Specificaties 15,4" (1280x800), 10GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 5315-201G08Mi Review

job159 15 juli 2010, 590 views

Acer Aspire 5315-201G08Mi

Pluspunten

• Oerdegelijke laptop, en fijn om mee te internetten of andere lichte programma's. De laptop maakt weinig lawaai en dat is wel fijn.

Minpunten

• Het is jammer dat hij maar 1GB ram heeft i.p.v 2GB . Ook heeft hij een te kleine capaciteit harde schijf.Een slechte videokaart, je kunt er totaal niet meer gamen.

Featureset
Processor: Deze single core processor is geschikt voor te internetten of andere lichte programma's te draaien. Meer kan deze processor niet aan.
Werkgeheugen: Er zit maar 1GB ram in deze laptop, ik vind het zelf een beetje weinig, ze hadden er beter 2GB ram in kunnen doen. Je zou hem wel kunnen upgraden naar 2GB werkgeheugen.
De capaciteit en het toerental van de harde schijf Het toerental van de HD valt niet veel op aan te merken.Alleen is de 100 GB harde schijf een beetje weinig.Ze hadden er minimaal 150 GB in moeten doen.
Beeldscherm op het beeldscherm is niks aan te merken, hij heeft na 2 jaar nog geen dode pixels.
Overig features De laptop heeft 3 USB aansluit mogelijkheden. Waarvan 2 USB 2.0 en 1 USB 1.1. Het is jammer dat er geen cardreader is ingebouwd, want die mis ik een beetje.
Prestaties
De draadloze verbinding van de laptop vind ik erg slecht, om de 2 uur moet ik de laptop opnieuw opstarten en de router uit het stopcontact trekken, om weer verbinding te krijgen.Al zal dit niet alleen aan de laptop liggen. Als ik een bestand van de externe HD wil verplaatsen naar de HD van de laptop gaat dit redelijk snel. Over de GPU van de laptop valt niet veel te zeggen, want ik heb eigenlijk nog nooit games op de laptop gespeeld, omdat dit gewoonweg niet gaat.
Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van de laptop is gewoon goed, en hier valt dus ook niets op aan te merken.
Bouw kwaliteit en robuustheid
Het is een oerdegelijke laptop. Ik heb de laptop nu 2,5 jaar en ik heb nergens beschadigen. Op de bovenkant zitten een paar gebruikers krassen, maar die zijn niet te voorkomen. Wat ik wel jammer vind dat de binnenkant grijs is, ze hadden het beter zwart kunnen maken dat zag er iets mooier uit.
Warmte en Geluidsproductie
Als je de laptop een paar uur gebruikt hebt wordt hij op sommige plekken wel een klein beetje warm, maar je kunt de laptop gerust een tijdje op je schoot hebben. De laptop hoor je bijna niet, of je moet echt je oor tegen het toetsenbord aanzetten.
Mobiliteit en Accuduur
De laptop is best wel zwaar dus ik verplaats hem meestal niet veel. Hij kan hooguit anderhalf uur zonder stroom.
In tegenstelling tot de prestaties vind ik het een redelijke prijs.
Algemene beoordeling
Alles bij elkaar vind ik het wel een voldoende waard. Als ik de laptop een punt zou geven dan zou dat een 6 zijn.

Heb jij ook een Acer Aspire 5315-201G08Mi?