ASRock K7NF2-RAID Review

PNederwietNewbie 24 maart 2006, 703 views

ASRock K7NF2-RAID

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Prestaties
  • Uitrusting
  • Overclockbaarheid

Minpunten

• Lay out
  • Ondersteuning fabrikant

Layout Score: 2
Omdat mijn oude moederboard nog geen DDR-ram aankon en mijn AGP-slot van dat moederboard nog maar tot maximaal 4x kon besloot ik te gaan kijken naar een ander, niet te duur socket-A mobo. Mijn athlon 2400+ voldeed nog wel aan mijn eisen, dus ik vond 't zonde om alles nieuw te kopen. Vandaar nog Socket A en geen Socket 939 o.i.d.

Op dit moment gebruik ik het mobo in combinatie met:
- Athlon 2400+
- 1gb Twinmos dual channel geheugen
- Nvidia GForce 5200fx (wordt binnenkort vervangen door Gforce 6600GT)

Tot nu toe is de aankoop goed bevallen. Het mobo valt op geen enkele hapering te betrappen en is goed uitgerust. 6 USB-poorten, Dual channel geheugen-mogelijkheden, Nforce 2 chipset, Onboard 100mbps Lan en Onboard sound, maken het mobo zeer compleet.

De layout kan echter wel beter. M'n Zalman CNPS7000B-Cu processorkoeler past maar net en de IDE-sloten zitten wel erg laag op het mobo zodat de kabels helemaal over het mobo heen moeten naar cd/dvd speler/branders.

Daarentegen is er met dit mobo makkelijk over te clocken. Zowel in de bios kan dit en op 't mobo kan d.m.v. switches de multiplier gemakkelijk aangepast worden. Hierover staat zelfs uitleg in de handleiding.

Helaas worden er weinig nieuwe bios-updates toegevoegd op de site en moet je de complete handleiding downloaden. Er zit alleen een verkorte versie bij het mobo.

Maar als je naar de prijs kijkt is het zeker een goed mobo, want de 42 euro die ik er voor neergelegd heb is ie zeker waard!

Heb jij ook een ASRock K7NF2-RAID?

Ik wist niet dat asrock nforce 2 boordjes maakte maar dat is zeker geen verkeerde zet van ze. Zeker ook een mooie prijs! Wat is de overklok die je met het boordje haalt?
Persoonlijk heb ik 'm niet overgeclocked, maar de multiplier is verstelbaar tot 24x...*D Dus als je zou willen kun je een heel eind omhoog. Heb alleen dus geen ervaring tot op welke hoogte ie stabiel blijft...