MS-Tech LC-02 Review

enthernal 22 juni 2010, 2.666 views

MS-Tech LC-02

Pluspunten

• net uiterlijk
  • zeer scherpe prijs
  • makkelijk in te bouwen

Minpunten

• kabelmanagement
  • voedingskabel langs de zijkant
  • luidruchtige voeding

Kwaliteit voeding Score: 3
ik had deze case al een tijdje op het oog voor mijn htpc :) vandaag eindelijk toegekomen en dus kon de fun beginnen. de voornaamste reden voor deze prijs waren de lage prijs en het mooie uiterlijk.

de case is eenvoudig (een thumbscrew) te open en gaat makkelijk open en toe. de installatie is ook gemakkelijk, eerst de harde schijf op zijn plaats, best ook direct de kabels aansluiten want het deel dat de dvd-speler behoudt komt er boven en sluit de hdd af. er is wat plaats tussen dat deel en de hdd, goed voor molex connectors en dergelijke tussen te steken, maar 24pins kabel lijkt net te dik te zijn en zit daarom (bij mij) boven het moederbord gevouwd. kabelrouting is volledig aan je creativiteit overgelaten hier :P

het moederbord is eenvoudig te plaatsen, maar is veel handiger te plaatsen als de 'dvd-player-houder' nog niet vast zit.

in het geheel is de case redelijk simpel, er is een 80mm fan(molex) in de case, een voeding(met voedingskabel langs de zijkant van de case, wel wat jammer voor het uiterlijk), 1 5,25" bay voor een dvd of blu-ray brander, een 3,5" bay voor een hdd en de standaard micro & stereo jack en een paar usb-poorten. er kan ook een cardreader geinstalleerd worden, maar die is mooi afgesloten met een plastiekje en dat ga ik zo laten.

van buiten uit zitten de jacks en usb-poorten netjes verstopt achter een druk paneeltje, de dvd/blu-ray brander zit ook achter een net paneeltje. de knoppen zijn schoon en deftig uitgevoerd, maar de reset knop word bij het herbevestigen van het front panel (is vereist tijdens de installatie) gemakkelijk in een rare positie gewrongen. maar eens hij op zijn plaats zit blijft ie wel goed zitten. de powerknop is groot en licht blauw op en past goed in het geheel. er is ook een hdd led.

in tegenstelling tot de andere reviewer echter moet ik vast stellen dat de voeding zeker niet lawaaierig is, eerder stil zelfs(maakt niet meer lawaai dan de cpu cooler). de kabels zijn inderdaad iets langer dan strikt noodzakelijk, maar dat lijkt me enigzins logisch in zo'n kleine case, want andere kabels zijn dan maar net van pas. wat ik er wel wil bij vermelden is dat er maar een 4pins 12Vplug is, waar mijn moederbord plaats bood aan 2 4pins plugs, maar als lijkt perfect te werken met die ene plug. toch handig om te vermelden dacht ik.

edit: na de case een paar weken in gebruik te hebben heb ik helaas moeten vast stellen dat de voeding meer lawaai begint te maken. na twee weken in gebruik klinkt die nu al een voeding die al jaren in gebruik is.

Heb jij ook een MS-Tech LC-02?

ik had een grote kast met atx voeding die letterlijk muisstil was. Dan is dit echt een verschil...