Philips 276E8VJSB Zwart

Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Philips 276E8VJSB Zwart Review

Heraz 12 februari 2020, 133 views Product gekocht

Philips 276E8VJSB Zwart

De Philips is een 4k IPS monitor zonder fratsen: geen USB hub, niet verstelbaar en de voeding is een los blok. Instellingen en aan/uit gaat via een mini knopje achter op de monitor. Helaas is de monitor zeer gevoelig voor 'inbranden' (image persistance), waardoor de monitor onbruikbaar wordt.

Pluspunten

• voordelige 4k monitor
  • kleurweergave

Minpunten

• zeer gevoelig voor 'inbranden'
  • bediening met 'knopje' achterop de monitor

Als je van full HD naar 4k gaat, wil je niet meer terug. Het is echt een enorme verbetering tov. mijn Dell 2412.
Het beeld is echter erg mooi. Standaard helderheid is hoog en mijn exemplaar had wat lichte backlight bleeding in de hoeken, maar ik vond dit niet storend.
Voor gaming is deze monitor minder geschikt (geen Freesync) en het scherm is vrij traag.
Tot zover een prima monitor en voor €199 een koopje.

Toen werd het echter donderdag 30 januari. Een dag die ik nooit zal vergeten...
In de nacht van 29 op 30 januari is er een Windows update geweest en is de computer niet uitgegaan, maar is het blijven steken op het Windows inlogscherm.
Dat staat nu permanent 'ingebrand' in de monitor...
Ik dacht dat dit met lcd monitoren niet kon, maar zelfs na 3 dagen 'uit', is het niet weg of zelfs minder geworden:
Ik heb de monitor teruggebracht voor reparatie en wacht nu op een antwoord...

Heb jij ook een Philips 276E8VJSB Zwart?