Garmin Forerunner 45S Zwart (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 32g - Bekijk alle specificaties

Garmin Forerunner 45S Zwart (Zwart) Review

jverh 4 april 2020, laatste update op 4 april 2020, 2.299 views Product gekocht

Garmin Forerunner 45S Zwart (Zwart)

Gekocht voor de eenvoudige GPS tracking, onder de indruk van de fitness tracking. Dit horloge heeft mij aangenaam verrast.

Pluspunten

• Licht, compact
  • Prima GPS
  • Prijs/kwaliteit is top
  • Fitness tracking werkt uitstekend
  • Features Garmin werken goed

Minpunten

• Alles is van plastic
  • Hartslagmeter is bij hogere HF tamelijk onnauwkeurig
  • Uitstraling van een cheapy sporthorloge
  • Notificaties zijn okee, moet je het niet voor kopen

Ik heb dit horloge gekocht als hulp bij de marathon training. Het ging mij alleen om de GPS tracking en hartslagmeting. Omdat ik veel wielren en al jaren een Garmin fietscomputer gebruik ben ik locked-in bij Garmin. Vandaar dat mijn oog viel op de goedkope 45S.

Direct waardeerde ik de fitness tracking enorm. De hartslag meting in rust is uitstekend en features als stappenteller, stress meting en body battery zijn ontzettend welkom; ik heb ook meer inzicht in mijn slaappatroon gekregen en hierop pas ik mijn trainingen aan. Wat dat betreft is dit horloge echt zijn oorspronkelijke aankoopdoel voorbij gestreefd.

Over het aankoopdoel gesproken... De hartslagmeter is okee, maar mist bij piek inspanningen nauwkeurigheid. Tijdens een wedstrijd zowel het horloge als de hartslagband (beiden van Garmin) gebruikt en het horloge gaf een MaxHF van 130 terwijl de band een MaxHF van 186 had geregistreerd (dat laatste was gezien de race de werkelijkheid). Voor de marathon trainingen gaf de hartslagmeter beter mijn HF aan, waarschijnlijk omdat die dan heel constant hoog is.

De GPS is prima okee. Drift is beperkt tot hoogstens een straatbreedte. Lock-on is binnen enkele seconden maar kan langer duren als je tussen hoge gebouwen staat.

Als je voor 160 euro een goed sporthorloge wil is de 45S iedere euro waard. Het grootste nadeel is de uitstraling. Alles is van plastic; behuizing, scherm, knopjes,. Het bandje is van siliconenrubber en het gespje is van aluminium (waarschijnlijk overgewaaid van een ander model).

Omdat ik het horloge ook naar mijn werk ben gaan dragen zoek ik naar een wat meer premium model. Ietsje meer uitstraling is wel welkom. Maar ik blijf locked-in bij Garmin: écht een uitstekende aankoop!

Heb jij ook een Garmin Forerunner 45S Zwart (Zwart)?