1 review

HP Elite x2 1011 G1 (R-3993) Zilver

Specificaties 11,6" • 1920x1080 • 128GB • Win 10 Home - Bekijk alle specificaties

HP Elite x2 1011 G1 (R-3993) Zilver Review

Mescjamade 28 maart 2020, 260 views Product gekocht

HP Elite x2 1011 G1 (R-3993) Zilver

Deze refurbished computer levert prima 'basic' prestaties, zeker gezien leeftijd en specificaties. Natuurlijk geen high-end gaming laptop, maar prima voor kantoorwerk, surfen op het net en basic opslag. Tablet mode handig voor een simpel spelletje of een filmpje.

Pluspunten

• Prijs-Kwaliteit
  • Betrouwbaar
  • Handzaam model
  • HP kwaliteit
  • Handige tablet-modus
  • Snel genoeg voor basisgebruik
  • Bluetooth werkt uitstekend

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Geen high-end toestel
  • Processor ietwat verouderd
  • Geen HDMI

Laptop voor 'erbij'

Deze laptop aangeschaft als vervanging voor een verouderde 'gezins-laptop'. Ik heb ervoor gekozen die oude toch voor dat doel te houden en deze te gebruiken als 'leuk voor erbij' naast de reguliere werklaptop.

De feature om alleen de tablet te gebruiken (mechanische afkoppeling) levert een tweede batterij op. Dat impliceert dat de batterij(en) wellicht een lange levensduur hebben, maar dat valt mij wel wat tegen. Desondanks kan het apparaat toch wel een uur of 6 zonder netspanning als hij continu in gebruik is.

Opslag, processor prestaties, snelheid in het algemeen, gebruiksgemak, interne randapparatuur werken allemaal prima en voor de doeleinden zoals eerder beschreven in de korte toelichting, is dat echt ruim voldoende.

Wat mij erg aanstaat aan deze 'deal', is dat het een computer is die al is gebruikt en compleet gerefurbished wordt aangeboden. Daar is de prijs naar en het product krijgt ook nog eens een tweede kans. De ondersteuning van de dealer (er is er maar één) is prima in het geval van rare gebeurtenissen, maar, bij dit apparaat is dat tot op heden niet het geval.

Wat kan 'ie dan?

Tsja... Iedereen koopt een laptop met een bepaalde reden. Expliciet ergens een laptop voor kopen is er voor mij niet bij. Ik ben niet zo'n gamer, dus daarvoor hoef ik niet diep in de buidel te tasten. Toch is dit een mooi apparaat met een SSD harde schijf erin (128 Gb), 8 Gb geheugen, een https://ark.intel.com/con...cache-up-to-2-90-ghz.htmlIntel M5-Y71 processor (draait op een basisfrequentie van 1,2 GHz, maar heeft een turbo tot maximaal 2,9 GHz), het beeldscherm (11,6") wordt aangedreven door een onboard Intel grafische kaart en is een Full HD scherm. Er zitten twee USB poortjes op (één 2.0 en één 3.0), bluetooth, een displayport (nog niet gebruikt), een cardreader en een line-in poort. De bluetooth werkt prima en ook de ingebouwde speakers leveren prima geluid. Helaas (dat is wel een gemis) mis ik HDMI of VGA poort, waardoor apparatuur als een beamer wat lastiger aan te sluiten is. Er zit ook een SmartCard gleuf in, maar daar doe ik niks mee. Wel handig als je apparaten wilt gebruiken voor bedrijfsdoeleinden als extra beveiliging. Het apparaat draait op Windows 10.

Wat ik persoonlijk erg prettig vind, is dat het scherm (natuurlijk ook vanwege de tablet-modus) een touchscreen is (ook in laptop-modus). Het maakt het toestel net wat gebruiksvriendelijker.

Geen overbodige luxe

Nee, het apparaat is geen overbodig luxe apparaat, het heeft de meeste basiszaken voor basisgebruik. Ik adviseer toch dat het ook geen overbodige luxe is om een externe muis aan te sluiten op één van de USB-poorten, de touchpad op de Elite X2 is erg gevoelig en kan daardoor irriteren, zeker in het geval van tekstverwerking werkzaamheden.

Ben je op zoek naar een milieuvriendelijke oplossing die niet zoveel kost, maar waar je wel de gemakken van twee apparaten in één hebt? Ga voor deze bijzondere HP!

Heb jij ook een HP Elite x2 1011 G1 (R-3993) Zilver?