Tweakers zegt: 8,5

Animal Crossing: New Horizons, Switch

€ 48,95
Specificaties Nintendo Switch • Avontuur, Kids • 3 jaar - Bekijk alle specificaties

Animal Crossing: New Horizons, Switch Review

Photonman 30 maart 2020, 1.036 views Product gekocht

Animal Crossing: New Horizons, Switch

Speeltijd: 50 à 60 uur Animal Crossing New Horizons is vooral meer van hetzelfde: je houdt ervan of je houdt er niet van. "Even snel mijnen", "Even kijken of er fossielen te vinden zijn vandaag", "even de shop bekijken" zijn excuses die mij constant terug brengen naar New Horizons

Pluspunten

• Geleidelijke upgrades van je eiland
  • Mooie graphics
  • Ontspannend
  • Mooi museum
  • Enorm aanbod aan spullen
  • Veel verschillende (persoonlijke) dialogen
  • Leerzaam
  • Uitstekend voor handheld

Minpunten

• Eiland niet erg groot
  • Brekende tools geen toegevoegde waarde
  • Te bezoeken eilanden veel van hetzelfde
  • Veel herhalende tekst
  • Niet veel 'materials' om te verzamelen

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 5
Speeltijd: 50 à 60 uur

NB: Voor een objectieve review, bekijk de review van de redactie: mijn beschrijving is mijn persoonlijke ervaring en mijn eigen mening.

Deze review schrijf ik als persoon die niet veel Animal Crossing heeft gespeeld: alleen de DS-versie heb ik misschien 20 uur in zitten als tiener destijds. Ik snapte het idee van het spel al wel, en in deze hectische tijden vond ik het het proberen waard om wat ontspanning op te zoeken: dit is goed gelukt met Animal Crossing: New Horizons.

Je begint het spel met vrij weinig op je eiland: je hebt een tentje, er is geen museum, en Nook (de burgermeester) heet een tentje opgezet met een werktafeltje waar je kan craften en en 1 van zijn hulpjes waar je je gevonden voorwerpen kan verkopen. Dit breidt zich uiteindelijk uit wanneer je zijn opdrachten uitvoert: je kan een huis krijgen, een museum, en echte winkel.
Dit proces om nieuwe dingen te vinden, vangen, graven, kopen, verkopen om zo je eiland uit te breiden en je catalogus aan beestjes vond ik zeer ontspannen.

Wat ik ook heel fijn vond is de persoonlijkheid die de bewoners van je eiland hebben. Zo woont er een hertje op mijn eiland die elke dag wat anders te vertellen heeft en graag sport: als ik iets aan hem wil geven, zoals geld, dan zegt ie: "Nee hoor, dat hoef ik niet. ik ben meer van het sporten! Als je daar ooit iets voor vindt, dan hoor ik het graag!"
Dit geeft de beestjes allemaal een uniek karakter en geeft een lading persoonlijkheid aan het spel.
Hierbij moet ik wel zeggen: de personen waar je vaak mee praat (de shop en in het museum bijvoorbeeld), zeggen bijn altijd dezelfde paar zinnetjes waar je keer op keer op keer weer overheen moet lezen.

Ik vond het ook interessant dat als je een nieuw dier of voorwerp naar je museum brengt, kan de curator daar real life informatie over geven. Zo kan hij je vertellen waar een bepaalde vis te vinden is, hoe groot hij is, wat voor speciale eigenschappen hij heeft, etcetera. Je moet het maar net leuk vinden, maar dit is een optie die je hebt.

Door middel van 'mini-achievements' zoals "catch 5 fish", "spend 5000 bells", "catch a moth", kan je nieuw in dit spel zogeheten "nook miles" verdienen. Deze zijn in te wisselen voor upgrades (zoals een grotere inventory), haarstijlen, kleding, en de belangrijke "Nook Miles Ticket" waarmee je naar een ander eiland kan gaan om daar materialen te verzamelen en nieuwe karakters kan ontmoeten en uitnodigen naar jouw eiland! Hoewel ik dit een echt een leuke toevoeging vind in het spel, hebben de eilanden vaak nagenoeg dezelfde indeling (het is niet procedurally generated), en vind er niet per sé dingen op een gegeven moment die níet op je eigen eiland te vinden zijn (op nieuwe karakters na).

Nog een minpuntje om te noemen is toevoeging dat je gereedschap kan breken. hiervoor ik ook geen enkele indicatie aageven WANNEER deze gaat breken: het kan dus zo maar zijn dat je een eiland gaat bezoeken, en na 1 boom te hakken met je bijl, deze stuk gaat en je met de gebakken peren zit. Dit komt er op neer dat je vaak 2 van bijna elk gereedschap moet maken, wat alleen maar veel van je inventory inneemt: vooral early-game.

Al in al speel ik het nog graag. Het is lekker om even te ontspannen, want je hebt niet een voorafbepaald doel, maar je speelt gewoon door. "Even snel mijnen", "Even kijken of er fossielen te vinden zijn vandaag", "even de shop bekijken" zijn excuses die mij constant terug brengen naar Animal Crossing: New Horizons

Heb jij ook een Animal Crossing: New Horizons, Switch?

Vraag & Aanbod