Specificaties 23" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG W2343T-PF Zwart Review

Generation Kill 31 december 2010, laatste update op 24 juni 2011, 4.402 views

LG W2343T-PF Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • FullHD
  • Mooi design
  • goeie kleurenweergave

Minpunten

• stof en vingerafdruk gevoelig rand en voet

Reden van aankoop
Ik wou al een tijdje een nieuwe FullHD monitor, en zou wel leuk zijn om 2 monitoren naast elkaar te hebben voor het multitaken. Wide graag gamen op de monitor, ben al een groot scherm gewend en moest goedkoop zijn.

eisen:
- 23/24 inch
-redelijk contrast
-rond 160 euro
-dvi, d-sub, mogelijk andere
-geen lelijk design

Ik ging dus hiernaar opzoek, Acer viel voor mij af door het merk alleen al eigelijk, design is was ik ook niet erg op aan te spreken eigenlijk.
Toen ging de strijd dus eigenlijk nog tussen deze monitor en de Samsung Syncmaster P2350, omdat ik bij Azerty wilde bestellen ivm andere producten was de LG de beste keuze voor mij door de prijs en geen verzend kosten actie.

Inhoudt van de doos:
- het scherm
- de voet
- DVI kabel dual link ongeveer 2 meter
- VGA kabel ook ongeveer 2 metere
- driver cd
- stroom kabel
- boekje voor garantie en handleiding

Verpakking
De verpakking is normaal, rond de rand zit folie maar op het scherm zelf niet.
Veder zit er een schuimachtig hoes om het scherm gedeelte heen en zit de voet en het scherm klem tussen 2 stukken piepschuim, erg moeilijk om tijdens versturen defect te raken tenzij ze er echt mee gaan gooien of er op gaan staan.

Specificaties
- resolutie 1920x1080Full HD
- Kijkhoek 160°
- Reactietijd 5ms (staat fout in tweakers op het moment, toen ik de monitor kocht stond hij echter goed)
- Contrastverhouding (statisch) 1000:1
- Contrastverhouding (dynamisch): 30000:1
- Helderheid : 300cd/m²
- Video in D-Sub (VGA), DVI-D
- LCD Panel TN
- Vermogen : 40W

Kleurweergave:
de kleur weergave van dit scherm is zeer goed, zeker tegenover mijn andere scherm.
Wit is echt wit en zwart is ook echt zwart. Geen enkele kleur word slecht weergeven.
Tegenover m'n oude scherm is het een hele verbetering.

Scherpte:
De scherpte is ook zeer goed maar ik merk niet echt een verschil met mijn oude monitor, geen minpunt want die is ook lekker scherp. Met gamen,browsen en bureaublad heb ik nergens last van gewoon een goeie monitor dus.

pixeldefecten:
Zelf had ik de pixelgarantie van 10 euro van azerty voor de zekerheid, maar had geen enkele dode pixel
of een vaste pixel. Heb de monitor al een aantal maanden in gebruik lijkt mij sterk dat het er nu nog bij komt.
zie onderste stuk review onder de foto's

Bouwkwaliteit en afwerking:
De knoppen kunnen een stuk beter en omdat ik nooit de handleiding lees is het niet heel makkelijk om dingen te verstellen. (wie leest eigenlijk wel de handleiding) Als je het een aantal keer hebt gedaan dan kan je lekker aan de instelling klooien. De aan knop wil soms niet echt uit, dan doet hij wel klik maar dan gaat hij niet uit. Je moet dus ongeveer in het midden drukken en niet al te zacht.

Het aansluiten van het scherm DVI of VGA er in, stroom er in en klaar ben je, duurt wel even als je hem hebt aangezet voordat hij het actieve singaal door heeft omdat hij waarschijnlijk eerst de DSUB ingang checkt. De kabels die er bij zitten zijn zeker lang genoeg ik denk dat ze elk ongeveer 2 meter of 1,5meter zijn. De aansluitingen zijn gewoon normaal geplaatst en zou geen probleem moeten zijn, ook niet als je hem aan de muur ophangt dmv de Vesa 100mm

De voet:
De voet is wel stevig maar als je aan de monitor zit wiebelt die wel maar niet erg, zelf denk ik dat ongeveer elke monitor dit heeft in zekere mate en met deze monitor valt dit zeker binnen de marge.
Minpunt aan de voet is dat hij snel stof aan trekt, door de glos, de rest van het scherm (voorkant) is ook zo afgewerkt maar trekt veel minder aan. alles is wel vingerafdruk gevoelig maar met dit design neem ik het voor lief.
Je kan de monitor wel vrij ver naar achter kantelen maar niet ver naar voor, voor mij geen probleem maar misschien voor ander mensen wel.

Vormgeving:
Vind ze vormgeving zelf erg mooi zoals ik al eerder heb genoemd. Persoonlijk vind ik dat Samsung en LG de mooiste designs hebben. Het enige nadeel is dat het erg vingerafdruk gevoelig is zoals op de bovenstaande foto te zien is. Maar als hij staat en is afgesteld zit je er eigenlijk amper aan.

met deze monitor krijg je veel waar voor je geld, zoek je een FullHD monitor 23" met 5ms en DVI zoek dan niet veder en neem deze.

Nog wat overige plaatjes:

EDIT:
SINDS 30-12-2010 heeft mijn monitor over 200 pixels die rood knipperen onder bepaalde omstandigheden.
Als ik Css achtergrond heb zijn het er dik over de 200 en met bureaublad een vlek in het midden

Edit²: ongeveer 3 weeken daarna zijn alle defecten verdwenen en werkt de monitor weer zoals ouds.

Edit³: 30-4-2011 ongeveer 2 weken geleden was het defect er weer maar dan minder erg, was na een week verdwenen.

Edit4: 4-5-2011 sinds eergeister (02-05) is het weer terug, ik ga nu rma aanvragen.

Edit5: 22-6-2011 Vandaag eindelijk te horen gekregen dat ik een vervangende monitor mag uitzoeken.
Hoef echter geen LG meer ;)

Heb jij ook een LG W2343T-PF Zwart?

Ik heb ditzelfde scherm, en als ik de brightness onder de 80 doe dan hoor ik een lage zoem. Het is niet te horen als er muziek op staat of als je aan het gamen bent maar als het verder stil is in de omgeving dan hoor je het wel een beetje.

[Reactie gewijzigd door Wakoz op 12 oktober 2010 14:34]

zelf hier helemaal geen last van. Als ik jou was zou ik hem RMA sturen want dit hoort niet
De adapter is zeker ingebouwd in het scherm? Ik heb wel wat last van gezoem met een oudere syncmaster. Ik heb er een extra stroomschakelaar voor in gebruik.

Is het verschil tss 5ns en 2ns merkbaar eigenlijk?
is niet merkbaar, zou gewoon voor 5 ms gaan als ik jou was.
In de monitor gaat idd net zo'n stroomkabel als achterin je pc zou gaan.
De monitor word ook niet heet of echt warm, zeker niet in vergelijking met mn NEC LCD 22wv
bedankt voor deze nuttige review
ik ga hem ook bestellen :D
Je zou mij echt ontzettend gelukkig maken als je een klein dingetje zou veranderen, het is niet 'me monitor' maar 'mijn monitor' of 'm'n monitor'.

'Tegenover me oude scherm is het een hele verbetering.'........
Done, heb ook de tekst afzocht naar dezelfde soort fouten maar geen kunnen vinden.
Ben niet erg goed in Nederlands, me Engels is beter. Als je meer fouten ziet graag melden ;)
Haha, me Engels is beter....
Dat is een bewust foutje zeker?
Kun je de beoordeling op pixel defecten verklaren.... in de beoordeling staat "meerdere defecten" terwijl je in de text zet dat er geen zijn. en waarom is dan de uiteindelijke beoordeling zo laag?
had hem net een half uurtje geleden aangepast met de reden onderaan, in de review heb ik nu een verwijzing daarnaar gemaakt.
Bedankt voor je reactie ;)

PS gelukkig nieuwjaar

[Reactie gewijzigd door Generation Kill op 31 december 2010 13:38]

zo dat is vervelend, lijkt mij een garantie verhaal of niet?? hoop voor je dat je een goed werkend exemplaar terug krijgt
vast wel, heb hem bij azerty vandaan, en bij iets van 12 subpixels in midden hoor je garantie te krijgen, onder bepaalde omstandigheden heb ik er dus ong 300 over mijn hele scherm en minimaal 50 in midden
in de andere review staat dat er (acceptabele) ghosting voorkomt, heb je daarvan iets gemerkt?
weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik heb totaal geen last van ghosting en het hoofd doel van dit scherm is toch echt gamen.
Als je er zelf niks aan hebt hebben misschien andere mensen dat wel met dezelfde vraag
Bedankt voor de review, zit er aan te denken hem ook te bestellen.
Hallo,
Ik ben zelf ook de trotse bezitter van deze monitor, ik heb (nog) geen problemen met dode pixels of wat, maar ik heb last van een ander probleem. Misschien zul je het wel herkennen in het gedrag van je monitor:

Als ik een sms krijg of bel gaat mijn monitor altijd full time uit. Signaal wordt denk ik verstoord. Ook als ik mijn muis soms beweeg, of iets typ, krijg ik kleine zwarte strepen die de voorbode zijn van een zwart scherm gedurende 1-2 seconden....
Het is zelfs zo dat bij bepaalde visuele effecten van windows het scherm op black gaat :/

Herken je dit? Ik overweeg een RMA te gaan regelen, maar ik weet niet of het aan de monitor ligt...