Samsung Galaxy S8 Zilver

€ 359,-
Specificaties 5,8" • 2960x1440 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S8 Zilver Review

Gamende 17 april 2020, laatste update op 8 mei 2020, 160 views Product gekocht

Samsung Galaxy S8 Zilver

Samsung weet met de S8 een belangrijk statement te maken; Telefoons hoeven niet groot te zijn om veel display te tonen. De S8 is hiermee een waardige opvolger van zijn voorganger, de S7. De S8 is zelfs na 3 jaar van de release nog een vlotte telefoon.

Pluspunten

• Indrukwekkend display
  • Snelle soc
  • Goede camera
  • Design
  • Geen zware software skin
  • Snelle vingerafdrukscanner

Minpunten

• Geen stereospeakers
  • Rare plaatsing vingerafdrukscanner
  • Camera in low light niet denderend
  • Nog steeds teveel dubbele apps

Samsung Galaxy S8 review
Heb na een jaar gebruik gedag moeten zeggen aan deze Samsung S8, dus leek mij een goede timing om even een review te schrijven.

Display
Het display was Samsungs's grootste "sellingspoint" en wist hier veel mensen van te overtuigen om te upgraden naar de S8. Het bezelless display oogt mooi en in combinatie met HDR ondersteuning is dit nog steeds een van de beste displays die je kan krijgen. Het display heeft eigenlijk alles goeds aan specificaties wat je van een scherm kan krijgen. QHD, 18:9 ratio, Amoled en HDR ondersteuning. Wel zijn er wat problemen met de playback van HDR die ik heb vernomen. Zo heeft de telefoon ondersteuning voor HDR tot zelfs QHD, maar bij de playback van bijvoorbeeld YouTube loopt de telefoon daarbij wel erg veel vast. Daardoor moet je naar Full HD overstappen maar zelfs dat levert soms nog haperingen op. Ik had gehoopt op een betere implementatie van HDR, maar dit is dan ook weer een punt voor de S9 om zijn slag te slaan. Aangezien ik recentelijk de S9 in ontvangst heb kunnen nemen, kan ik ook bevestigen dat dit probleem alleen aanwezig is bij zijn voorganger.

Camera
De camera van de S8 is gewoon goed, behalve dat de prestaties in weinig licht ten opzichte van zijn opvolger de S9, een stuk minder is. Nu ben ik zelf niet echt een foto fanaat, maar vindt het wel gewoon leuk om af en toe een kiekje te maken. Deze telefoon doet dat gewoon. Wat ik wel echt mis is 60fps ondersteuning op 4k. Technisch gezien kan dit wel met de huidige chip, maar gezien de snapdragon variant dit niet kan, heeft Samsung besloten dit ook uit te sluiten bij de exynos variant.

Accuduur
De accuduur van een telefoon is erg belangrijk. Niet alleen bepaald het hoelang je in een stuk door kan browsen op je telefoon, ook kan de accuduur net het verschil maken dat je die ene dag wel je telefoon 2 keer moet opladen in plaats van 's nachts. De accuduur van de S8 is zeker niet denderend, maar ook niet slecht. Voor een toch al wel gebruikte S8 vindt ik de accuduur prima. Ik kom elke dag de dag prima door en hoef nauwelijks door de dag heen op te laden. Als dit het geval is dan heb ik ook vaak of 4 uur de telefoon op maximale helderheid in de zon gebruikt of de telefoon intensief gebruikt. Samsung heeft bij de accuduur geen steekjes laten vallen maar er is nog ruim baan voor verbetering.

Software ondersteuning
Ook een belangrijk onderwerp is de software ondersteuning. Je kan nog zo'n mooie en snelle telefoon hebben, maar als de fabrikant je al snel in de steek laat dan kunnen de problemen zich zo opstapelen. Nu heeft Samsung niet een goed verleden met software support zelfs nog vergeleken met Android zelf, dat in verhouding tot Apple sowieso al minder lang wordt ondersteund.

Maar om het roer eens om te gooien is de S8 nog erg goed ondersteund. Zo goed zelfs, dat zelfs na 3 jaar er nog maandelijks software updates worden uitgerold. Nu heb ik onlangs begrepen dat ze binnenkort alleen maar elk kwartaal uitrollen, maar toch nog steeds onder de indruk ervan. Deden ze dit maar bij elke Samsung telefoon.

Bouwkwaliteit en design
Dat de S8 een mooie telefoon is kan je zo aan de telefoon zien. Natuurlijk, schoonheid is subjectief, maar ik denk dat we over het algemeen kunnen stellen dat Samsung bij dit toestel het design meer dan op orde heeft.

Dan op naar het volgende punt, bouwkwaliteit. De S8 gebruikt premium materialen, wat in mijn opzicht lekker in de hand ligt. De randen zijn van aluminium wat prima tegen een stootje kan. Echter, de achterkant is van glas. Dit kan je zowel als een voordeel als een nadeel opvatten. Het voordeel van glas is een verbeterd design, en in vergelijking met een aluminium achterkant ondersteuning voor draadloos opladen. Het nadeel aan de andere kant is een erg breekbaar scherm, wat lastig te repareren is, en een ware vingerafdrukmagneet.

Al met al is dit gewoon een erg goede telefoon. Zeker tweedehands wat mij betreft een aanrader gezien je nu voor weinig geld veel goeds krijgt. Geen een telefoon is perfect, maar in mijn mening komt Samsung stapje bij stapje dichter bij de ultieme droomtelefoon.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S8 Zilver?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.