1 review

Asus VivoBook M712DA-AU069T

Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 1,256TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook M712DA-AU069T Review

eschurma 7 maart 2020, 1.088 views Product gekocht

Asus VivoBook M712DA-AU069T

Ben verbaasd dat deze niet veelvuldig wordt aangeprezen.

Pluspunten

• Degelijke behuizing
  • Gewicht

Minpunten

• Geluidsniveau ventilator

Toen ik mij aan het oriënteren was welke laptop ik wil hebben, had ik maar enkele harde wensen, 17inch en een AMD processor. Geen idee waarom ik voor AMD heb gekozen maar het was tussendoor wel een harde eis geworden. Eigenlijk zou ik ook graag een Linux os voorgeinstaleerd hebben ipv Windows maar ik kwam er al snel achter dat dat nog steeds zeer beperkt wordt aangeboden.
Door de filters in de pricewatch wat aan te passen met leuke extra's, hogere resolutie en recente modellen, werd de toch al kleine selectie terug gebracht naar 5 stuks.
Het viel mij op, zal marketing zijn, dat deze er met kop en schouders boven uit stak. En bovendien nog bijna de laagste prijs. Dus heb ik internet afgestruind naar het addertje onder het gras en niks alarmerends kunnen vinden. Moet zeggen dat ik zeker geen technische kennis van heb en mij dus laat leiden door de hogere cijfers, Ryzen 7 en Vega 10rx.
Nu een jaar verder (had niet heel veel haast) is het deze dus geworden( deze waord pas sinds december aangeboden maar mijn wensen waren nog steeds hetzelfde)
Pas nadat ik de bestelling geplaatst had, kwam ik een wat gematigde review over dit model tegen. Gelukkig niks zorgelijke.
Benchmarks en zulke dingen die ik niet aan. Hopelijk kan iemand mij daar een keer naar leren kijken en leren hoe je daardoor kan vergelijken.
Het enige wat mij tot nu toe in negatieve zin opvalt is het geluid van de ventilator. Had gehoopt dat, na een heleboel oude afdankertjes, een nieuwe laptop wat minder geluid maakt. En hij wordt best warm en wanneer ik dan naar de ventilatie gaten kijk, zijn die piepklein. Ik kan mij voorstellen dat meer of grotere gaten beter koelt en misschien minder lawaai maakt.
Ergonomie heb ik slecht gezet omdat ik persoonlijk het toetsenbord en de touchpad niet heel lekker vindt typen. Eerlijkheidshalve gebruik ik toch altijd een extern toetsenbord en muis.
Heb hem nu drie dagen.

Heb jij ook een Asus VivoBook M712DA-AU069T?

Hoe vind je de accuduur?

En heb je toevallig inmiddels geprobeerd wat er gebeurt als je power niet op full power zet maar gebalanceerd oid, en hou je dan voldoende vloeiend gebrukk over zonder dat de ventilator aanslaat?
Accuduur valt ietwat tegen ( heb geen concrete gegevens, gewoon gevoelsmatig) alhoewel ik er niet echt last van heb omdat hij meestal aan de adapter hangt. Goede tip over het power management, ga ik mij in verdiepen. Kan er zonder zorgen C&C Red alert 3 op hoogste instellingen op spelen, is mij nog nooit overkomen.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite