Specificaties Qwerty - Bekijk alle specificaties

Trust Wireless Slimline Media Deskset Review

sjappie979 7 juni 2010, laatste update op 7 juni 2010, 702 views

Trust Wireless Slimline Media Deskset

Pluspunten

• Goedkoop.
  • voldoende multimedia knoppen.

Minpunten

• Wireless gedeelte haalt net aan 3 meter en dan is het schokkerig!
  • Pootjes bij keyboard zijn gemaakt van goedkoop plastic.

Afgelopen week een Trust Wireless Slimline Media Deskset gekocht in de veronderstelling dat het bereik 8Meter zou zijn zoals de verpakking je doet geloven. (voor gebruik bij een media centre ideaal zou je denken).

Verpakking open gedaan, hier in zitten een Muis + keyboard + wireless dongle en uiteraard batterijen.
Het keyboard zit er strak en netjes uit alhoewel het gebruikte plastic bij de voetjes erg goedkoop en chinees oogt. Toetsenbord heeft een indeling bovenop met 10 extra mediatoetsen voor rechtstreekse toegang tot Internet Explorer, e-mail, de mediaspeler, enz. / de optische muis oogt ook aan de zijkant ook wat plastic fantastic maar heeft 5-knoppen die je kan gebruiken voor een directe reactie en nauwkeurige tracking. (moet je wel binnen de 2meter blijven van je dongle anders schokt de muis over beeldscherm).

Hierna keyboard muis en dongle aangesloten, de laatste windows7 drivers gedownload vanaf de Trust website en na installatie de computer herstart.

Wireless gedeelte:
Vervolgens ga ik op de bank zitten.... (geen bereik bij 4 en halve meter).
Ik ben op de andere hoek van de bank gaan zitten (hoekbank) bij 3 meter afstand ook geen bereik, das erg slecht niet eens de helft van wat er op de verpakking staat!!

Het keyboard / muis setje maakt verbinding met een wireless dongle dus heb ik voor alle zekerheid alle wireless uitgezet in huis om eventuele storingen te vermijden. (vrijstaand huis).
Verder komen er geen wireless verbindingen voor in de buurt.

Computer herstart en wederom getest met slecht resultaat weer geen bereik bij 3 meter.
Toch nog even naar de winkel gegaan om nieuwe AA en AAA baterijen van duracell te kopen om te checken of het wellicht aan de meegeleverde baterijen ligt. Helaas brengt ook dit biedt geen oplossing, bereik is maximaal 1,5 a 2 meter en dan schokt de muis erg over het beeld.

Kwalitatief is het wireless gedeelte bijzonder slecht,dit had ik echt niet verwacht van trust!
Wederom naar de winkel gegaan en heb de set omgeruild, de set die ik nu heb werkt schokkerig bij 3 meter. Heb de set nu daarom in de vuilnisbak gemietert wat een meuk!

Heb jij ook een Trust Wireless Slimline Media Deskset?

Had je geen: niet goed geld terug?
Meeste winkels hanteren toch wel binnen een aantal dagen dat je je aanschaf mag terug brengen?
Helaas deze was de verpakking kapot.

[Reactie gewijzigd door sjappie979 op 7 juni 2010 23:13]