TP-Link LS1005G

€ 14,95
Specificaties RJ45: 5x 1G - Bekijk alle specificaties

TP-Link LS1005G Review

basriet 18 maart 2020, laatste update op 18 maart 2020, 4.461 views Product gekocht

TP-Link LS1005G

Lekker klein, licht en eenvoudig weg te bergen. 5x 1 gigabit poorten voor een tientje bij de action vandaag (bedankt technopeuter!)

Pluspunten

• klein
  • 1GB
  • geen fan

Minpunten

• plastic

Features Score: 4
Een perfecte switch om vandaag het thuisnetwerk klaar te maken voor thuiswerken.
Een tientje is geen prijs voor dit product(je).

Snoer aan de zijkant met rechte connector (zie foto's)
Kastje is van plastic, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Verpakking is lekker compact kubusje. Evengoed zoeken. Daarom een foto bijgevoegd.

Heb jij ook een TP-Link LS1005G?

Goed dat je een foto plaatste van het doosje, anders loop je de kleine doosjes zo voorbij bij de Action.

Vandaag mijn Netgear GS108 vervangen door deze TP-Link LS1005G.
Ik was op zoek naar een zuinigere switch voor gebruik van een Eufy Hub en een Raspberry Piin de meterkast. Snelheid is hier niet van belang.

Terugverdientijd: < 1 jaar (minder energieverbruik) in mijn geval.
Toepassing: Deurbel en Raspberry Pi in de meterkast.
Nadeel: de snelheid is niet afleesbaar (aan (groen) of uit).

Aan deze switch hangt een lange netwerkkabel > 15m, waarbij de Eufy Base in het begin een aantal keren switchte tussen wifi en ethernet mode (eindige gelukkig op ethernet).
Wellicht komt dit door de zuinige voeding en de lange netwerkkabel.

Ik ga er nog 1 halen voor de zolder waar een printer en een werk computer staan.
Hier staat nog een oude 3com 100Mb switch te zoomen.

Ja, hij is van plastic. Dûh Euro 9.95.