AOpen H360B Review

_JGC_ 9 juni 2010, 1.075 views

AOpen H360B

Pluspunten

• Redelijk stevige kast
  • Lage prijs
  • Redelijk stille voeding

Minpunten

• Beperkte ruimte
  • Voorgemonteerde, niet verwijderbare afstandsbusjes
  • Slechts 1 SATA stekker

Kwaliteit voeding Score: 4
Vanwege de eis van een zwarte desktopkast gekozen voor deze behuizing. Ik had deze kast al een keer eerder besteld en heb toen geen problemen ondervonden.
De afstandsbusjes zijn voorgemonteerd, wat op zich makkelijk is, maar hier kleeft ook een groot nadeel aan: het door mij gekozen MSI 785GM-E51 moederbord past niet fatsoenlijk in de kast.
Waar veel moederborden een schroefgat hebben zitten, zit bij dit MSI bord een plastic pootje van de heatsink voor de southbridge. Deze komt tegen het geisoleerde verlaagde afstandsbusje aan, waardoor het moederbord scheef komt te liggen. De afstandsbusjes zijn niet zonder slijpen of schade te verwijderen.
Zoals gewoonlijk bij een desktopkast is de ruimte beperkt en is het inbouwen een beetje lastig. Alles past maar net in deze kast.
De voeding is slechts voorzien van 1 SATA stekker. Bij moderne systemen is dit niet genoeg, aangezien er behalve een harddisk tegenwoordig ook een SATA DVD schrijver geplaatst wordt. Veel moederborden houden hier ook nog geen rekening mee, getuige de enkele SATA kabel en de PATA kabel die werd meegeleverd bij het MSI bord.
De voeding is van een kwaliteit zoals ik gewend ben van andere AOpen behuizingen. Het gaat hierbij om een 300W ComponentPro voeding, maar aangezien dit een kleine desktopbehuizing is heeft deze voeding een afwijkend formaat. De voeding is voorzien van een temperatuursensor die aangebracht kan worden op een willekeurige plaats in het systeem, zoals bij de harddisk. De voeding maakt niet veel geluid, maar er zijn stillere voedingen.

Heb jij ook een AOpen H360B?

Misschien kun je wat specs./efficiency van de PSU toevoegen? En foto's van de behuizing?
Ik heb nog het een en ander over de voeding toegevoegd. Volgende week krijg ik nog een exemplaar binnen (met helaas hetzelfde moederbord :X), dan zal ik wel even kijken of ik foto's kan maken en wat de exacte specs van de voeding zijn.