Gigabyte GA-EP41-UD3L Review

HAFTX 8 juni 2010, laatste update op 8 juni 2010, 747 views

Gigabyte GA-EP41-UD3L

Pluspunten

• prijs
  • stabiel

Minpunten

• layout
  • overclockbaarheid

Layout Score: 3
Hoi ik heb dit moederbord nu een tijd en besloot maar een review te schrijven.

De doos
  • In de doos vind je:
  • 2 sata kabels.
  • 1 ide kabel.
  • het moederbord (duh:P)
  • 2 boekjes die ik niet heb ingekeken O-)
  • en een cd met drivers en wat software welke ik niet gebruikt heb.
Het inbouwen

het inbouwen ging vrij snel alles zit op een makkelijk plek en is goed bereikbaar. 4 fan aansluitingen waarvan 2 pwm. Ram erin cpu erin koeler erop en vga erin ging heel makkelijk.

aansluit mogelijkheden

Er zit 1 pci-e x16 slot op dus voor mensen die crossfire willen valt deze al af ik val daar niet onder en heb dit ook niet nodig. Er is geen mogelijkheid om je firewire poort van je front aan te sluiten wel 2 usb aansluitingen.

Stabiliteit

het moederbord is 100% stabiel als je niet overclocked. En heb er nog geen problemen mee gehad:d.

De overclockbaarheid

Ik heb met dit bord mijn oude pentium 4 630 van 3GHZ naar 3.6 stabiel gekregen zonder het voltage te veranderen:D met voltage verhoging kwam ik niet hoger dus dat maakt niet uit. Ik heb nu een Q8300 met een FSB van 1333 wat gelijk de limiet is van dit moederbord waardoor ik die dus niet kan overclocken:(.

de layout

de layout van dit bord kan wat kleine aandachtspuntjes gebruiken:
de sata/IDE-aansluitingen mochten van mij 90 graden gedraaid zijn inplaats van recht op het moederbord.

de southbridge koeler zit net onder de achterkant van het pci-e x16 slot en mijn koeler (zalman vf1000-led) komt dus met 1 heatpipe er net tegen aan dus met een heatpipe die iets meer uitsteek had het al niet gekunt.

Verder vind ik dit een mooi moederbord de paar minpunten worden gerechtvaardigt door de lage prijs;d.

• sapphire hd4650
  • intel q8300
  • pentium 4 630
  • Windows 7

Heb jij ook een Gigabyte GA-EP41-UD3L?