Cowon iAudio 9 4GB black 4GB Zwart Review

Shakesbeer_NL 13 juni 2010, laatste update op 13 juni 2010, 1.386 views

Cowon iAudio 9 4GB black 4GB Zwart

Pluspunten

• Design!
  • Geluidskwaliteit.
  • Klein en Licht.
  • Batterij laadt snel op en gaat lang mee.
  • uitgebreide mogelijkheden met de Equalizer en vooringestelde instelling.

Minpunten

• Besturing heeft een korte tijd gewenning nodig.
  • Andere oortjes zijn een must, de standaard oortjes hebben wel een goed radio ontvangt.
  • Het max. volume van de ingebouwde speaker is niet baanbrekend.

Geluidskwaliteit Score: 5
Nou ik ben sinds begin deze maand eigenaar van een Cowon Iaudio 9... Ik ben niet bekend met het merk Cowon dus ik wist niet echt wat ik moest verwachten maar nadat ik een paar positieve reviews op coolblue had gelezen was ik over en had ik hem besteld.

Ik moet zeggen dat het apparaat veel biedt voor de prijs, het uiterlijk is strak, de geluidskwaliteit is top, en er zit een radio op voor als je even genoeg hebt van je eigen muziek. Er valt eigenlijk niet heel veel op te merken aan het apparaat behalve de originele oordopjes en het gebruiksgemak. het schuine scrollpad en het gebruik van alle functies eisen gewenning.

In het kort is de Cowon Iaudio 9 een prima apparaat dat je meer biedt dan wat je betaald hebt!

• Sennheiser CX 300-II Precision zwart
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Cowon iAudio 9 4GB black 4GB Zwart?

Mooi apparaatje. Je had misschien meer Cowon voor je geld kunnen hebben in Gb's en customizen.

Deze, gouwe ouwe, was misschien een betere keuze geweest: pricewatch: Cowon iAudio D2 4GB Zwart

Maar goed, ik heb zelf D2 ook, de 16Gb variant, dus ik ben bevooroordeeld, maar man, de batterijduur daarvan alleen al...

De cowon apparaatjes zijn vaak van erg goede kwaliteit (bouw en geluid), er is een hele community rond ontstaan, zie http://iaudiophile.net, maar ook hier op tweakers zijn er aardig wat Cowon-enthousiasten: [Flash] Het iAudio D2 ervaringentopic

[Reactie gewijzigd door Mar2zz op 13 juni 2010 19:47]

Mooi apparaat, Ik heb specifiek gezocht in de prijsklasse rond de €100 dus ik heb helaas langs de d2 gekeken :| ..
maar goed de reden dat ik niet meer GB's heb genomen is omdat ik de speler vooral gebruik voor muziek, er staan nu ongeveer 700 nummers op waarvan ik er 70 veel luister. daarnaast vond ik het prijsverschil voor de extra opslag ook nogal groot. maar goed ik heb nog wat ruimte over dus tot nu toe geen last van de kleine opslag :)

het is leuk om te zien dat ik niet de enige ben die enthousiast is over de producten van Cowon want ze bieden idd een leuk alternatief op de iphone/ipod :D
Ik heb zelf ook deze Cowon, nouja de 16GB dan wel. Maar nou heb ik een vraag: Waar kan ik een extra USB kabel krijgen? Ik zit nou al een tijd te zoeken maar kan het niet vinden!

coolblue zegt dat ze het niet kan leveren, amazon zie ik niet staan, pixmania heb het niet..

Iemand een idee?
Hoi exqlusive, de Cowon Iaudio 9 gebruikt een zogenaamde male micro usb kabel. succes ermee!
Volgens mij zoek je zo'n kabeltje:

of deze van 1.3m

of een adapter zodat je een gewone usb-kabel kan gebruiken:

[Reactie gewijzigd door bugsbunny01234 op 9 augustus 2010 11:13]