EVGA GeForce RTX 2070 Super XC Ultra

Specificaties GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce RTX 2070 Super XC Ultra Review

DanWooshop 18 april 2020, 262 views Product gekocht

EVGA GeForce RTX 2070 Super XC Ultra

Mooie kaart, goede overclock mogelijkheden. heeft wel wat kleine nadelen, zoals het fangeluid. Zie uitgebreide toelichting.

Pluspunten

• Snel(goede overclock)
  • Loopt koel
  • mooi design(backplate)

Minpunten

• fangeluid bij uitgaan fanstop
  • Kaart zakt iets door (1-2mm)
  • Plastic aan onderkant

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Erg tevreden met deze kaart. Presteert zeer goed. Ik ben een enorme fan van het design van EVGA, dat er naar mijn mening robuust en serieus uitziet.

Ik kan echter bevestigen dat de fans een irritant geluid maken wanneer ze gaan draaien. Ik erger me er niet erg aan, want het is makkelijk te verhelpen door de fan curve aan te passen in de overclock software van EVGA. Ik zie persoonlijk geen reden om de kaart te vermijden of terug te sturen voor het fan geluid.

Denk er ook aan dat SLI, of NV-link zoals het tegenwoordig heet, niet mogelijk is bij veel kasten of moederborden aangezien de kaart 3 slots in gebruik neemt. Dit laat geen ruimte meer over voor air flow wanneer er een ander kaart onder zit. In mijn pc zakt de kaart ook een heel klein beetje door. Dit komt waarschijnlijk door de zware heat sink. De kaart zakt ongeveer 1-2 mm vanaf het uiteinde gemeten.

Conclusie:

Ik heb deze kaart erg goedkoop gekocht en ben mede daardoor erg tevreden. Voor 650 euro of meer is deze kaart het geld echter niet waard, omdat de kaart niet perfect is. En nogmaals, ik zie persoonlijk geen reden om de kaart te vermijden of terug te sturen voor het fan geluid.

Heb jij ook een EVGA GeForce RTX 2070 Super XC Ultra?