Thermaltake ISGC-300 Review

Bert2000 11 juni 2010, laatste update op 11 juni 2010, 254 views

Thermaltake ISGC-300

Pluspunten

• zeer stil
  • 2de fan installeren is heel simpel
  • draai knopje voor de snelheid

Minpunten

• te groot voor een huge kast zoals de CM Stacker 830
  • geen automatische rpm besturing via mobo
  • geen denderende koel prestaties
  • back plate moet geinstalleerd worden

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 3
Bij deze een zeer korte review, om geinteresseerde te informeren over deze cooler.

Let op, ik heb geen metingen gedaan, dus of iets veel geluid maakt of niet, is mijn subjectieve mening.

Ik heb deze cpu cooler gekocht omdat mijn systeem:

Phenom II 955 @ 3.8ghz
Let op, mijn moederbord heeft de processor dwars erop zitten, waardoor ik de intake van de cooler niet naar mn front fans kon richten! Dit kan nadelige effecten op de koelprestaties hebben.

Tijdens de warmere dagen van juni, mij te warm werd, en tevens veels te luidruchtig was.

Temperatuur 100% Load:
@ stock cooler: 63-64 graden
@ isgc-300 @ 1000rpm: 57-58 graden
@ isgc-300 @ 1300rpm (=max): 56-57 graden
@ isgc-300 @ 1100rpm (=max) & 1000rpm 2de fan: 53-54 graden

Ik was niet echt onder de indruk van dit verschil, dus heb ik een extra 120mm fan geinstalleerd. Het voordeel van deze cooler is dat je er een beugeltje bij krijgt voor een extra cooler, waarmee je zonder enige schroefjes oid binnen 5 minuten de cooler van een extra fan voorziet.

Ik zeg weinig over de geluidsproductie omdat de cooler nageloos geruisloos is, alleen op 1300rpm hoor je hem lichtelijk, maar <1100 rpm is hij geruisloos, en dat is ook waar ik hem op heb gezet.

Let op, de cooler komt met een draai knopje om de snelheid te regelen, de aansluiting is namelijk 3 pins, waardoor het moederbord de snelheid niet kan regelen.

Al met al redelijk tevreden over deze zeer stille cooler, hij cooled niet extreem goed, maar met een 2de fan presteerd de cooler iets beter.

Nog een nadelig puntje, ik heb mijn Coolermaster Stacker Big tower moeten modificeren (2 van de 4 120mm fans moeten demonteren en een stukje plastic weg moeten zagen..) om de cooler te laten passen, deze cooler is af te raden als je geen grote kast hebt.

Tot slot, houd er rekening mee dat deze cooler, indien je een AM3 mobo gebruikt, een backplate nodig heeft, deze wordt bijgeleverd, maar je moet dus wel je hele moederbord uit je kast halen.

• Phenom II 955
  • Coolermaster Stacker 830

Heb jij ook een Thermaltake ISGC-300?