Secretlab Titan 2020 Series PU Leather

Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Secretlab Titan 2020 Series PU Leather Review

Kingeling 18 maart 2020, laatste update op 18 maart 2020, 1.567 views Product gekocht

Secretlab Titan 2020 Series PU Leather

Gamingchair met een prijskaartje. Goede kwaliteit, hard zitvlak, lendesteun en heeeeeeeel statisch.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Lendesteun

Minpunten

• Hard zitvlak
  • Meest statische stoel ooit

Ik was in de markt voor een nieuwe bureaustoel, en aangezien mijn vorige stoelen gewoon bij de IKEA en Makro vandaan kwamen dacht ik eens meer te investeren in de plek waar ik veel tijd doorbreng.

Mijn interesse was gewekt door de opkomst van gaming stoelen, waarbij een hoge rugleuning en goed verstelbare armleuningen mij een welkome ontwikkeling leken. Een paar search queries brachten mij vervolgens mij Secretlabs.
De stoelen die ze aanbieden lijken weliswaar duur, maar de bouwkwaliteit is er mijns inziens ook naar.

De verpakking van de stoel is goed uitgedacht; montage instructies duidelijk, en het oogt ook nog eens mooi.
Het harde zitvlak is wel iets wat mij in de negatieve zin opviel. Als het je voorkeur heeft is dit natuurlijk geen negatief punt, en ik denk dat het ook ten goede komt van de ondersteuning. Het zou echter voor het gevoel denk ik fijn zijn geweest als er een dun laagje traagschuim o.i.d. tussen had gezeten, want nu heb ik niet het idee dat ik er een stukje in wegzak.

Dan nu nog het deel wat mij het meest tegenviel van deze stoel; statische electriciteit. Ik heb hiervoor ook stoffen stoelen gehad, maar nog nooit heb ik zo extreem veel last gehad hiervan als bij deze stoel. Mijn scherm gaat letterlijk op zwart elke keer als ik opsta en mij niet aard aan een van de metalen delen van de stoel, wat ik nogal extreem vind. Ook denk ik niet dat het mijn apparatuur goed doet.

Contact met Secretlabs hierover leverde niet de herkenning en het resultaat op dat ik had gehoopt, maar men gaf in ieder geval de toezegging deze feedback terug te communiceren aan hun R&D.

Deze review geldt uiteraard voor de versie met Softweave bekleding, waarbij ik het model "Cookies and Cream" heb gekozen. Ik kon deze variant niet aankiezen in de producten zoeken, dus mocht deze review verplaatst moeten worden dan doe ik dat.

Heb jij ook een Secretlab Titan 2020 Series PU Leather?

Ik heb zelf ook de stoffen stoel uitvoering en heb hier geen last van het statische :) Zit ondervlak is inderdaad hard, maar went wel. Heb daardoor nooit "spierpijn" van het zitten.
Er zullen waarschijnlijk ook wat factoren meespelen als kleding, schoeisel, ondergrond en luchtvochtigheid. Toch bizar als er apparatuur gewoon uit gaat op het moment dat je opstaat :)
Kabeltjes die los zitten? :P
Nope, heb allerlei dingen geprobeerd en het is 1 op 1 te relateren aan opstaan uit deze stoel ...
Hier hetzelfde verhaal. Deze week de Omega ontvangen, stoffen variant. Ontzettend statisch. Na het lezen van jouw review snap ik waarom het beeld af en toe een seconde op zwart gaat als ik ga zitten / op sta ;)
Helaas wat mis met mijn multi-tilt systeem, dat is netjes opgepikt door support en ik ga een nieuw multi-tilt systeem ontvangen. Helaas wel weer wat werk met demonteren en monteren (want dat viel mij in de praktijk toch ietwat tegen eerlijk gezegd).

Zitvlak hard, maar had ik van tevoren gelezen en wel bewust voor gekozen. De tijd moet uitwijzen of dit te hard is. Armleuningen zijn super, heel fijn dat ze in alle standen te verzetten zijn. Stof is ook mooi en de wieltjes rollen soepen.
Het lumbar kussen is vrij groot vind ik, maar is ook een kwestie van wennen misschien.
Ik heb ook interesse in deze stoel. Kun je mij aangeven, nu een paar maanden later, of je het zitvlak nog steeds te hard vindt?
Inmiddels ben ik er wel aan gewend. Hij is zeker nog hard, maar meestal niet té hard. Ik zeg meestal, omdat ik het heel af en toe nog eens voelde aan mijn billetjes na een langere game/werk sessie.
Wat ik irritanter vind is dat het tilt mechanisme een beetje 'wobbly' is. Ook al zet ik hem vast, er zit nog vrij veel speling op en dus beweging in. Als je helemaal stil zit geen probleem, maar als je even naar voren of achteren leunt merk je het.

Wellicht is dit alleen bij mij. Ik had wat gezeik met dat tilt mechanisme (DOA) dus heb ik na weken lang wachten een nieuwe ontvangen en de stoel dus deels moeten demonteren en weer monteren. Dat is nooit optimaal volgens mij..
Al met al ben ik wel tevreden met de stoel. Het hoofdkussentje is fijn, de armleuningen zijn goed te verstellen en de wieltjes zijn soepel. Dat je zo'n beetje helemaal plat kunt gaan liggen is ook wel tof. Tussen het werken door af en toe even ontspannen :)
Wellicht is dit alleen bij mij.
Nope, hier idem dito, en op diverse plekken op internet hetzelfde geluid. Gewoon een paar graden freeplay waarin de stoel vrijelijk kantelt, in alle assen. Zeer onprettig en een gevolg van een te kleine of zwakke piston imho.
Je kunt proberen een hard plastic mat van ongeveer 1bij1 van de Ikea onder je stoel te leggen. Zelf heb ik ook een stoffen stoel en geen last, en met een mat wordt de ondergrond ook nog beschermd tegen het slijten door de wieltjes van je stoel.
Succes
Die heb ik er al sinds jaar en dag onder liggen, maar dat geeft geen verbetering in de statische problemen als je dat bedoeld.
Ik heb deze stoel nu een aantal jaren, maar dan in PU.

Ik ben 1m90cm en weeg 95kg. Maar toch vind ik het zitvlak te diep, waardoor ik niet goed rechtop kan zitten. De lendensteun raakt mij te laag in de rug en de armsteunen staan te ver uit elkaar om goed te kunnen gebruiken. Toch was de omega voor mij te klein in gebruik.

Hoe gaan jullie hiermee om? Hoge rugklachten zijn het resultaat geweest.
Ik ben langer dan jij, dus misschien ervaar ik het daardoor niet te diep. Wel vind ik het irritant dat de voorkant van het zitvlak een soort rand heeft waarvan men denk ik bedacht heeft dat deze in de knieholten valt, maar bij mij knelt het mijn benen af.

Ik moet zeggen dat ik ook na wat langer gebruik van deze stoel het nou niet direct de kosten waard vind.

De armleuningen vind ik juist een groot voordeel met hun verstelbaarheid (ook in de breedte), en lendensteun is "ok". Maar die rand in het zitvlak en dat bizarre statische vind ik maar raar voor een stoel van deze prijs.
Ja daar kan ik me wel in vinden. Ik gebruik wel de tilt unlocked zodat ik wat kan bewegen. Maar ik mis een voorwaartse neig en de mogelijkheid om met mijn rug te kantelen ipv de tenen.

Ben zelf als Alternatief naar een Herman Miller Mirra aan het kijken (die kan ik tenminste nog betalen). Maar die armleggers lijken me echt ruk. Verder wel veel fijner dan de titan.

Gebruik nu in de tussentijd een oude Hag h05 van kantoor, die ook al veel dynamischer zit.

Al met al vind ik de titan geen verkeerde stoel, kwaliteit is ook goed. Maar ik krijg er toch rugklachten van.
Verkopen dat ding dan, het ziet er leuk uit maar is niet comfortabel. Of beter nog, naar de stort brengen, dan doe je 't een ander ook niet aan :)
Het probleem met het statische heb ik bij ons op kantoor ook gehad bij diverse gebruikers, ondanks dat alle stopcontacten geaard zijn.
Dit probleem was gelukkig simpel op te lossen door de monitor kabels te vervangen door betere kwaliteit DisplayPort kabels zonder Pin-20. (adertje waar klein stroompje doorheen gaat).
Ik heb hiervoor DisplayPort kabels van Club3D (HBR3) aangeschaft, deze hebben geen Pin 20.
Hiermee was het opgelost.

Dit ter info...
Dank voor de tip! Ik pak nu zelf standaard de metalen verstelknop bij de leuning vast als ik opsta, dat verhelpt het ook. Het lijkt er op dat je bij het opstaan een lading statische electriciteit genereerd, en als je dus maar aardt tijdens het opstaan is het geen probleem.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.