Specificaties 2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 2700 classic Zwart Review

_JGC_ 8 maart 2011, 1.203 views

Nokia 2700 classic Zwart

Pluspunten

• Goede BT ondersteuning met carkit (na firmware update)

Minpunten

• Camera

Ik heb deze telefoon inmiddels alweer een tijdje. Ik heb deze telefoon gekregen om mijn Samsung C180 te vervangen. Op zich heb ik een telefoon voor bellen en sporadisch SMS'en, maar bij de C180 kon ik het telefoonboek niet koppelen aan mijn carkit, iets wat de 2700 classic wel kan.
Telefoongesprekken zijn helder, SMS'en gaat redelijk eenvoudig met T9 en spraakkwaliteit over de carkit is redelijk tot goed. Ik heb soms wel het idee dat de C180 beter was daarin.

De telefoon is voorzien van een waardeloze camera en kan internetten. Twee features die ik niet gebruik. Foto's zijn dermate teleurstellend met dit toestel dat ik me afvraag waarom Nokia het erop gezet heeft. Internet zit niet in mijn Sim-only abonnement.

De batterij gaat op zich redelijk lang mee, maar mag meestal na een dag of 4 weer opgeladen worden. Dit zal ook ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik 2 uur per dag in de auto zit waarbij de telefoon gekoppeld is aan de carkit via bluetooth.

Het toestel is redelijk stevig. Ik heb de telefoon inmiddels al een aantal keren laten vallen, waaronder een keer van 1,5m hoog op een tegelvloer waarbij ik alles bijelkaar mocht zoeken (telefoon, batterij, klepje). Tot nu toe is de enige beschadiging een klein haarscheurtje in de chroomkleurige rand van het toestel.

Edit: Spraakkwaliteit met een Bluetooth carkit was ronduit knudde, alsof ik in een windtunnel zat met die telefoon. Dit is met een firmware-update verholpen en de spraakkwaliteit is inmiddels net zo helder als met de C180 die ik voorheen had.

• Parrot CK3100

Heb jij ook een Nokia 2700 classic Zwart?