erna vanwege het formaat en de prijs.
Maar dan denk ik dat ik maar is ga kijken voor de iPhone 11 daar zit ik denk dan wel de komende jaren goed mee.