Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter Review

ergodigiNewbie 14 juni 2010, laatste update op 15 juni 2010, 3.782 views

Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter

Pluspunten

• Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter werkt prima op vista.

Minpunten

• Werkt niet op windows 7

Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter werkt prima op windows vista.
Echter, bij gebruik onder windows 7 werkt hij niet en bovendien wordt de internetverbinding verbroken.
Tips van de helpdesk hadden geen effect, er zou een overlap in frequentie zijn met mijn adsl router maar dat lijkt niet de reden omdat onder vista er geen problemen zijn.
Er is geen driver die je kan downloaden, een gemiddelde consument kan hier dus niks mee.
Na enkele uren door te hebben gebracht met instellingen wijzigen heb ik de hoop opgegeven om de Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter onder windows 7 te gebruiken.

Heb jij ook een Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter?

Wel een korte review, heb hem zelf ook en werkt prima onder windows 7
Hi,

Ik zocht eeuwig naar een goede oplossing voor wireless audio,
en heb de volgende oplossing bij mij geimplementeerd:
1. Een Belkin Wireless USB hub
2. Een USB audio kaart

Met de drivers (ook onder win7) kun je op elke pc de USB kaart,
van elke plek in het netwerk, aansturen, ideaal.

Voor wireless SPDIF kun je eventueel de volgende USB optie bestellen,
die heb ik wel al besteld, maar nog niet ontvangen...

't is maar een idee...

Groet,
Eric
O ja, voordeel is dus dat je het wifi netwerk gebruikt, en dus niet nog iets in je pc hoeft te stoppen. Werkt dus met elke laptop die wifi heeft....
Ondanks bovenstaande reactie (ik heb een Windows 7 laptop) toch de audio transmitter aangeschaft. Werkt probleemloos onder Windows 7! Ook de draadloze internetverbinding blijft prima werken. De opmerking "Werkt niet onder Windows 7" is te kort door de bocht.
Ik heb het net gekocht. Installatie was probleemloos en eenvoudig. Echter stoort het mijn Wifi verbinding. Dit probleem heb ik bij elke review gelezen. Misschien op te lossen door router anders in te stellen etc. maar daar heb ik geen zin in en wellicht hebben buren er ook last van. Rare technische keuze om het op de zelfde frequentie te laten werken. Storen hoort gewoon niet mogelijk te zijn.

Tevens kraakt het bij elke geringe beweging van de USB stick. Ondeugdelijk product. Ik breng het morgen terug.

[Reactie gewijzigd door cat3y3 op 17 januari 2011 22:26]

Zo te zien moet ik eerst lezen dan kopen. Zelfde probleem hier.
In het begin deed ie het uitstekend. Kreeg een nieuwe router (KPN) en volgens krijg ik geen verbinding.
Mijn wifi van KPN viel soms uit. zou denk ik dus met dit te maken hebben, En ik stennis schoppen met servicedesk van KPN.

Alsnog wil ik draadloos audio van laptop naar mijn versterker zien te krijgen. Iemand tips?
Ik heb dit produkt al een tijdje in bezit. Ik gebruik m in combinatie met mijn macbook. In eerste instantie werkte het vlekkeloos. Maar je voelt m al aankomen, dat was dus van korte duur.
Als de usb stick in de laptop zat, kon mijn mac geen verbinding krijgen met mijn wifi. Ik moest eerst de stick verwijderen, dan mijn macbook verbinden met wifi en daarna verbinding leggen tussen zender /ontvanger van de wl-060.
Ik kan beamen dat minimale beweging van de usb stick resulteerde in een krakend geluid vanuit de speakers.
Dit alles is nog mee te leven. Maar sinds een van mijn buren waarschijnlijk een nieuwe wifirouter heeft aangeschaft is het uit met de pret. Het is onmogelijk geworden om verbinding tussen zender/ontvanger langer dan 0.5 sec vast te houden. Ik ben van plan om hem dus maar weg te geven.
Ik ga nu proberen mijn audio via bluetooth naar mijn hifi te zenden, waardoor ik weer een van de 2 usb poorten beschikbaar krijg. Mocht dat ook niet werken dan koop ik maar de (iets duurdere) airport express van apple.