Cowon iAudio A2 20GB 20GB Review

jurgenvdpol 21 maart 2006, 379 views

Cowon iAudio A2 20GB 20GB

Pluspunten

• Speelt al het moderne xvid en divx spul met AC3 etc zonder problemen af.
  • Zeer goed scherm, veel contrast, zwart=zwart

Minpunten

• Slecht uitgevoerde USB host functionaliteit

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de Cowon A2 nu sinds een maand of 2. Het is echt een geweldige media speler, het 4 inch grote scherm kijkt erg confortabel, een hele film erop kijken gaat erg goed en is niet vermoeiend. Er kan zelfs iemand met je meekijken want de horizonale kijkhoek is fenomenaal. De geluidskwaliteit is zonder meer uitstekend te noemen met voldoende volume. Een groot voordeel is dat je nooit of zelden een film hoeft te recoden, de speler ondersteunt namelijk ook AC3, iets wat anderen spelers niet doen. De USB host functie is echter mager uitgevoerd, weinig ondersteuning voor apparaten en rete traag. Ook de mogelijkheden voor muziek sortering blijven beperkt tot folder structuur. Ik vind dat touwens prima want sortering op ID3 tag vindt ik alleen maar lastig. Er is geen extra software nodig om alle media op de speler te plaatsen, gewoon in een map gooien en klaar. Dit gaat ook behoorlijk snel. Onder de 1 minuut voor 700mb. De batterij levensduur is fenomenaal 8 tot 10 uur video is werkelijk haalbaar.

Heb jij ook een Cowon iAudio A2 20GB 20GB?