AMD Opteron 170 Boxed Review

Iwan Meijer|IANewbie 26 maart 2006, 2.500 views

AMD Opteron 170 Boxed

Pluspunten

• dual Toledo core
  • highly overclockable zonder waterkooling
  • goede stepping
  • laag warmteproductie
  • server kwaliteit en stabiliteit op socket 939

Minpunten

• Geen!

Ik heb dit monster gisteren op mijn verjaardag bij azerty opgehaald. Opty 170 met een heel, heel goede stepping er op: CCBWE 0551UPMW. Hij is dus gemaakt in december 2005. Volgens de reviews van andere mensen verwacht ik dat hij gemakkelijk zal gaan tot @2,6-2,7GHz 1.38 Volt met luchtkoeler! Dus dat is gelijk aan een FX-60 maar voor heel wat minder geld.

Ik ben er heel tevreden mee. Dit is gewoon een heel goede processor.
Er zit een uitstekende koeling op deze processor. Je kunt dat op de foto zien. Die grote ventilator is op een nogal bijzondere manier met de andere onderdelen van de processor verbonden. Als je goed kijkt, kun je dat ook op de foto zien. Er lopen vier glanzende roodkoperen ronde pijpen van de ventilator naar de processor. IHet is zo mooi dat het eigenlijk zonde is om het ding in de computerkast te zetten,
Ik gebruik deze processor op een mobo Asus A8N32 en een geheugen Corsair TwinX2048-4400Pro 2x1Gb.

• Asus A8N32
  • Corsair TwinX2048-4400Pro
  • nVidia 7900GTX
  • Samsung 204b
  • Hitachi Deskstar T7K250
  • Windows XP

Heb jij ook een AMD Opteron 170 Boxed?

Eigenlijk is dit niet eens een survey. Er staat echt totaal geen nuttige informatie in.
Voeg eens wat toe:

-Is dat ding goed te installeren
-Is de koeler stil?
-temperaturen
-benchmarks
Nou ben ik ook wel benieuwd naar de maximale clocksnelheud van jouw chip. Je noemt de overclockbaarheid een pluspunt terwijl je zelf nog niet eens hebt overgeclocked :P.

Verder mooie CPU en die heatsink is echt :9~ voor een stock
Het vershil zit hem alleen in de snelheid en de prijs.
En wat is de prijs van dit ding dan wel?

Verder :
Registratiedatum : 25 maart 2006.

Uhu. Ben blij voor je dat je zo'n lekker processortje hebt, daar niet van, maar als je niets zinnigers te melden hebt dan enkel dat, hoeft het niet per sé hoor (en ik denk dat ik in dit geval voor een behoorlijk groot deel van de medetweakers spreek, ook al word ik niet verondersteld blabla, ik word zoveel niet verondersteld ìets te doen :P)

Daar gaat je kans op een schitterende entrée binnen T.net.
Ik zal soon enough een poging doen om een review te schrijven over deze CPU jongens :) Een ding kan ik alvast zeggen, heb dezelfde stepping en ik draai hem nu op 2.6ghz @ 1.4v.
hm,

ik heb gewoon een x2 4400+, dezelfde core en die loopt op 2600Mhz (237x11) terwijl de vcore stock is (1.31-1.33v)

Dual prime stable voor meer dan 7x24uur
Wat voor mobo heb jij?
Same here. Op een "oude" Nforce 3 ultra MSi plank.
Argh,jij hebt dat ding van Deep.... 8-)
Die koeler heb ik ook, is idd een zéér mooi ding, had hem gratis gekregen bij een Winnie 3000+ :P .

Wel een beetje korte survey vind je ook niet?
Lijkt meer op kijk wat ik heb!

Hoop dat de rest er snel bijkomt.
Gek, net ding, overklokken die handel en hier neerzetten wat het resultaat is. Aan het werk dus :Y)
Weinig concrete informatie maar hijs er wel blij mee, wie niet met een Opteron. :)
Dit is imho geen survey, maar alleen een mededeling, kijk wat een toffe cpu ik heb gekocht, je zet hem hier omdat hij een goede stepping/overclockpotentie heeft (die conclusie trek ik uit je survey), maar je zet er geen overclock resultaten bij. Matig-Slechte "survey".

Edit:Typo
"De Fx-60 heeft dezelfde 2x core Toledo, en dezelfde L2 Cache (2 x 1 MB L2, 2 x 2.6 GHz core). Het vershil zit hem alleen in de snelheid en de prijs. De Athlon fx-60 2.6MHz is in Nederland te koop voor ¤ 1100,00."

Je vergeet te vermelden dat de FX serie een unlockte multiplier hebben.

En nu overklokken die handel :9
Leuk die reacties en bedankt voor de felicitaties. Ik wacht nog op de videokaart, een Gf 7900GTX (mijn huidige videokaart past niet op het PCI-E slot). Zodra de nieuwe videokaart er is, kan ik de computer in elkaar en jullie vertellen hoe alles werkt.
Misschien is dit een beetje mierenneuken maar boven in de survey staat dat de processor is 'gebruikt' in combinatie met een 7900GTX, blijkbaar niet...

Je zegt nu in je post dat de computer nog niet in elkaar zit. Hoewel ik nog maar net een acount heb kom ik hier wel al langer en volgens mij is het de bedoeling om bij een productsurvey een review te schrijven van een product dat je zelf hebt gebruikt.

Ik snap best dat je blij ben met je proc (zou ik ook zijn met zo eentje) maar ik hoop dat je binnenkort je survey wat zal uitbreiden...

En nog gefeliciteerd :*) !