Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE40C650 Zwart Review

Rieverst 21 juni 2010, 10.260 views

Samsung LE40C650 Zwart

Pluspunten

• Het mooie beeld, vooral analoog.
  • DLNA
  • CI+ met Ziggo

Minpunten

• Het ontbreken van informatie over het instellen van digitale TV.
  • Onoverzichtelijke afstandsbediening.

Vind het moeilijk om een gedegen, technische beoordeling te geven. Het criterium wat we hadden is dat je er goed tv op kunt kijken voor weinig geld.

Bij het uitzoeken zijn we diverse grote en kleine winkels bij langs gegaan. Tijdens het vergelijken van de diverse merken en types trok de aandacht toch steeds naar de Samsungs, met Panasonic als goede tweede. Een goede graadmeter in deze was het gezicht van Frits Wester ;-). De rimpels in zijn gezicht en de vele vlekjes op zijn gladde hoofd lieten goed zien welke tv's een mooi beeld geven. Gelukkig zijn er nog veel winkels die een analoog signaal naar de tv's voeren.

De installatie ging redelijk vlot. De handleiding blinkt echter niet uit in duidelijkheid. Zeker het gedeelte over digitale Tv had iets uitgebreider gemogen. We hebben er een CI+ pakket van Ziggo bijgekocht en het heeft een paar uur geduurd voordat dat ge´nstalleerd was. Pas toen ik, via Tweakers en Ziggo-gebruikers.nl, de handleiding (N.B. van Samsung) te pakken had ging het van een leien dakje. Digitaal is het goed kijken en de HD zenders zijn helemaal strak.

Snel een homeplug gepakt, aangesloten en op de knop Internet op de AB gedrukt. En ja hoor, internet op de TV. Het is inderdaad niet spectaculair wat er mee gedaan kan. Er werden meteen updates van de widgets binnen gehaald.

Via het menu geprobeerd de TV te updaten via internet, maar daarop kwam de melding dat er geen updates waren. Toen maar de update gedownload op de PC en op een USB stick geplaatst. Via het menu gekozen voor een update van USB. Er kwam keurig een melding of ik van versie 1010 naar 1013 wilde updaten. Dit duurde ongeveer 1 minuut.. Wat er nu precies veranderd/verbeterd is weet ik nog niet.

Puntje wat nog niet werkt is de homecinemaset via HDMI. Het beeld wordt zwart, paars en dan verschijnt er een vervormt/verkleurd beeld voor ongeveer 5 seconden en begint het opnieuw, zwart, paars vervormt beeld, enz. Moet nog testen of dit aan de TV, de homecinemaset of de kabel ligt.

Na het aansluiten van de netwerk kabel werd de Synology NAS (DS-110j) direct herkend. Het afspelen van videos lukte niet. Hij kon in geen enkele directorie afspeelbare bestanden vinden (mogelijk is dit door de software update verbetert, nog niet weer getest???). Het afspelen van foto's ging prima!

Aanvulling 21-06-2009

Het puntje homecinemaset via HDMI is nog een heel verhaal. Heb contact gehad met de MM. Op advies van de medewerker ben ik met het setje en de kabel naar de MM geweest. Daar werd geconstateerd dat het setje en de kabel goed zijn. Men gaf daarop aan dat ik met de TV langs moest komen. Dus met de TV onder de arm :+ naar de MM. Dan moet er iemand van de afdeling komen om te testen, maar die was alleen en druk, druk, druk. Daarop heb ik zo een nieuwe mee gekregen.
Bij thuis komst, je raad het al, zelfde euvel. Indien ik de kabel goed aandruk en beetje zo en zo er in friemel dan heb ik beeld. Doe ik er een kabel van de Hema! tussen dan heb ik helemaal geen beeld. Blijft dus een puntje van aandacht.

Heb jij ook een Samsung LE40C650 Zwart?

Zou je zo vriendelijk willen zijn om een fotowtje van de afstandbediening erbij willen zetten. Verder heb je de USB-stick met handleiding gevonden ? Die compleet interactief is? Bij mijn tv zat zo'n mooi usb stickje vandaar dat ik me hier eenbeetje over verbaast.
Indien mogelijk wat meer info over het afspelen van video via je NAS.
Gebruik je daar DLNA/UPNP? Of is het gewoon een smb/cifs share?
@boombes

Foto lukt even niet, sorry. Wat bedoel je met USB stick met handleiding?

@goudviske.be

Afspelen gaat via DLNA, het NAS staat dan in de lijst met sources. Ik gebruik momenteel een devolo homelan adapter 84Mbps. Dit is waarschijnlijk niet snel genoeg, sommige films haperen. Ik heb nog niet vast kunnen stellen of dit allen de grote BD-films zijn of ook andere.

Wat de update betreft, ik heb vast kunnen stellen dat er meer filmtypes ondersteund worden, zoals ik al verwacht had ;-)
ALs je via dlna een divx streamt over je netwerk worden dan ook de .srt ondertitels getoond?
Kun je ook Youtube ermee bekijken, eventueel op hoge resolutie?
Alvast bedankt.
Review aangevuld.

@freggelv

Zover ben ik nog niet, geef anders even een voorbeeld, dan kan ik het misschien proberen.
Weet iemand ook hoe het kan dat bij een voetbalwedstrijd bij een hoge bal, deze een beetje streept?? Hoewel het is niet echt strepen maar de bal wordt een beetje schokkerig.
Als ik bijvoorbeel pes speel dan gebeurd hetzelfde met de bal.
Beetje irritant terwijl ik dit niet had met mijn samsung hd ready tv :?
Inmiddels wel achtergekomen dat je dat motionplus gebeuren dus echt UIT moet zetten, ook niet op custom ofzo. anders krijg je dus wat jij beschreef.
inmiddels staat er ook een review over deze tv op whathifi
Zo heb ik die van mij nu ingesteld na een volledige avond setting schema's proberen vind ik dit i.c.m ziggo digitale tv en het hd zender pakket, het beste ogen.

Picture Mode: MOVIE
Backlight: 7 (4 to achieve ~115 cd/m2 peak luminance – set this according to your viewing environment source: http://www.hdtvtest.co.uk)
Contrast: 94
Brightness: 44
Sharpness: 50 (0 for HD content, 20-30 for SD source: http://www.hdtvtest.co.uk)
Colour: 48
Tint: Neutral (50/50)

Advanced:
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Shadow Detail: 0
Gamma: +1

------> het volgende heb ik niet aangepast

Colour Space: Custom (see settings below)
Flesh Tone: 0
Edge Enhancer: Off (deze wel uit)
CMS Settings (R / G / B):

MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: depends on source, “Low” for video devices
Film Mode: Auto 1 or Auto 2 depending on content
Motion Plus: Off
Heb deze TV net. DLNA ondersteuning werkt. Zit alleen nog met het afspelen van dvd via DLNA. Dat lukt niet. WHS 2003 wordt wel de media van gezien maar afspelen neh.