Terratec Cinergy T Stick RC Review

RielN 14 juni 2010, laatste update op 19 juli 2011, 3.947 views

Terratec Cinergy T Stick RC

Pluspunten

• Linux ondersteuning, zie link in review
  • Prima beeld

Minpunten

• Kreeg driver onder windows niet aan de gang.

Features Score: 3
Driverkwaliteit Score: 2
Ook ik heb voor het WK voor een DVB-T stickje gezocht.

Ik hoop dat ik heel erg kort mag zijn, ik wil namelijk als toevoeging aan bovenstaande review nog even melden dat ik ook onder Ubuntu 10.04 met dit stickje prima TV kan kijken!

Hoe je dat doet (snel en vrij makkelijk) vind je hier:

De stick geeft een zeer goed beeld, met VLC kun je nog gebruik maken van de tuner. De stick werkt dus prima zonder zijn eigen software! MeTV voor Ubuntu werkt ook, zodoende heb je de EPG en kun je eventueel opnames voorprogrammeren.

Zoek je dus een stickje voor Linuxgebruik: deze werkt.

Afstandsbediening niet getest.

Heb jij ook een Terratec Cinergy T Stick RC?

Bedankt voor de informatie, ik ben juist op zoek naar een stick die het goed onder Ubuntu doet. Mijn Medion stickie in elk geval niet.
"Alleen kon ik weer geen radiozenders afspelen met Me-TV."

Kleine correctie: dit werkt gewoon. Alleen duurt het zappen tussen radiozenders vrij lang, net als bij Kaffeine. Onder Windows is dit niet het geval.
Ik kan me er bij aansluiten, deze DVB-T ontvanger werkt ook onder Linux. Wel moet ik er bij aantekenen dat je de driver zelf moet compileren (zie de door RielN genoemde link). En dat is niet voor de absolute beginner weggelegd. Ik heb heel even de alpha versie van Ubuntu 11.04 geprobeerd omdat de ontvanger ondersteund zou moeten worden door de kernel in deze versie, maar er zaten nog teveel kinderziektes in de alpha om er iets mee te kunnen.

Ik kreeg VLC niet aan de praat: bij het scannen vond hij geen zenders. Vermoedelijk moet ik nog iets instellen in VLC, want Me-TV werkte wel goed zonder allerlei toeren uit te moeten halen. Alleen kon ik weer geen radiozenders afspelen met Me-TV. Dat lukte wel met Kaffeine, zowel TV als radio. Enige minpunt is dat het overschakelen van de ene naar de andere radiozender nogal lang duurde.

Ook had ik wat artifacts bij snel bewegend beeld onder Linux (niet onder Windows). Dat zou kunnen komen doordat ik nog een beta driver van mijn ATI drivers gebruik.

Onder Windows werkte de ontvanger prima, maar de gebruikersinterface van de bijgeleverde Terratect Home Cinema Basic software doet een beetje rommelig aan. Bovendien liep de software consequent vast nadat ik een update had gedaan. Zolang je werkt met de versie die op de CD is bijgeleverd is er niets aan de hand.

[Reactie gewijzigd door jack2 op 1 februari 2011 13:55]

Onder VLC moet ik een aangemaakt channels.txt bestandje openen.
Ik ben even kwijt hoe je deze aanmaakte, maar scannen onder VLC werkt inderdaad niet, overigens gaat het met dit bestand vele malen makkelijker.