Samsung UE40C8700

Specificaties 40" • Full HD • LCD • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40C8700 Review

Jayzer70 18 juni 2010, laatste update op 18 juni 2010, 6.035 views

Samsung UE40C8700

Pluspunten

• Superstrak beeld;
  • Mediaplay met HDD werkt super
  • Internet@tv erg leuke functie

Minpunten

• Mediaplay via netwerk valt enigszins tegen; misschien met nieuwe firmware;
  • Internet@tv erg beperkt door de Samsung applicaties.

Heb hem nu twee weken in huis en ik moet zeggen: zeer strak beeldje hoor.
Motionflow 200Hz is een aanrader om aan te zetten. (Beeld - Beeldopties - Motionflow - vloeiend).

Internet@tv is heel erg afhankelijk van de beschikbare Samsung Widgets, maar dat worden er ook steeds meer. (Hyves - Facebook - NOS journaal - buienradar etc.)

Mediaplay werkt goed, alleen ondersteund het apparaat geen ondertitels bij het afspelen via een NAS of een pc in het netwerk. Tevens is de film op deze manier alleen maar te starten of te stoppen. Skippen of pauzeren zit er niet in.
Dat wordt anders als je er een HDD aanhangt; wat een verademing. Alles werkt perfect!

TV-opname via harde schijf heb ik nu ook getest.
Werkt goed. Enige (grote) nadeel: je kunt je harde schijf gebruiken voor óf alleen als opname-apparaat óf allen als media player. Dus tv-opnamen maken en zelf nog content toevoegen is niet mogelijk.
Volgens Samsung ligt dat aan auteursrechten op de tv -opnamen: Als je met je HDD opnamen maakt zou je die veel te gemakkelijk kunnen overzetten op je pc en dus internet :-(. Het formatteren voor tv-opnamen is zo gebeurd, maar de schijf is dan niet meer leesbaar als hij aan je pc hangt...

3D functie laatst uitgetest moet een 3D-uitzending van Ziggo, dat viel tegen. Heb de demodisk bij MediaMarkt gezien met de brilletjes en dat was wel erg super (de reden dat we over zijn gegaan tot de aanschaf van dit toestel). Het wachten hier is op een Home Cinemaset met een 3D BluRay, want je hebt niets aan een standaard BluRay player....

Heb jij ook een Samsung UE40C8700?

Mediaplay, via DLNA, werkt bij mij prima met ondertiteling. FFWD gemis is inderdaad erg kl*t#

Wat betreft die auteursrechten: waarschijnlijk is het een kwestie van tijd voordat het formaat ervan wel ergens mee "om te vormen" is, welk formaat is het eigenlijk?

Wat betreft een HCset, waarom niet een 3D ready receiver met de Samsung 3D BD?

Werkt prima :)
En zo word je actie film net een soap! 8)7

Ja de functie kan aardig zijn, maar meestal wil ik toch het beeld zien zoals het bedoeld was 24P met schokkerig camera werk wegens de "actie", en dus niet alles elastiek aan elkaar ge-motionflow'd.

Ik kan je alleen maar aanraden het ook nog eens een keer uit te zetten bij een film met actie momenten, en weer aan te zetten om te kijken of je echt blij bent met de verandering in ervaring.
Anoniem: 333444
18 juni 2010 13:50
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Ben zelf ook aan het evalueren of ik specifiek dit model ga kopen.

Wat zijn alle Samsung Widgets? Heb ergens gelezen dat het ook Skype zou ondersteunen. Is dit ook beschikbaar?

'3D functie laatst uitgetest moet een 3D-uitzending van Ziggo, dat viel tegen.'
Waarom viel dat tegen? Lag dat aan de brilletjes, de 3d effecten of gewoonweg Ziggo?
Waarom heb je niets aan een normale bluray speler eigenlijk niet op deze tv? Het lijkt me dat die ook perfect erop werkt alleen heb je dan geen 3D maar die schijfjes zijn ook nog bijna niet te krijgen.

Ik vind het een erg magere review.

Omdat ondertiteling niet wordt weergegeven via netwerkweergave dat is een minpunt van deze tv? Volgens mij is dat gewoon een minpunt van het protocol en daar kan samsung natuurlijk niets aan doen. Wat niet wordt doorgestuurd via het netwerk kun je ook niet afspelen.
Kan je iets zeggen over je ervaringen met betrekking tot het (zeer) spiegelende scherm?
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn overdag bij veel licht door ramen enzo, en 's-avonds als het voornamelijk donker is met paar lampjes aan.

Toen ik de winkel was om naar deze tv te kijken viel me op dat deze tv (meer dan vele anderen) een zeer glanzend/spiegelend oppervlak heeft, met name bij donkere beelden viel het op natuurlijk. Volgens de specs is het scherm wel 'anti-reflective' maar ik kon de wasmachines 15 meter achter me in de winkel zien staan en herkennen.
Anoniem: 390407
5 januari 2011 23:52
hebben meer mensen last van "lag" bij deze tv
Anoniem: 390407
5 januari 2011 23:53
waarom kan ik nergens vinden wat de responce tijd is van dit toestel?
Ik heb een ue40c8700 en kan niet vinden waar ik de kanalen in "mijn kanalen 1" handmatig kan sorteren. Wie heeft raad?

mmmm begrijp inmiddels dat de TV het wel kan maar dat ZIGGO dat verbiedt middels de CI+

[Reactie gewijzigd door Flick op 11 februari 2011 17:16]

Ik heb het inmiddels ook ontdekt, ben er al mee bezig. Maar het is natuurlijk wel genant dat het op deze wijze moet.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.