eufy Video Doorbell Review

Jan Dee 29 maart 2020, laatste update op 31 maart 2020, 4.894 views Product gekocht

eufy Video Doorbell

Deze deurbel via Amazon gekocht na een teleurstellende ervaring met de eerste generatie Ring. Vooral de maandelijkse afdracht aan Ring om de bel fatsoenlijk te kunnen gebruiken stond mij tegen.

Pluspunten

• Geen maandelijkse kosten
  • Prachtige beeldkwaliteit
  • Locale opslag
  • Inclusief chime
  • Goed doordacht systeem

Minpunten

• 16-24V trafo nodig
  • Bestaande deurbel komt te vervallen
  • Geen Europese stekker

Kwaliteit Score: 5

Dit is echt next level. Wat een mooie beeldkwaliteit. De respons is ook zeer snel (i.t.t. de Ring)
De geluidskwaliteit is veel beter en het is een mooie compacte deurbel met een solide uitstraling.
De bonus is natuurlijk de ingebouwde opslag waardoor een abonnement niet meer nodig is.
Sterker nog, het kan niet eens.

De opslag is niet al te groot (4GB) en helaas niet uitbreidbaar. Toch lijkt dit voldoende voor 30 dagen normaal gebruik in mijn situatie, waardoor er vergeleken met de Ring, bij mij eigenlijk niets veranderd.

Bij de Eufy deurbel wordt een chime meegeleverd omdat je bestaande deurbel niet meer kan worden gebruikt. Dit is, net als bij de Ring, een klein wit apparaatje wat zo in het stopcontact kan worden gestoken. Omdat wij een groot huis hebben, heb ik er nog een extra chime bij besteld.

Het installeren was, toen de 18V trafo eenmaal was gescoord, een fluitje van een cent. Alles werkt zoals je zou verwachten. Ook het aanmelden van de chimes gaat echt heel erg gemakkelijk en zonder enig probleem.

Heb jij ook een eufy Video Doorbell?

Ja dat heb ik. Als ik "hey google stream deurbel" roep krijg ik het beeld van de eyfy camera in beeld. Dit werkt ook naar een chromecast zodat je je voordeur op 55 inch in de gaten kunt houden ;)
Ik heb dit een keer gedaan om te zien of het werkt. Verder nog geen nuttige toepassing kunnen bedenken.
Hoi Jan, fijn om hier een review over te lezen en mooi dat je tevreden bent. Heb je misschien een foto van hoe de deurbel hangt en hoe de chime nu in je stopcontact zit? Ik wil eigenlijk ook de eufy video doorbell kopen en zag dat amazon de enige optie is. Vroeg me af hoe ik dat ging doen met die stekker en met de transformator. Welke transformator heb jij gekocht? En vanaf welke Amazon heb jij hem besteld?

[Reactie gewijzigd door youknowgraphy op 31 maart 2020 16:09]

Hoi, de deurbel heb ik bij amazon.com gekocht, uit Amerika dus. Ik heb twee foto's voor je geplaatst, één van de reisadapter die ik nu gebruik voor de chimes en één van de deurbel naast mijn voordeur. Ik heb contact met Eufy support gehad die heel behulpzaam bleken te zijn. De plug pins voor de Europese stopcontacten zijn er nog niet maar komen wel. Hij beloofde me dat ik bericht krijg als ze er zijn.Toch heb ik mij er al bij neergelegd dat ik het met deze reisadapters moet doen.

(Ik moet er even als aanvulling bij vermelden dat ik gisteren nog een chime wilde bestellen voor mijn studio, maar dat dit helaas niet meer is gelukt. Naar NL wordt niet meer geleverd, ook de deurbel zelf niet. Zal met het coronaprobleem te maken hebben.)

De transformator is 18 volt en 35VA. (De benodigde trafo moet 16-24V kunnen leveren met 30VA). Deze heb ik bij Conrad gekocht. Achteraf zag ik in reviews op YouTube dat er ook wel 500mA stekkertrafootjes zijn die het ook doen. Maar goed ik had deze gevonden en het werkt perfect.

[Reactie gewijzigd door Jan Dee op 31 maart 2020 17:12]

Is het mogelijk de beltoon uit te zetten, maw een stille deurbel (enkel notificatie op de telefoon)?
Ja, ik heb de beltoon op mijn deurbel zelf ook uitgezet (volume op 0) De meegeleverde chime hoef je natuurlijk niet te gebruiken. Dan krijg je dus enkel een notificatie op je telefoon. Ik heb twee van deze chimes in mijn huis om de bel overal te kunnen horen. Verder hoor ik de bel in mijn studio (ander gebouw) via de mobiel. Nu drie weken in gebruik en nog steeds een verademing in vergelijking met de Ring.
Als ik het goed begrijp gebruik je dus die trafo ipv de batterij optie nu met de deurbel?
De Eufy deurbel met batterij is ander apparaat. O.a. een stuk groter dan de versie die ik heb. De batterij versie is ook gewoon in Nederland te krijgen bij o.a. coolblue. Ik heb voor deze gekozen vanwege het kleinere formaat (past mooi op de plek waar ik 'm wilde hebben) en vanwege de mogelijkheid om extra chimes te gebruiken.
Hoeveel heeft dit in totaal gekost (incl invoerrechten)?
Ongeveer € 200,-
Thx, heb hem voor € 145 incl invoerrechten kunnen krijgen met promocode.
Mooi prijsje voor deze geweldige deurbel. Ik had er twee chimes bij, dat maakt wel verschil. Waar heb je 'm gekocht?
Bij amazon.com, incl 1 chime. Heb ook de trafo aangeschaft bij Conrad, genoemd in je review. Vandaag alles ontvangen, morgen even aansluiten. Ben benieuwd👍

[Reactie gewijzigd door nietmachine48 op 14 mei 2020 21:27]

Je hebt toevallig geen Google Nest Hub gekoppeld aan de Eufy Deurbel? Ben erg benieuwd hoe die koppeling werkt :)
Ja, die heb ik. Het werkt als je roept "OK Google, stream deurbel" Je krijgt dan een live-stream van de deurbel op je hub. Verder heb ik niet veel nuttigs kunnen ontdekken.
Okay!

Maar hij de Hub springt niet automatisch aan als de deurbel ingedrukt wordt?

En zit er veel vertraging tussen het "commando" Stream deurbel en het daadwerkelijke beeld op de Hub?
Duurt wel een tiental seconden.