Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 76 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Bose Companion 3 Review

dthiers 10 juni 2010, laatste update op 10 juni 2010, 8.188 views

Bose Companion 3

Pluspunten

• Super geluid
  • mooie afwerking
  • makkelijk gebruik

Minpunten

• op het hardst krijgen de hoge tonen de overmaat

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Ik was de gelukkige die dit setje als cadeau kreeg :) De reden dat ik het setje kreeg was omdat ik geen geluids-set had op een andere kamer in het huis, en ik wist niet dat het zo een prachtig setje zou zijn. Ik wist dus niks over dit setje dus ik kon mooi objectief zijn!

wat betreft de algemene beoordeling:
Het setje is gewoon geniaal, prachtig uitgewerkt met subtiele toevoegingen zoals de volumeregeling en tevens aan/uit-knop. Werkt enorm goed, je kunt er de volume enorm precies mee regelen. De aan/uit-knop is een touch-pad en dit werkt ook enorm goed en het ziet er ook nog eens leuk uit :) Wat me opviel was dat het echt hele kleine speakertjes zijn, en ik verwachtte ook geen geweldig geluid, maar eenmaal aangesloten waren m'n verwachtingen nietig verklaard haha :9

Aansluiten
dit is echt een typisch geval van Plug And Play. Dat is voor vele enorm handig, geen rare dingen die je moet doen of in elkaar zetten. Subwoofer aansluiten aan het netstroom, twee speakers via tulpjes in subwoofer. De volumeregelaar via een soort PS2 aansluiting ook in de subwoofer. Aux-kabeltje (3,5mm jacks aan beide kanten, ben de naam even vergeten 8)7 ) in de subwoofer en de andere kant in de PC/iPod/HTC Desire/whatever je gebruikt and you're good to go!

Geluid
Het algemene geluid op normaal niveau is prachtig, heel helder. Er zijn wel wat down-sides voor mij zelf.
Hoge tonen: Als je zin hebt om een liedje echt heel hard te luisteren dan merk ik dat op een bepaald moment als de muziek te hard staat dan krijgen de hoge tonen de overhand, dat geluid is enorm schrel als je het mooie iets minder luidere geluid gewend bent. Ik moet wel zeggen dat het geluid dan echt héél hard staat, maargoed ik moest het testen :+ verders zijn de hoge tonen echt perfect.
Midden tonen: Zijn op elk geluidsniveau perfect, echt prachtig :9~
Lage tonen: De sub heeft een enorm bereik, je kunt 'm regelen met een knopje achterop de sub. Wat ik merk is dat hij soms echt te laag gaat en dat het een aanslag op je oren is. Het blijft desondanks nog super geluid maar sommige mensen/buren krijgen er dan last van hehe, maar voor je eigen ervaring kan het alleen maar beter zijn! :X

Al met al:
Perfect geluid zolang je niet zo op z'n allerhardst gaat luisteren want dan gaan die hoge tonen de overmaat nemen. Voor de rest is het echt zo een mooi subtiel setje met perfecte afwerking en het geheel komt enorm stevig over.

Heb jij ook een Bose Companion 3?

Kan ook aan u geluidskaart liggen hé ik heb de vorige generatie in combinatie met mijn asus xonar D2 is da echt wel deftig :P
bedoel je die hoge tonen? ik moet eerlijk zeggen dat ik een onboard geluidskaartje gebruik van mijn p5ql-Pro. zat er inderdaad wel over te denken om toch een geluidskaartje aan te schaffen omdat die hoge tonen best wel irritant zijn omdat ik best vaak het geluid ongelovelijk hard zet hehe :p
Ik heb m ook (1 jaar) en herken het schelle geluid bij hoog volume.
Per mediaplayer verschilt het geluid iets. Ook kan met de 'equaliser ' eea gecompenseerd worden

Dus een asus xonar D2 zou dat schelle geluid kunnen dempen?? Ik hoop het. iig bedankt voor de opmerking over die geluidskaart.
ik heb nu ook mijn geluidskaartje binnen :) creative soundblaster audigy 2.. alleen mijn pc wilt niet opstarten met het kaartje erin haha.. dus dat word nog even wachten met de test of die schrelle geluiden weg zijn met een kaartje erin :9
is dat een tic ke zinnen laten eindigen op "hehe" of "haha"? :P
ik heb wel snel de neiging dat te doen :P
maar voor alsnog dit is mijn eerste review ever, en gezien het vakantie is wilde ik toch iets nuttigs gaan doen hehe
beetje duur dingetje zeg :(
i know, that's why i feel lucky _/-\o_
Voor bijna de helft van de prijs heb je ook de Logitech Z-2300 die ik zelf heb, waarbij zowel hoog en midden op alle geluidsniveaus prima blijven. Ook de basweergave mag er zijn en in vergelijk met dit set heeft die Z-2300 een baswoofer van 125 watt continu vermogen. Ook zit er een afstandsbediening bij met volume-regeling, aan/uit knop en handiger dan dit Bose setje zit de basregeling op die afstandsbediening, dus tja toch wel wat voordelen ten op zichte van dit Bose setje.
ik geef je in dat opzicht 110% gelijk ja! het is dat ik niet de keuze had, en ik moet wel zeggen dat ik de looks van dit setje toch wel degelijk mooier vind. No offense :9
Ik denk dat je je hier een beetje vergist. Gezien de kleine behuizing en het 12cm woofertje zal het op zo'n 80hz enorm resoneren, dat is wat je hoort. Niets bijzonders, heeft vrijwel elk computerspeaker setje last van. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
heb deze set ook al zo'n 2 jaar. Op den duur begon de set te bommen.
Opgestuurd naar BOSE en daar doorgemeten, niks gevonden en weer retour gehad.

Bromt nogsteeds wanneer er geen geluid wordt afgespeeld.

Verder een prima set met fantastisch geluid en design.
Dat is wel bagger! zit er geen storing in je computer uitgang of iets dergelijks?
Misschien, net als ik heb gedaan, even een geluidskaartje kopen, bij mij was het geluid een heel stuk beter.

Ik heb nu een anders moederboord en daar heb ik totaal geen last van schrelle geluiden of brommen dus het geluids kaartje ook maar weer weg gedaan, zag er totaal niet mooi uit :9
Als enorm meetbaar zou zijn, hoe goed zou het setje dan zijn?
Enorm bedankt.
heel goed. Alleen als je zelfs geen geluidsprof bent dan denk ik dat je met een setje van logitech ook al genoeg hebt. Want het verschil tussen mijn x-530 en Bose is volgens mij echt nihil.