Tweakers zegt: 8,5

Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zilver

€ 106,99

Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zilver Review

Tkrens 20 maart 2020, 846 views Product gekocht

Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zilver

Groot, stevig en van goede bouwkwaliteit met een prima geluidskwaliteit. De verschillende richtings-modi werken zoals verwacht.

Pluspunten

• Stevig
  • Goed geluid
  • Voelt als luxe product
  • Functionaliteit (draai)knoppen

Minpunten

• Erg groot
  • Gevoelig voor tikken tegen het bureau

Het eerste wat opvalt een deze microfoon is hoe gigantisch groot hij is. Dat geeft opzich niets. Maar zelfs na foto's te hebben bekeken alvorens de Blue Yeti aan te schaffen is hij nog een stuk groter dan verwacht! Hij is ook zwaar, en voelt zeer stevig en van uitstekende bouwkwaliteit. Mocht je snel iets nodig hebben om mee uit te halen, dan kan je met een Blue Yeti iemand flink voor zijn kop slaan.

Het aansluiten en instellen van de Blue Yeti ging erg soepel. Letterlijk plug en play. Er zit een klein boekje bij met uitleg over de verschillende richtingskarakteristieken. De cardioide (Ik weet niet precies hoe je dit spelt) modus werkt goed na een kleine test.

Uit zichzelf neem de Yeti een zeer hoog volume op. Ik heb de "gain" draaiknop op de achterkant van de microfoon dan ook helemaal omlaag gezet. Als je dan redelijke dichtbij de microfoon zit en erin praat, heb je een mooi, diep geluid met weinig ruis. Wel hoor je tikken tegen het oppervlak waar hij op staat relatief hard.

Gezien de prijs had het leuk geweest als er een popfilter had bijgezeten, zoals bij sommige van de trust microfoons. Maar in conclusie kan ik stellen dat ik tevreden ben. Geluidskwaliteit is zeer goed, het apparaat is stevig en voelt aan als een product van hoge kwaliteit, en hij ziet er nog best mooi uit. Aanrader!

Heb jij ook een Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zilver?

Wel hoor je tikken tegen het oppervlak waar hij op staat relatief hard.
Dank je. Dit detail is is nuttig.