Brother HL-2030 Review

Hero 22 maart 2006, 321 views

Brother HL-2030

Pluspunten

• Compacte printer
  • Prima kwaliteit
  • Opties

Minpunten

• Ingescande PDF's niet superstrak geprint

Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Prima printer, die ik oa gekocht heb naar aanleiding van de ervaringen met de voorganger van mijn huisgenoot. Het is een compacte printer die weinig ruimte inneemt op m'n bureau.

De printkwaliteit vind ik ook goed. Ik print er vooral papers en artikelen mee uit. Standaard gebruik ik 600 DPI met tonerspaarstand en dan ziet alles er strak en goed leesbaar uit.
Toch zien PDF-bestanden die ingescand zijn er niet top uit. Die worden behandeld als plaatjes en zelfs op de hoogste resolutie is er dan een lichte korreligheid te onderscheiden. Dit vind ik niet storend.

Foto's heb ik geen ervaring mee. Wel eens wat plaatjes in artikelen meegeprint en die zien er redelijk uit. Maar gezien dat het een zwart-wit printer is, verwacht ik deze niet voor foto's cq afbeeldingen te gaan gebruiken.

Inktverbruik is volgens mij prima. Voor een laserprinter heb ik weinig geprint (1015), daarom hier geen oordeel ingevuld. De drum staat nu op 91,5%.

De stabiliteit en driverondersteuning is prima. Er zijn verschillende opties qua resolutie, dubbelzijdig printen, meerder pagina's op 1 vel, watermerk.

Prijs vind ik ook in orde, ik heb EUR. 100 betaald.

Heb jij ook een Brother HL-2030?