Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart Review

HanH 7 juni 2010, laatste update op 7 juni 2010, 2.251 views

Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart

Pluspunten

• Ideaal om op diverse plaatsen en voor verschillende dingen (web, mail, video etc) te gebruiken.
  • Superstrak ontworpen, en de weergave is heel scherp

Minpunten

• Aan de zware kant (maar dit kan je oplossen door je iPad op je schoot, kussen, tafel te leggen)
  • Aan de dure kant
  • Autocorrectie is soms erg irritant (meestal tijdens instant messaging, als je snel wil typen en dan elke keer de verkeerde woorden krijgt voorgeschoteld).

Ik heb mijn iPad nu een weekje of drie en ik kan niet meer zonder :). Surfen, e-mail, IM, spelletjes, videootje kijken, en dat alles op de bank, aan tafel of in bed.

Toen ik mijn iPad voor het eerst vasthield, vond ik hem aan de zware kant. Nu, na drie weken, ben ik eraan gewend, maar het is nog steeds fijner om hem ergens op of tegenaan te leggen (benen/ tafel/ kussen).

Wat stabiliteit betreft: sommige apps schieten nog wel eens terug naar het homescherm, maar over het algemeen vind ik hem aardig stabiel. Ik heb een keer een vastloper gehad, toen ik buiten zag en hem in de hoes op de stoel naast me had liggen. Ook qua wifi bereik heb ik geen klachten.

De hoeveelheid beschikbare apps in de NL store is op dit moment naar mijn idee prima, ook zie je steeds meer echt iPad gerichte multimedia apps (magazines bijv) verschijnen, een Wired of zelfs het VW magazine (DAS) vind ik al een hele stap in de goede richting. Ik zou ook een Quest of National Geographic graag op de iPad zien.

Ik vind zelf de standaard mail app niet fijn, vooral niet in combinatie met Gmail, waar de web-app echt toegespitst is op de iPad. (om een bericht te archiveren moet je het bericht echt verplaatsen naar de 'all mail' map, waar het op de site 1 druk op de archive knop is). Ik laat de mail app wel meesynchroniseren, voor de alerts bij een nieuwe mail en het eventueel offline lezen van je inbox.

Als surf app gebruik ik nu nog Safari (standaard). Op zich een prima applicatie, je kan alleen geen tabs sluiten zonder dat je naar het overzicht gaat, en tabs herladen als je wisselt.

Spelletjes die ik vaak doe: Pinball HD, Marble mixer (echt een leuk en kort spelletje om even met z'n vieren te doen), Dizzypad HD (kikker + springen op leliebladeren). Deze spelletjes kan je even snel doen en snel weer wegleggen, bijvoorbeeld in de reclame van je favoriete tv programma :).

Andere apps die ik (regelmatig) gebruik: een tvgids app, uitzending gemist (helaas op dit moment nog de iPhone versie, die op zich prima is op 2x vergroot), IM+ en iThoughtsHD (mind mapping).

De autocorrectie is trouwens soms erg irritant. Dit valt voornamelijk op tijdens het msnnen als je snel wil typen en dan elke keer de verkeerde woorden krijgt voorgeschoteld).

Wat betreft de prijs: het is natuurlijk een hoop geld, maar ik vind het elke cent waard.

Heb jij ook een Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart?

De autocorrectie wel lerend. Even doorzetten in het begin, maar als ie eenmaal de woorden kent die jij veel gebruikt is het erg fijn. Je kan het eventueel ook uitzetten ;)
Ja, inderdaad en dan is het natuurlijk niet meer een minpunt te noemen. ;)
oh gelukkig maar :) Ik typ nog wel eens wat in het Engels, en dan is het heel irritant als ie 'a' vervangt door ''...
bij de iPhone kun je met een druk op het toetsenbord wisselen tussen talen (moet je ze wel aanzetten in de instellingen), dan klik je eenmaal op het wereldbolletje enje kunt even een zin in autocorrect engels erdoorheen jagen :) - de iPad heeft dit vast ook.
Je zegt dat je safari gebruikt en dat je het vervelend vindt dat de tabbladen steeds herladen. Dan kan je gratis Opera downloaden in de appstore, is echt een heel groot performance verschil itt Safari en onthoud je vorige pagina's dus als je terug gaat hoeft hij niet te laden etc.

Zie vid:
Het ontbreken van flash heb ik nog geen problemen mee gehad. Af en toe een site die het niet doet, maar eigenlijk geen kritieke dingen. Facebook spelletjes doen het niet meer, en wat autosites, maar verder valt het me alles mee.

Ik zal opera eens proberen, Ricki, thanks.

Swartzkip, dank voor de tip, ik heb nu idd ook autocorrectie in een andere taal!
Kort en bondig, die review. Hoe ervaar je het ontbreken van flash in het dagelijks gebruik? Is een hoop om te doen geweest natuurlijk, maar ik wil het wel eens van een ervaringsdeskundige horen :)