Specificaties 120mm diameter met 18dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Zalman CNPS9900A LED Review

Bram82 13 juni 2010, laatste update op 18 juni 2010, 1.320 views

Zalman CNPS9900A LED

Pluspunten

• Ziet er mooi uit, genoeg ruimte voor alle geheugenbankjes op de p55 gd65

Minpunten

• Lawaai, installatie, koelprestaties

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 2
Terwijl ik op mijn 1156 Bolt thru kit voor mijn TRUE 120 moest wachten heb ik deze koeler als tussendoortje gebruikt. Ik moet zeggen dat ik slecht te spreken ben over de prestaties van deze koeler. Het geluidsniveau maar vooral de koelprestaties waren naar mijn inzicht onder de maat.

De CPU die gekoeld moest worden is een i7 860 op een p55 gd65 moederbord.
Stock ging het hier om een idle temp van rond de 35 graden, maar onder prime95 was dit al snel 56 graden.
Ter vergelijking ,nu ik mijn TRUE (weer) ge´nstalleerd heb zitten de idle temperatuur rond de 25 C en de load temperatuur op 38 graden. (HT in beide gevallen AAN)

Of die vergelijking erg scheef is weet ik niet zeker...het scheelt een tientje of wat, maar volgens mij vallen ze beiden onder de high end luchtkoeling.

Qua installatie snap ik de keuze voor losse dopjes niet zo heel goed, misschien ben ik niet zo handig, maar het gepruts met dopjes en plastic frutsels (i.p.v. backplate) beviel mij niet zo...

Ten slotte het geluidsniveau, ik heb niets gemeten. Maar van een bedrijf met de slogan "leading the world of Quiet Computing Solutions" had ik meer verwacht.

• p55 gd65
  • i7 860 @ stock
  • Antec 900
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Zalman CNPS9900A LED?

Op een andere site klinkt je mening over deze koeler ineens een stuk positiever :P

"Het is een mooi ding om te zien met prima koelprestaties zonder teveel herrie te veroorzaken. Een goeie oplossing voor mensen die hun CPU graag koel houden of misschien willen overklokken."
Erg lastige installatie inderdaad.
Er was een moertje uit de bracket gevallen?! tijdens de installatie waardoor ik overnieuw kon beginnen.
Het geluid min is echt goed! Max is luid, maar valt me alles mee.
De koel prestaties moet ik nog testen, maar lijken me in orde.