Panasonic Viera TX-P50VT20 Zwart Review

Zapperdeflap 10 juni 2010, laatste update op 10 juni 2010, 3.940 views

Panasonic Viera TX-P50VT20 Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Aansluitmogelijkheden
  • THX certificering
  • 3D
  • 24p Smooth Film/Playback
  • LAN/WIFI aansluiting

Minpunten

• Nog geen ondekt!

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Mijn eerste indrukken (en review) van de 50VT20!
Ik was eigenlijk in de markt voor een 42V20 nadat ik erg onder de indruk was van de V10. Helaas toen nauwelijks leverbaar en de V20 zat er aan te komen. Na enige tijd wachten besloot ik eind mei eens langs de Scheer en Foppen te lopen om naar de levertijd te vragen. Ze zitten dichtbij en met de reacties op het forum dat er prima onderhandeld kon worden bij S&F besloot ik naar binnen te gaan. Levertijd was nog onbekend maar wel werd er aangegeven dat er een 50VT20 beschikbaar was. Ik antwoordde daar op dat de advies prijs te hoog was en er enkele weken ervoor de prijs van ca. 2000 euro op de S&F site stond (hoewel dat een fout was). De verkoper (bless him O-) )gaf toen aan dat ik de VT20 mee kon nemen voor 2000 euro als ik deze vandaag zou kopen. Ik heb niet getwijfeld en heb daarvan ook geen spijt!

De algemene indruk van het product:
Wat een beest! Niet alleen qua grootte maar ook qua prestaties! Horror verhalen als buzzing en floating blacks etc. nogniets van gezien. TV is muisstil en zwart is zwart! Wat niet echt zwart is is de rand om de TV en de voet. Hier is een hele lichte donkerbruine/brons zweem te bespeuren and i like it! Past uitstekend bij de rest van het interieur en is dus wel smaak gebonden. Vind het ook mooi omdat het weer eens wat anders is dan het piano zwart glanzende van vele andere modellen/merken. Daarnaast is het geheel simpel in elkaar te zetten, gebruik de voet die erbij is geleverd. Wel heb je een 2e persoon nodig aangezien het ding best groot is, het gewicht valt erg mee!
Voldoende aansluitingen voor mijn Xtreamer en PS3 met de 4 beschikbare HDMI aansluitingen.
Films met 1080P/24Hz zijn met THX werkelijk adembenemend! Maar ook minder materiaal zoals de gewone analoge input van Ziggo zag er al beter uit dan mijn vorige tv (HD reday/Samsung). Maar indien je digitaal een HD kanaal kijkt zal alles wat niet die kwaliteit heeft een stuk "minder zijn". Dus wees gewaarschuwd.
Andere leuke feature is trouwens dat als je er een externe HDD op aan sluit dat je programma's kan opnemen en pauzeren etc. De HDD moet wel over een eigen voeding bezitten maar dat mag de pret niet drukken

Ghosting heb ik ook nog niet iets van gemerkt, bij zowel bijv. voetbal via SBS6 HD/ NED 2 HD als via spellen op de PS3 (FIFA10, COD MW2 etc). Ook image retention en of inbranding heb ik nog niets van gemerkt/gezien en ik ben het apparaat meteen normaal gaan gebruiken. Het zogenaamde inspelen vind ik onzin maar als jij dat niet vind moet je het vooral niet laten. :P
De TV staat vrij veel aan, zelfs als we niet kijken dan draaien we veel muziek dvd's.

Ik kan vrij kort zijn over 3D eigenlijk FULL HD 3D. Mijn 3D films moeten nog binnen komen (2 gratis bij aankoop) maar heb wel al Super Stardust HD (PS3 met 3D update) gespeeld in de 3D modus en dat is toch wel al een heerlijke gewaarwording. Ook heb ik het grote verkiezingsgala dat door Ziggo in 3D werd uitgezonden bekeken en hoewel er met de uitzending wel wat schoonheid foutjes waren en zeker punten ter verbetering zoals het geluid was het wel erg cool. Je had echt het idee dat je erbij was in Paradiso! de brillen zaten ook na 2 uur nog prima en comfortabel. Moet er als je van buiten naar binnen keek wel raar en SciFi uit hebben gezien ;)

Al met al ben ik enorm tevreden met deze aankoop en kijk ik uit naar meer 3D content. Ben erg beneieuwd naar de eerste concerten etc :P Ik zal na enige tijd een update uitbrengen van mijn bevindingen en wellicht ook wat een meer gestructureerde review.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-P50VT20 Zwart?

Mooie review. Zeker leuk om wat extra foto's te laten zien van je setup. Hoe is het wisselen van kanalen eigenlijk? En heb je veel aan je beeldinstellingen moeten aanpassen of was het out-of-the-box al goed?

ps: (HD reday/Samsung). Typo ;)
ik had gehoopt op wat mooie foto's...
Ik ben ook erg benieuwd naar wat foto's in een huiskamer setting!