Acer AL2016Ws Zilver, Zwart Review
Sinds vorige week een Acer 2016Ws op mijn bureau staan als vervanger van mijn oude getrouwe LiteOn 15` TFT uit 2001.
Ik kon hem voor 250 euro excl BTW kopen bij de office center aangezien het een showmodel met 1 dode subpixel in de linker bovenhoek betrof. Meteen gedaan en ik moet zeggen dat ik heel blij met de monitor ben. De helderheid is erg goed (brightness maar wat omlaag gezet). Jammer dat hij weinig mogelijkheden heeft (geen DVI, geen USB hub, niet eens cd met drivers). Maar voor de prijs een zeer goede monitor. De resolutie wordt meer ondersteund in spellen dan ik had verwacht en van ghosting valt niets te merken. De vormgeving is simpel maar ook erg net voor op je bureau, en de monitor is erg stabiel. Ik kan iedereen die een breedbeeld monitor wenst zeker de 20 inch versie aanraden aangezien bij de 17` en 19` versies je wel heel erg lage schermen krijgt.
Pluspunten
De prijs
Minpunten
Matige featureset
Eindoordeel
Ik kon hem voor 250 euro excl BTW kopen bij de office center aangezien het een showmodel met 1 dode subpixel in de linker bovenhoek betrof. Meteen gedaan en ik moet zeggen dat ik heel blij met de monitor ben. De helderheid is erg goed (brightness maar wat omlaag gezet). Jammer dat hij weinig mogelijkheden heeft (geen DVI, geen USB hub, niet eens cd met drivers). Maar voor de prijs een zeer goede monitor. De resolutie wordt meer ondersteund in spellen dan ik had verwacht en van ghosting valt niets te merken. De vormgeving is simpel maar ook erg net voor op je bureau, en de monitor is erg stabiel. Ik kan iedereen die een breedbeeld monitor wenst zeker de 20 inch versie aanraden aangezien bij de 17` en 19` versies je wel heel erg lage schermen krijgt.
Heb jij ook een Acer AL2016Ws Zilver, Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (3)
Waar baseer je dat op ?
Op de survey van jou hierboven.
Dan zou ik wel wat meer dingen willen weten
Ik heb de AL2016W (zonder s, waar die ook voor staat), en de maximale resolutie is 1050x1680. Als je bedenkt dat 1024 in de hoogte al geen uitzondering meer is begrijp je waarom je in geval van breedbeeld beter 20" kunt aanschaffen.
Ben het verder helemaal met de survey eens, alleen waarom wil je een CD met drivers? Meegeleverde drivers zijn per definitie out-dated en daarmee vaak buggy. Simpelweg omdat als drivers up-to-date en stabiel zijn ze nooit meer met het product meegeleverd konden worden (of is dit cruijff-logica?).
Bespaar Acer (en uiteindelijk jou) de kosten van het meeleveren van een CD, boekje en hoesje en download lekker de drivers die jij behoeft, niet meer, niet minder.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn