Tweakers zegt: 8,5

€ 104,99

HyperX Quadcast Review

rkeet 9 maart 2020, 2.141 views Product gekocht

HyperX Quadcast

Op 't internet zie ik deze veel voorbijkomen met goed geluid en enthousiaste streamers. Mijn ervaring staat er haaks op.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Stevige voet
  • Shockmount
  • Gain knop
  • Aan/uit knop & licht indicatie
  • Boom arm aansluitingspunt bijgesloten

Minpunten

• Slechte geluids opname
  • Mic zelf in plastic (vibratie/ruis gevoelig)

Na ontvangst direct enthousiast en aan de slag gegaan. Opgezet in een boom arm, netjes aangesluiten. Start Discord: "Wat heb je nu voor slechte mic?" is bijna 't eerste wat me wordt gevraagd.

Nu, 't is een duur ding, ik zal wel wat fout doen. Dus ik aan de gang: gain aanpassen, drivers (audio op moederbord, want mic is Plug 'n' Play) herinstalleren.

Uiteindelijk Voicemeeter gedownload en daarmee aan de gang (goede leer ervaring). Toch bleef ik gekraak in de audio houden. Na 3 maanden alsnog teruggestuurd.

Mijn ervaring zegt dat 't een maximaal E50,- microfoon is, niet E140 (op moment van schrijven E119).

Heb jij ook een HyperX Quadcast?

Vraag & Aanbod

Ook ik heb dezelfde negatieve ervaringen, super reviews dus gekocht. En de opname is helder, maar super zacht. Schakel ik heen en weer tussen de ingebouwde mic van de webcam (Logitech Brio) en de HyperX dan hoor je me zeer slecht bij de HyperX. Alle settings op de mic uitgeprobeerd idem in win 10, basis niveau van de opname is gewoon beroerd. Heb een ticket ingeschoten bij support, maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
Heeft het geluid issue niet te maken met de USB mic bug in windows die ik met regelmaat tegenkom?
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zie de fix hier: https://youtu.be/sCJkgDWXVFw
Kan ik niet meer voor je testen @MarcelK14. Zoals ik in m'n review zette, ik heb m'n geld terug gekregen voor het ding.

En eerlijk is eerlijk, volgens dat filmpje is dit iets van sommige microfoons. Dat betekend voor mij dat het niet duidelijk is waar het probleem ligt (Windows drivers of microfoons). Het filmpje doet vervolgens pre-amp instellingen handmatig. Met USB microfoons heb je "mic level", "pre-amp" en "line level" apparaten in 1 apparaat (de gehele USB mic) zitten. Als je vervolgens nog software-matig "pre-amp" dingen moet gaan zitten doen, dan klinkt het mij in de oren dat het pre-amp hardware gedeelte gefaalt heeft in de microfoon.

Nu, het is natuurlijk mogelijk dat er een driver issue is, maar bij soms wel/soms niet, is het eerder het apparaat dan de generieke software. Met name omdat de software uitgaat van een kant-en-klaar digitaal ("line level") signaal.

(kleine disclaimer: na dit houdt mijn kennis hierover wel ongeveer op. Alles wat ik hierover weet heb ik de afgelopen maanden dmv trial en error, research en youtube opgezocht, geprobeerd en bestudeerd. Geheid dus dat ik wel een en ander gemist heb.)
Hoi,

weten jullie waarom hij overal uitverkocht is? en waarom hij op amazon staat voor 350 euro

[Reactie gewijzigd door Bram_- op 14 juni 2020 22:30]

Covid-19.

Zeflde is met webcams gebeurd, betaal je nu gemakkelijk 2.5 keer de prijs van.

Omdat veel mensen ontslagen zijn, zij het wel/niet door covid-19, proberen ook veel mensen even het streamen. Ze zoeken dingen op, zien gebruik van losse mic, zoeken wat reviews op en komen bij deze uit.