HP Pavilion dv9780ed Review

aprins44Newbie 5 juni 2010, 610 views

HP Pavilion dv9780ed

Pluspunten

• Goede prestaties over het algemeen.

Minpunten

• De ventilator is zeer luidruchtig - storend! En HP steekt geen poot uit om hier wat aan te doen.
  • Slechte prijs-kwaliteit verhouding en niet het soort service dat ik verwacht van een bedrijf als HP. Geen HP producten dus meer voor mij - en ik raad niemand aan om producten van HP te kopen als de service niet verbetert.

Zeer slechte service van HP
Ik heb het deze notebook 2 jaar en de ventilator is heel luidruchtig geworden recentelijk. Ik heb contact opgenomen met HP over advies tot vervanging (ik heb aangeboden dit zelfs zlf te doen!) - maar HP zegt dat het buiten de garantie valt - dus ze willen geen enkel advies geven. Niet over type-nummer van de benodigde ventilator, niet waar die gekocht kan worden, niets! En dat voor een prijs van 1600 EUR. Ik ben hier zeer teleurgesteld over en zou niemand meer aanraden op een product van HP te kopen (dit is namelijk niet de eerste negatieve ervaring die ik met een HP product heb). Heel spijtig, maar helaas realiteit.
aprins@hotmail.com

Heb jij ook een HP Pavilion dv9780ed?

Mijn zusje heeft dezelfde laptop. Ik kan de eerste anderhalf jaar niets zeggen als lof over deze laptop. Maar daar stopt het dan ook. Eerst ging de secundaire harde schijf kapot. Deze is correct door HP vervangen. Maar na 2jaar en 3 weken ineens geen beeld meer. Niet op het scherm, en ook een externe monitor blijft zwart. Op internet kom ik verhalen tegen over een brakke (nvidia) videokaart. Dus contact met HP gezocht : Helaas mevrouw, uw garantie is verlopen. Wij kunnen U wel helpen voor enkele honderden euro's 8)7

Mijn vertrouwen in HP is dus ver te zoeken. Zaak gaat naar de jurist, dus even afwachten.
Beste jongeman,

Nog erger is dat je ze koopt en het scherm al meteen zwart is. Zoals de mijn. Echter geef je het te snel op. Op de website van HP ga je naar Support en geeft het type laptop op..DV9780ed.
Je komt dan terecht op een hulppagina waar je een aantal keuzes hebt aan informatie.

Het probleem met het zwarte scherm kan op allerlei manieren verholpen worden. Daar bij kun je een hardreset maken door: De netwerkadapter los te koppelen en de accu eruit. Druk de aan/uit knop in 15 seconde. Zie exacte procedure bij problemen oid.

Ook is mogelijk een herstel. Ik geloof weer die aan/uit knop en F11. De bios is via F10 te bereiken maar weet even niet of dat rechtstreeks kan. Als je even meer moeite wil doen dan klagen moet het goed komen. Daarbij kun je de laptop wel naar hP zenden.

Ik heb ze pas n dag en weet al meer dan jij. Ik kraak je niet af hoor. Ik tracht je iets te leren.

Grt ooms
Tja, meer een HP review dan een HP Pavilion dv9780ed review, niet?

Ik snap wel wat je motivatie is, maar HP en de HP Pavilion dv9780ed zijn twee verschillende dingen.

Mijn gratis advies: breidt je review uit, en maak twee "hoofdstukken".

[1] - HP Pavilion dv9780ed
[2] - Service HP

Besteed voldoende en eerlijke aandacht aan [1], dan kweek je meer goodwill bij je lezers, die daardoor ook meer waarde aan je mening zullen hechten bij [2], waar het je denk ik om te doen is.
De mijne kocht ik gisteren 10 06 2015. Het scherm doet niks terwijl dat gisteren wel werkte.

Ik kan nog niets vertellen zolang dat niet opgelost is. Zodra de scherm werkt zal ik vertellen wat ik gedaan heb.

Grt ooms 8-) :)
Nu krijgt iedereen het idee dat je HP afkraakt omdat ze je niet helpen met een luidruchtige ventilator, en hecht niemand meer waarde aan de punten die je geeft.
Beste Armin,..je hebt gelijk. Het is een goed produkt. Hij heeft gewoon wat pech

grt ooms
Zelfde probleem hier gehad met video. Bij in en opklappen van het scherm kreeg ik strepen in het beeld en bleef beeld hangen. Ook de DVD brander wilde plots niet meer branden. Dit is na overleg met HP wel binnen de twee jaar garantie gratis gerepareerd, dit door hele moederbord te vervangen !

Na reparatie deed alles het weer, maar na een paar maanden werkt de DVD brander al weer niet meer. Helaas is het nu buiten de 2 jaar garantie. Ook lezen van DVD is niet mogelijk.

Was ook eerst overtuigd van kwaliteit van HP, maar helaas heeft de realiteit mij anders doen inzien.

Volgende laptop wordt echt geen HP meer....
Wat stom van mij om hier te reageren. Is forum uit 2010 hahahaha