1 review

Aruba Instant IAP-305 (EG, JY864-61001)

Aruba Instant IAP-305 (EG, JY864-61001) Review

Mas-shu 6 maart 2020, 355 views Hands-on

Aruba Instant IAP-305 (EG, JY864-61001)

Support is slecht, licentie toewijzen als je veel klanten hebt in 1 portaal kan je niet bijhouden welke AP welke licentie kreeg. Guest acces portal werkt niet altijd.

Pluspunten

• Je kan ze redelijk ver smijten dankzij de gestroomlijnde vorm

Minpunten

• support is een ramp
  • configuratie veranderd continue
  • Licentie beheer is niet bestaande
  • Guest acces portal werkt met wat geluk
Dit product is van HP en wordt gesupporteerd via HP support.
Daar stopt het dan ook want ook al is support op HP servers en desktops/laptops vaak zeer goed.
Bij deze producten is het ondermaats.
De aruba central die zij promoten zodat je alle klanten onder 1 centrale beheerstool kunt plaatsen is een lachertje als je licenties wilt beheren (je kan niet zelf kiezen welke licentie je toewijst aan welke AP.
Hierdoor krijg je uds als je vandaag 20 licenties koopt en deze netjes verdeelt aan 20 AP's en verschillende klanten dan werkt dit ...
Maar als je de maand erop ineens 25 bijbesteld voor een nieuwe grote klant dan kan je deze ook probleemloss laten werken.
Het probleem komt later als je het product een jaar hebt dan vervallen de eerste 20 licenties en dan kan het zijn dat er ineens 20 AP's uitvallen .. van de klant die 25 licenties had gekocht en niet van de klanten die de eerste licenties gekocht hadden.
er is GEEN mogelijkheid om te zien welke licentie is toegewezen aan welke klant/ap.
Om het dan erger te maken wacht we splitsen dan maar op he 1 Central per klant....
heheh neeeeeen want dan gaan we die klant spammen met alles wat we hebben & die central login die je aanmaakt laten we je de ene keer 2 dagen wachten voor je je activatie E-mail krijgt de andere keer direct maar werkt dan wel niet natuurlijk zou te makkelijk zijn.
Als je dan de central console uiteindelijk werkende hebt met een trial licentie... dan kan je geen aangekochte licentie toevoegen... Ticket maken ... krijgt een hoop vragen .. antwoordt die... maar 2 dagen later geen respons ondertussen werkt een bestaande installatie bij de klant niet meer ...

Het is zover dat ik mijn Job wil opgeven zodat ik deze niet meer moet supporteren want mijn Baas is HP fan en wilt enkel HP producten verkopen.

Owjah en de Guest acces portal... die werkt soms wel soms niet ... als je dit aankaart dan krijg je als antwoord mjah we supporteren die browser niet en geen apple, als je daar dan op een respons geeft krijg je een volledige ander verhaal... maar komt erop neer dat we uit elende geen guest portals meer doen maar gewoon WPS2 en lekker ouderwetse papiertje ophangen bij de klant...

Heb jij ook een Aruba Instant IAP-305 (EG, JY864-61001)?