Samsung Syncmaster 940BF Review

TD-er 19 maart 2006, 1.311 views

Samsung Syncmaster 940BF

Pluspunten

• DVI kabel meegeleverd.
  • helder beeld en de standaard instellingen geven al een vrij goed beeld.
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• menu had iets logischer gekund
  • niet de volledige 24-bits kleur, maar of dat echt een probleem gaat vormen moet ik nog verder bestuderen.

Het scherm heb ik sinds vanmiddag en uiteraard ga je er dan mee spelen :)

Ik heb het scherm op de (meegeleverde) DVI kabel aangesloten en dus uiteraard een mooi strak beeld.
Ik heb ook een volledig kleurenspectrum op het beeld neergezet, om te kijken hoe het kleurverloop is.
Het is mij opgevallen dat er af en toe wat tinten aan elkaar plakken, alsof het scherm niet 24-bits kleur kan weergeven.
Nu staat op de specs-pagina van Samsung ook wel dat het scherm 16,2 miljoen kleuren kan weergeven, dus dat zou het kunnen zijn.

Op de analoog aangesloten monitor zie je dat ontbreken van de kleuren niet, dus het zou niet een probleem van het plaatje (een verloop in CorelDraw) moeten zijn, of mischien ook weer wel, maar dat die CRT de kleuren zodanig uitsmeert dat je het niet ziet.

Hier moet ik dus nog even in duiken.

Voor de rest een erg mooi helder scherm en ik heb zelfs de brightness moeten terugschroeven, omdat het te fel is.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 940BF?

Van Samsung site :

responstijd : 2 ms ( GtoG) idd

Fysieke data afmetingen ( bxhxd ) 408x408x200
gewicht 5,5 kg
monitor stand : vast

Overige uitvoeringen hoogte verstelbaar : - (- = afwezig)

Plaatje waarop rechtsonder 6 knoppen te zien zijn
TD-er mag uitleggen waar voor ze zijn :)

Lijkt me leuk scherm, ik zou er alleen graag een 20+" scherm van zien.
Allá Samsung SyncMaster 204B
Maar dan net een tikkie sneller, niet dat je het ziet, eigenlijk..denk ik :P
Mja specs van fabrikanten zijn meestal in het gunstigste geval en niet altijd even betrouwbaar;)
tussen 204B en 940BF ziet je duidelijk het verschil.
ik heb 204b mogen testen, en in race en FP spellen is ie echt langzamer in het opbouwen van het beeld.
ik heb die 940BF sinds donderdag en bevalt me echt goed.
En dat ligt er dus aan de specificaties niet helemaal kloppen, puur op basis van de specificaties van Samsung zou je dat verschil helemaal niet kunnen zien.
Echter wordt daar nog wel is lekker mee gegoocheld, zoals ik al zei, in het gunstigste geval e.d.

Maar ik ben de 1280x1024 resolutie wel zat en wil echt iets groters, te hopen valt dat er binnenkort een scherm komt met een "2ms" 20" paneel.

Maar goed, ik zou ze zelf wel is naast elkaar willen zien, de 940BF en 204B :)
Ik zit er nu niet achter, maar op mijn werk, dus het moet even uit het hoofd.
De 6 knoppen zijn vlnr:
menu/back (1 knop)
down en up (2 knoppen)
keuze selectie
auto
on/off

De knopjes zijn vrij klein en de aan/uit knop heeft een subtiel blauw ledje erin zitten.
De bediening van het menu had makkelijker gekund, want ik vergis me steeds nog in de functie van de menu-knop (meest linkse).
Klopt het dat de 940 geen knoppen aan de onderkant heeft ?
Ik heb de 930BF en bij zitten er knoppen aan de onderkant om je instellingen te veranderen.

En is de jouwe in hoogte verslebaar ?
En hoe doet hij het in Spellen ?
Deze van jou heeft 2ms als ik het goed heb he ?

Veel vragen maar ben wel benieuwd. :9
ik heb echt een lange tijd er over getwijfeld, tot dat ik die 204b mee mocht nemen naar huis om een paar dagen hem mogen testen.
heb ik alles er uit geperst, mijn videokaart ( nu al zwaar verouderd 7800XTX :'( ) kan makkelijk 1600x1200 aan dus dat heb ik ook erg goed getest, met zwaardere games ging ik over 1280x1024, maar ben ik toch tot een conclusie gekomen dat 100 euro meer was te veel om de 204b te kopen, toen wist ik niet hoe de 940BF zich ging gedragen in FP en race spellen en ik denk dat ik zal later zeker spijt van had gekregen, nu weet ik hoe de 940BF het doet, en dat is echt een groot verschil, of de 5ms van 204b en 2 ms van 940BF.
zeker als je veel tekst of foto's doet is de 204b aanrader met zijn super strakke beeld in 2d met 1600x1200, echt erg mooi!!