LG G8s ThinQ Wit Review

Floris8888 21 april 2020, laatste update op 21 april 2020, 190 views Product gekocht

LG G8s ThinQ Wit

Prima toestel voor ~€400

Pluspunten

• Scherm
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• Camera's bij slecht licht
  • Fysieke knoppen
  • Geen goede hoesjes te vinden

Paar weken geleden geswitcht van de G6 naar deze. De batterij was dusdanig slecht geworden dat ik een upgrade nodig had. Ook merkte je dat de SD821 eigenlijk niet meer snel genoeg is. Het laden van veel dingen duurde gewoon net een tel té lang voor 2020. 3,5mm aansluiting, sd kaart en vingerafdruk op de achterkant zijn voor mij must-haves. Dat heeft deze allemaal netjes en de eerste anderhalf jaar was ik tevreden over de G6. Dus daarom werd het deze.

Het eerste dat opvalt bij het uitpakken van de doos is dat hij er mooi, maar ook breekbaar uitziet. Het eerste minpunt heeft daar mee te maken, en dat wist ik van te voren al. Er zijn namelijk gewoon geen goede stevige hoesjes te vinden voor deze telefoon. Voor mijn G6 had ik een goed Spygen hoesje maar die is er alleen voor de G8. Het hoesje is hetgeen je vasthoudt, dus voor mij belangrijk. Wel komt er een verrassend stevig hoesje mee in de doos, die ik dan nu ook maar gebruik. (Dat is nog steeds een stap terug tov de G6 Spygen)

Het scherm is echt een heel grote upgrade tov de G6. Je levert wat pixels in maar je krijgt er zoveel meer kleuren voor terug. 1080P is mijn inziens genoeg en je mist de 1440P niet.
De grote notch is voor mij geen probleem, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik heb niet veel met fotografie, maar volgens mijn gevoel is de beeldkwaliteit van de G8s niet beter dan die van de G6. Wel zijn de camera's van de G8s wat sneller, wat fijn is. Behalve bij weinig licht. Dan is de kwaliteit gewoonweg slecht. Slechter dan die van de G6. (Gevoel, ik heb nog geen directe vergelijking gedaan)

Het toevoegen van een aan/uit knop en weghalen van de vingerafdrukscanner is heel erg jammerlijk. Het systeem waarbij je de scanner van de G6 indrukt werkt heel natuurlijk. En de knop van de G8s zit te hoog. De assistent knop is helaas niet aan te passen, en daar heb ik dus niks aan. De volume knoppen zijn wel redelijk geplaatst. De knoppen zijn uiteindelijk gewoon een fikse downgrade.

De speakers zijn wel beter dan die van de G6. Er zijn nu ook 2 wat fijn is. De speakers zijn wat helderder, niet perse luider.

De snelheid van het toestel is erg goed. Nergens haperingen. Precies wat je mag verwachten van de SD855.

De telefoon is uitgerust met een 3D gesture control of iets dergelijk. Dat systeem is simpelweg niet productieklaar. Het herkent je hand niet, en als hij het herkent kan je er simpelweg niks mee. Het is in 100% van de gevallen sneller om met de knoppen het volume aan te passen.

De batterij is wel redelijk. Maar ook niet meer. Hij gaat voor mij iets meer dan een dag mee. Hetzelfde als de G6 in het begin. Draadloos laden is toegevoegd, erg handig in de auto.

Voor minder dan €400 is dit op dit moment een goede deal. Wat mij het meest positief verraste is het scherm. Die is gewoon heel erg mooi. De telefoon kent weinig echt negatieve kanten en scoort op de meeste onderdelen gewoon voldoende.

Heb jij ook een LG G8s ThinQ Wit?