Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson C905 Zwart Review

Dekar1 11 juni 2010, laatste update op 11 juni 2010, 326 views

Sony Ericsson C905 Zwart

Pluspunten

• mooi mobiel
  • goede camera

Minpunten

• scherm defect geweest
  • speaker defect
  • software is zeer langzaam geworden

Ik heb het mobieltje nu zo'n anderhalf jaar. Prima mobieltje, alleen begint nu al wel nogal wat mankementen te vertonen. Wifi heeft het nooit gedaan. Ik heb nooit ergens met een wifi netwerk kunnen verbinden. Ook naar de winkel geweest en die hebben alle instellingen nagekeken maar niets hielp. Ook was er een kabeltje van mijn beeldscherm niet goed, waardoor het beeldscherm op een gegeven moment niet meer werkte. Dit is echter wel onder garantie gerepareerd. Nu is ook mijn speaker kapot, en moet ik bellen of iets afluisteren door de c905 op luidspreker te zetten, wat vrij onhandig is als je een persoonlijk gesprek wil hebben in de trein oid. Ook wanneer ik nu een foto of filmpje wil maken (de camera is wel van goede kwaliteit.) en ik schuif dat plaatje achterop de telefoon open, dan opent ie het fotoprogrammaatje, maar ik moet wel echt hard dat plaatje opengedrukt houden anders sluit dit programma meteen weer af en kan ik dus geen foto maken. Ook is de software een stuk trager geworden. Foto’s bekijken of door smsjes bladeren en dergelijke gaat duidelijk langzamer dan voorheen. Het opladen wil af en toe ook eens niet goed gaan, aangezien die aansluiting belabberd is. Het stekkertje wil nog wel eens niet helemaal precies goed zitten waardoor het mobieltje gewoon niet oplaadt. Wat dan helpt is een klein beetje voorzichtig wringen, maar als je daar niet op let dan zit je de dag erna met een mobiel met lege accu. Verder zijn te toetsen door het sliden van de telefoon wat afgeschaafd geworden, en de zilveren omranding van de middelste toets is er ook half af.
Een leuk mobieltje verder, alles behalve wifi werkt prima. Alleen voor de lange termijn had ik voor de 400+ euro wat hij kostte toch wel wat langer gebruik willen maken van de c905 dan de 2 jaar die ik er aan vast zit. Als het contract afloopt ga ik in ieder geval snel een nieuwe gsm halen, en dit zal géén Sony Ericsson zijn.

Heb jij ook een Sony Ericsson C905 Zwart?

Jemig, jij hebt wel pech gehad met jou toestel zeg. Maandagochtend model. Een kennis heeft dezelfde telefoon en die gaat echt in rottoestanden (hij werkt in de bouw, dus veel stof en stoten) al een paar maand goed mee. Balen van jou telefoon.

Over de review: Gebruik kopjes, dat maakt het al zoveel overzichtelijker, verder is die wat kort, en foto's doen het ook altijd goed. Ook worden vrij veel dingen niet besproken die vrij essentieel zijn voor een telefoon (bel kwaliteit e.d.)
Je hebt gewoon 2 jaar garantie.