Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

VonFoX 27 oktober 2006, 2.228 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Goed wireless bereik, makkelijke setup, ondersteunt ook WPA2.

Minpunten

• Kan niet veel connecties tegelijkertijd aan (Bittorrent, e-mule). Dit is opgelost met custom firmware.

Beheerbaarheid Score: 4
Heb de V5. Setup was een eitje, vooral wireless. WPA, key kiezen, en gaan. Helaas is mijn router (versie 5, firmware versie 6) onstabiel na BT downloads. Minimaal 2x per week moet ik de router hard resetten om weer verbinding te hebben.

Wireless bereik is zeer goed. Had wel een setup probleem, de Linksys kreeg geen IP van mijn Provider (Quicknet). Heb tijdje met Linksys support zitten mailen, maar heb uiteindelijk alles vast ingeklopt. Op een ander netwerk krijgt de Linksys wel een IP met DHCP, lijkt me dus geen probleem van de Linksys.

Draai nu de DD-WRT (Linux) firmware. Wat een verbetering tov de originele firmware! Per dag rebooten is niet meer nodig, ik heb al een maand niet gereset! Ook kan ik weer gewoon internetten als er een p2p programma draait.

Pas met de DD-WRT firmware een fijne router!

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Dat resetten is echt iets wat me zwaar tegenvalt van de WRT54, ik heb hetzelde probleem een aantal keer peer week. Nieuwste firmware staat er al op, maarja, ben al blij dat ik niet de enige ben en dat er vast wel een fw upgrade voor zal komen.
Het resetten komt eigenlijk voor op elke router, zo ook met Asus, Sitecom, en andere merken. BT maakt waarschijnlijk teveel gebruik van de verbinding. Met de wat proffesionelere routers is het ressetten wat minder. Ikzelf heb de Zyxell en die werkt perfect.
Kijk of je in je BT client het maximaal aantal connecties kan teruggooien.

Andere tip > http://www.lvllord.de/?lang=en&url=tools
Dat met het IP adres heb ik dus ook (Zonnet/Versatel). Ik heb kunnen achterhalen dat de Linksys niet zo denderend goed overweg kan met een publiek adres. Bij Versatel moest ik mijn speedtouch in RFC 1483 bridged modus zetten, waardoor de modem een soort relay functie vervult. En dat trekt de router weer niet. Nogal luie oplossing voor gevonden: veranderd van provider (eentje die over het KPN netwerk gaat).
Sjees, no steeds? Tip: ga terug naar je originele firmware, je mist een paar features, maar je wint stabiliteit!

Ik heb een BEFW11S4 (alweer 3 jaar oud). Had nooit problemen totdat ik een firmware upgrade gedaan heb (tja, 't was niet nodig, maar upgraden is gewoon leuk :7 ). Sinsdien instabiel en helaas weet ik het versienummer van de originele versie niet meer. :o

Conclusie: voor mij dus nooit meer Linksys
Maar ze zijn wel zo mooi stapelbaar :9

Heb zelf een Linksys AG041 en die moet ik soms meerdere keren per uur resetten (Nee, ik gebruik geen BT oid). Sinds we hem 24/7 aan laten staan is het al minder geworden, maar de laatste tijd wordt het wel meer. De eerste maanden hadden we er helemaal geen last van.
Toen ik het apparaat wat jaren geleden kocht was de stabiliteit idd bagger. Met de nieuwere firmware van linksys zijn de problemen bij mij verholpen, de router staat al jaren aan zonder een reset.
Ook had ik in het begin problemen met IP-adressen, zoals hierboven o.a. door Pong gemeld. Maar ik heb ze vastgezet en nu werkt alles uitstekend.
Te triest voor woorden ik raad altijd iedereen linksys aan.... divisie van cisco blablabla.. nu heb ik er weer een.

Eindelijk een bittorent client draaiende en wat gebeurt er hele router hangt bij een x aantal gelijktijdige connecties.

Ik weet niet of andere routers in dit prijssegment het beter doen maar ik vind het vrij triest.... kijk je op de site zie je staan firwmare 1.06 fixes problems with unstable torrent downloads... en wat gebeurd er?? niks het werkt nog steeds niet.