LG 50PK250 Zwart Review

308508 5 juli 2010, laatste update op 5 september 2010, 1.761 views

LG 50PK250 Zwart

Pluspunten

• detail, kleure, dun scherm, zeer dunne rand, formaat, menu, instellinegn

Minpunten

• het zwart is diep maar niet zeer diep
  • als je lang en vaak achter elkaar dezelfde games speelt een beetje last van image retention van niet-bewegende delen in de game. Na een 1/2 uurtje film kijken is dit verdwenen.
  • Geen aan/uit stand, alleen stand by. Verbruik is dan 0,5 w las ik internet.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Al ruim een jaar overwoog ik om een klein bioscoopje op zolder in te richten met een beamer. Maar het kwam er niet van want dan zou er toch een en ander verbouwd moeten worden. Toevallig stuitte ik op een test van deze LG en binnen 2 dagen kocht ik 'm bij de BCC voor ¤660. Nu zitten we met grote regelmaat op de zolder een blu ray-tje te kijken via de ps3 waarbij het geluid door een 5.1 surround set van Sony wordt verzorgd.

Het resultaat is verbluffend. Op 2 1/2 meter kijkafstand wordt je de diepte van het beeld ingezogen en je ogen worden verwend met zeer fijne details en kleuren. De bl- ray Alice in Wonderland spat van het scherm. Prachtig om in de naargeestige grauwe omgevingen de gestoken kleuren van de verschillende kleurrijke karakters te zien. Geen ruis of andere verstoringen te zien. Gewone dvd's zien er goed tot zeer goed uit. Nu zie ik pas dat de kwaliteit per dvd nogal kan wisselen. Monster en co laat lelijke randen zien en weinig detail. Kijk ik Kong Fu Panda (heet ie zo?) dan zit het beeld dicht tegen blu-ray kwaliteit aan met mooie details en kleuren. Overigens in beide gevallen ziet het zwart er bijna zwart uit (onder in de huiskamer staat een 107 Pioneer Kuro die een fractie dieper zwart laat zien).

De featureset is prima in die zin dat je kan kiezen hoe ruim deze moet zijn. Ik had aan 2 hdmi ingangen genoeg en geen behoefte aan usb en heb daarom de 50PK250 gekocht. Wil je dit en andere extra features wel, dan koop je voor ¤50 tot¤100 euro meer de 350 of 550. Ik snap niet waarom mensen deze tv kopen en dan klagen over het lage aantal hdmi ingangen. Koop dan een ietwat duurdere versie.

Geluid van de tv is ok maar sind mijn 5.1 set is aangesloten is de bioscoopervaring kompleet. LG doet hier een top job voor een ongekend lage prijs.

6-7 aanvulling: Speel ook soms games als Dirt op mijn pc (windows 7, ATI dx11 kaart) via HDMI op de TV. Erg mooi...! Het lukt me helaas niet om vanaf mijn videokaart het geluid naar de surround versterker te krijgen: de kaart heeft helaas geen optische uitgang. Mijn zoon heeft inmiddels Lego Harry Potter op de Playstation 3 in een uurtje of 15 uitgespeeld. Ook dit is een genot om te zien en horen (PS3 heeft een optische uitgang en loopt wel via de receiver).

4-9 aanvulling: nog steeds erg tevreden!

• Sony 5.1 set HW700
  • PS3
  • Zware 1 jaar oude w7 pc
  • Windows 7

Heb jij ook een LG 50PK250 Zwart?

kan mijn mening zijn maar is het niet veel te groot voor deze afstand ? (ik zit op circa 22 inch en ga straks naar 32 inch (afstand is 2.5 a 3 meter) en zelfs die 32 inch lijkt mij dan nog maar net in formaat te kunnen.
maar verder goede review :) (paar kleine type foutjes hier en daar maar dat komt wel goed)

{ edit}
type foutjes in je text zijn :

diepthe --> Diepte (zonder H) (1 zin 2e alinea)
eztra --> extra (einde van de 2e regel in de 3e alinea)

[Reactie gewijzigd door klen_ghost op 4 juli 2010 10:32]

Dank!

In vakbladen lees je dat de geadviseerde kijkafstand circa 3,5 maal de beelddiagonaal is: 3 m 81 cm in het val van deze 1,27 m plasma. Echter niemand heeft er last van dat we dichterbij zitten; sterker nog, we vinden het prachtig. Een vriend van mij heeft onlangs een LCD Led van 94 cm gekocht en kijkt op een afstand van ongeveer 3 meter. Binnen 2 weken had hij er spijt van dat hij geen groter formaat hyad gekocht... Als ik jou was ging ik voor minimaal 107 cm, vooral nu de randen rond tv's steeds dunner worden.
Ik zit op 2.5-3 meter op me 50PK550. Nergens last van. Vermijd wel in een donkere kamer zonder licht tv kijken, dat werkt storend voor je ogen, maar dat geldt in principe voor elke tv.
Het is niet ghosting trouwens maar image retention. Het is inderdaad weer snel verdwenen.