Alcatel 1S (2019) Blauw

Specificaties 5,5" • 1440x720 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Alcatel 1S (2019) Blauw Review

AdB 13 april 2020, laatste update op 9 juni 2020, 299 views Product gekocht

Alcatel 1S (2019) Blauw

Prima telefoon, goed scherm, ziet er redelijk sjiek uit. Voor de prijs (79 euro!) gewoon top.

Pluspunten

• 32 Gb / 3 Gb
  • mooi afgeronde randen
  • snel en goed scherm

Minpunten

• standaard geluiden knullig
  • updates: medio april nog nov. update

Prima telefoon voor vrouwlief. Die Whats appt er met name mee en draait wat standaard OV apps en dergelijk. Voor dagelijks licht gebruik is de telefoon prima geschikt. Ik was wat huiverig voor het merk Alcatel. Maar voor de prijs (79 euro) krijg je een prima telefoon die er nog best sjiek uitziet met afgeronde hoeken. Natuurlijk zie je daar weinig van als je er een hoesje omheen doet. Scherm is prima, ook in de zon zeer goed af te lezen. Je hebt een notificatie LED en een flash-light / zaklamp. De tefefoon is redelijk kaal qua android en dat is fijn. Accu gaat makkelijk 2 dagen mee. De telefoon werkt en navigeert gewoon vlot bij 'normaal' gebruik. Ze had hiervoor de Wileyfox Swift 2 en dan is deze Alcatel al een flinke stap voorwaarts. Sommige reviewers merken een 'haperend' toetsenbord. Daar heeft ons exemplaar gelukkig geen last van. Opladen via mini-USB en je krijgt er een oplader bij.
Ze maakt weinig foto's, maar de foto's die ze maakt zijn nog best aardig (ik verwacht eerlijk gezegd geen iPhone kwaliteit).

De geluiden (beltonen) die standaard beschikbaar zijn, zijn knullig en verraden de budget afkomst. Rondom het beveiligingsbeleid maak ik me nog het meeste zorgen. Op dit moment (april 2020) is de beveiligingspatch van november 2019 geladen. Daar wordt je natuurlijk niet blij van (al zijn er meer fabrikanten die niet heel vlot zijn). Aangezien dit toestel al een tijdje uit is, kun je ook positief zijn: het toestel wordt in ieder geval geupdated :) de vraag is hoe lang.
Edit: begin juni 2020 werd via OTA een android mei 2020 update uitgerold. Het lijkt er dus op dat de telefoon elk half jaar een update krijgt. Als de telefoon een aantal jaar op deze manier geupdated wordt hoor je mij niet klagen. Ik ben nog steeds blij verrast.
Edit: ik zie dat een tweaker klaagt over de batterij. Hier na 12 uur overdag gebruik 30% ontlading. Dus 2 dagen moet te doen zijn bij licht gebruik.

Overal indruk: het toestel heeft ons positief verrast. We waren wat huiverig voor het merk Alcatel, maar vooralsnog blijkt het met dit vlotte toestel mee te vallen. Als de updates nog een aantal jaar komen krijgt het toestel 5 sterren.

Heb jij ook een Alcatel 1S (2019) Blauw?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.