HP PhotoSmart R707 KIT Review

Rekcor 13 april 2006, laatste update op 18 april 2006, 553 views

HP PhotoSmart R707 KIT

Pluspunten

• Mooie, stevige camera
  • Relatief lage prijs
  • Lange filmpjes opnemen
  • Geluid bij foto's opnemen
  • Duidelijke en logisch opgebouwde menuutjes
  • Rode ogen verwijderen op camera zelf

Minpunten

• het duurt lang voordat een foto is opgeslagen, wat problemen oplevert bij meer dan 4 snel achterelkaar gemaakte foto's (je moet dan +-10 sec wachten)

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 4
Om met de deur in huis te vallen: ik ben gewoon tevreden over deze camera.

Het enige echte nadeel dat ik kan verzinnen is het feit dat hij niet al te snel is met opslaan. Aan de andere kant: hij is lekker klein, handig in het gebruik en heeft leuke functies zoals on-the-fly rode ogen verwijderen, geluiden opnemen bij foto's en de mogelijkheid om je hele geheugenkaart vol te pompen met filmpjes (+-40 min bij 512 mb), terwijl de meeste andere camera's die ik ken slechts filmpjes opnemen van <3 minuten. De kwaliteit van de foto's zijn - voor zover ik het kan overzien - gewoon in orde.

Deze camera is denk ik vooral geschikt voor mensen die 'kiekjes' willen maken. De niet-al-te-veel eisende gebruiker dus, die vooral foto's maakt van verjaardagsfeestjes en vakanties.

Voor een uitgebreide bespreking, zie: http://www.dpreview.com/reviews/specs/HP/hp_r707.asp

Heb jij ook een HP PhotoSmart R707 KIT?

ik vind je waardering voor de feature set erg laag. De camera heeft bijvoorbeeld ook een "advies" stand. De camera geeft dan een advies als een foto is gemaakt hoe je hem met andere instellingen misschien beter zou kunnen krijgen. Vraag me niet hoe je er bij komt, ik heb het ook enkel van een training van HP.