Linksys SLM2005 5-port 10/100/1000 Gigabit Smart Switch with PD and AC power Review

mmjjb 17 juli 2010, 1.257 views

Linksys SLM2005 5-port 10/100/1000 Gigabit Smart Switch with PD and AC power

Pluspunten

• word nauwelijks warm
  • mooi ontwerp
  • normaal service nummer
  • voeding mogelijk via PoE

Minpunten

• prijzig
  • slechte handleiding op de cd
  • ontbreken van papieren handleiding
  • bevestiging aan de muur is lastig

Features Score: 5
Ik schrijf een niet al te lange review, aangezien ik laats bezig ben geweest met het schrijven van een review voor deze switch.. en toen was de sessie verlopen en toen was meer dan 2 uur werk voor niks. ;(
------------------------

Na op verschillende websites opzoek te zijn geweest naar een switch kwam ik op een gigantische hoeveelheid mogelijkheden uit.
Aangezien er teveel mogelijkheden waren heb ik besloten om gewoon een switch te kiezen van een merk waar ik evaring mee heb.
Zodoende kwam ik dus uit op deze managed switch.

In de doos zit: de switch, een adapter en een manual cd.

Deze switch kan gevoed worden via een PoE poort of via de bijgeleverde adapter.
Het design is mooi afgewerkt en bevat geen scherpe randen.

Verder word de switch nauwelijks warm, de switch word overigens passief gekoeld.
Ook zitten er kleine ventilatie gaatjes aan de zijkanten, zie foto.

De switch is snel, voelt luxe aan en ziet er mooi uit.
De metalen behuizing word volgens mij tevens als koeling gebruikt.. maar word niet erg warm temperatuur vergelijk baar met een niet erg warme adapter.

Note:
De manual is overigens niet geweldig, zodoende moest ik eventjes de helpdesk in het begin bellen.
Het voordeel van deze switch is dat het een Business model is, zodat er een normaal nummer gedraaid kan worden in tegenstelling tot de consumenten serie, die moeten namelijk 0900 draaien. :)

Heb jij ook een Linksys SLM2005 5-port 10/100/1000 Gigabit Smart Switch with PD and AC power?